Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Klart dom gjorde det, de statliga räntesubventionerna gick ju till radhus/kedjehus områden i Stockholms förorter med detaljsplansbegränsningar, mindre tomter och krav på kostnadseffektiviseringar för byggarna så kostnaderna skulle hållas nere så fler arbetare och andra fick möjlighet bo i fristående hus/radhus. Det avskyr ju både högern och såna nyliberaler som dig.
Helt korrekt att jag avskyr subventioner. Och vill privatisera offentlig sektor. Blir tufft för dig som jobbar där om jag får som jag vill.
Du har dock begränsade kunskaper här. Räntesubventionerna gick i större utsträckning till flerfamiljshus.
Det fanns två drivkrafter. Dels plundra landsbygden på investeringsmedel, och så dela ut de i bostadssubventioner i städerna. Det skulle då tvinga folket till städerna.
Det kan man ju ha synpunkter på men så var (S).
Andra drivkraften var att hålla Byggnads på bra humör. Genom subventionerna blev det fler byggjobbare och Byggnads blev större.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Det ska naturligtvis stå ränteavdrag. Det fattade alla av kontexten, Utom du så klart.
Nej nej. Du förstår uppenbarligen inte hur många på fb det är som inte klarar av skillnaden mellan räntesubvention å ena sidan och avdrag för att inkomsten beskattas i senare led, å andra sidan.
Stor kunskapsbrist råder.