2022-07-22, 23:09
Medlem
Imbazs avatar
Helt otroligt att inte zinchenko gråter när han skriver på för Arsenal, jag menar han gör ju det hela tiden trots att miljonären sitter i en lyxvilla istället för att hjälpa sitt land.
Citera
2022-07-23, 00:40
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Helt otroligt att inte zinchenko gråter när han skriver på för Arsenal, jag menar han gör ju det hela tiden trots att miljonären sitter i en lyxvilla istället för att hjälpa sitt land.

Klubben sponsras väl av Rwanda, hade han haft någon form av allmänbildning hade han ju gråtit för att folket i Rwandas pengar gått till Arsenal istället för dom.

Frågar igen räknas han som inhemsk eller hur ligger de till?
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2022-07-23 kl. 00:42.
Citera
2022-07-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Har läst nånstans eller om hörde de i en podd.
Många av PL ukrainska spelare,jarmolenko eller vad snubben i West ham heter ,fick ihop spelare med Ukraina blod och donerade väldigt mycket,bilar köptes för transportera basvaror mm.
Så en del av denna peng som Zine får för övergång kommer hjälpa Ukraina.
Citera
2022-07-23, 08:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det där är ett väldigt enkelspårigt tänk. Finns väl utmärkta exempel på när klubbar köper spelare som den andra klubben inte vill ha kvar som sen visar sig passa in perfekt i den nya klubbens filosofi och höjer sig flera nivåer. Både Zinchenko och Jesus är den typen av spelare skulle jag tro. Riktigt bra spelare som inte fått den roll eller förtroende dom behöver. 30m och 45m är knappast premium på dagens marknad. Det är inte många CF i den åldern jag skulle tagit före Jesus som dessutom är realistiska. Alternativen är ju typ Depay, DCL, Jovic etc...

Löjligt att jämföra med medelmåttor.

Arsenal gör Jesus till klubbens bäst betalda spelare med marginal (265k, närmaste är Partey med 200k) och betalar 45-55m. En bit från Håland men jo, det är premium för en spelare City bedömde att de klarade sig utan.

Istället för Zinchenko kunde man ju gått för Cucurella, nu hjälper man istället City att ersätta och förbättra positionen.

Vi får väl se om Zinchenko och Jesus får in er i topp-fyran. Jag har Özil-vibbar. De kommer vara ok, göra lite bra grejer, men till sist kommer man ha betalat mer än det var värt och hjälpt City befästa sitt försprång mot Arsenal. Man har alltså hjälpt laget man sökte komma ifatt.

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
I Arsenals fall är det väl mer en truppfråga, förra säsongen var ok - men en alldeles för tunn trupp samt avsaknad av en striker gjorde att man missade CL med minst möjliga marginal.

Tanken är nog inte att utmana Liverpool & City, utan istället att kämpa åt sig en fjärdeplacering. Inget annat är realistiskt. Tyvärr.

Jag ser behoven i Arsenals trupp, men vore jag Gunners-supporter hade jag inte gillat att man hjälper City lösa deras transfer-pussel. Man löser problem åt dem, betalar bra för spelare de inte vill förlänga med, ger spelarna långa och välbetalda kontrakt i Arsenal (funkar spelarna inte kommer de bli svåra att sälja).

City får exakt som de vill. Sen hur det faller ut får vi väl se - kanske stänker Jesus in 30 baljor och Zinchenko dominerar. Jag håller inte andan.

Jag hade helt klart föredragit att köpa spelare utifrån eller plockat dessa som Bosman om man nu ska ha just dessa.
Citera
2022-07-23, 08:54
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag ser behoven i Arsenals trupp, men vore jag Gunners-supporter hade jag inte gillat att man hjälper City lösa deras transfer-pussel. Man löser problem åt dem, betalar bra för spelare de inte vill förlänga med, ger spelarna långa och välbetalda kontrakt i Arsenal (funkar spelarna inte kommer de bli svåra att sälja).

City får exakt som de vill. Sen hur det faller ut får vi väl se - kanske stänker Jesus in 30 baljor och Zinchenko dominerar. Jag håller inte andan.

Jag hade helt klart föredragit att köpa spelare utifrån eller plockat dessa som Bosman om man nu ska ha just dessa.

Arsenal är i stort behov och kan inte locka med CL-spel, då blir det ett fett kontrakt istället. Men jag köper dina argument, blir inte värvningarna lyckade så sitter Arsenal i skiten - igen.

Hade också föredragit Wenger-värvningar till 90%, kryddat med nån etablerad rising star.
Citera
2022-07-23, 10:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Blir ju onekligen intressant att se Haaland i EPL. Men jag har en känsla av att Haaland kommer att krascha med Pep förr eller senare, och jag gissar att hans sejour i Man City kommer inte att bli långvarig.
Citera
2022-07-23, 11:32
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Arsenal gör Jesus till klubbens bäst betalda spelare med marginal (265k, närmaste är Partey med 200k) och betalar 45-55m. En bit från Håland men jo, det är premium för en spelare City bedömde att de klarade sig utan.

Istället för Zinchenko kunde man ju gått för Cucurella, nu hjälper man istället City att ersätta och förbättra positionen.

Vi får väl se om Zinchenko och Jesus får in er i topp-fyran. Jag har Özil-vibbar. De kommer vara ok, göra lite bra grejer, men till sist kommer man ha betalat mer än det var värt och hjälpt City befästa sitt försprång mot Arsenal. Man har alltså hjälpt laget man sökte komma ifatt.

Vart har du läst £265k? £190k är det jag sett. Vilket är en rimlig lön för en förstestriker i ett förmodat topplag. Jag tror inte att man hade kunnat lösa en annan anfallare på samma nivå billigare. Dessutom ska spelaren vilja komma också och jag är glad att vi köper spelare som verkligen vill hit och inte behöver övertalas.

Zinchenko är en bra deal när han kan spela på flera positioner. Ja vi får se. Det är ju mer än så som ska klaffa. Spelare som Saka, ESR, Ödegaard, Vieira, Martinelli etc måste ju ta ytterligare kliv i utvecklingen också.
Citera
2022-07-23, 13:53
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Blir ju onekligen intressant att se Haaland i EPL. Men jag har en känsla av att Haaland kommer att krascha med Pep förr eller senare, och jag gissar att hans sejour i Man City kommer inte att bli långvarig.

Blir väl ungefär samtidigt som ni köper Grealish i från oss. Och sen utköpsklausulen från Haaland i samma fönster? Ja 200m+ för två spelare är inte dåligt.
Citera
2022-07-23, 13:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Blir väl ungefär samtidigt som ni köper Grealish i från oss. Och sen utköpsklausulen från Haaland i samma fönster? Ja 200m+ för två spelare är inte dåligt.
Whut..?
Citera
2022-07-23, 14:13
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Whut..?

Nej jag bara skriver vad jag tror kommer hända om några säsonger.

West Ham verkar nära Scamacca, det var något jag trodde Arsenal skulle gå efter, hoppas han hamnar i England.
Citera
2022-07-23, 15:12
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Någon som tittade på United - Villa? Glömt bort att Kamara värvats, hoppas han får en grym säsong.
Citera
2022-07-23, 17:04
Medlem
Rangers-Spurs 1-0 efter första halvleken. Son, Kane och Kulusevski har varit strålande, men dåligt försvarsspel bäddade för målet. Lyckligtvis kommer detta försvar inte starta när ligan drar igång.

Mycket rolig match att titta på. Leta upp en fulstream och kolla själva. En halvlek kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in