2022-07-23, 06:28
Medlem
Chinatowns avatar
Blir fel att jämföra tuttar med en kuk.

Män får ju gå med bar överkropp. Det fick kvinnor också förut innan det blev alltför sexualiserat. Jag tror som en annan sa i liknande tråd att bröst snabbt avsexualiseras hos tittare. Ser du en super-snygg tjej som visar "perfekta" tuttar så kommer folk att titta. Visar en gammal tant upp bröst eller någon tjej som har helt ordinära bröst så kommer du reagera, men snart inte bry dig.

En vettigare jämförelse är mellan könsorganen.

Vad händer om en kvinna är på badstrand och går runt naken (när jag skriver naken menar jag alltid komplett naken)? Jag tror många skulle reagera, men skulle någon kille kalla det för sexuella trakasserier eller skulle de bara glo alternativt berätta om det för någon vän efteråt som en kul grej? "Olle. Var på stranden igår. En tjej gick helt näck!".

Sedan beror det nog också på hur mannen ser ut. Om en snygg kille går näck på en strand och ett tjejgäng ser honom skulle de också bara se det som en kul grej. Gör en fulare kille samma sak blir han obehaglig. Skulle ett tjejgäng verkligen tillkalla någon vakt/polis för att en snygg naken kille badar fyrtio meter bort utan att störa någon? Jag tror inte det.

Jag tror män generellt och kvinnor generellt sett har olika bilder på vad som är vad. Ser jag en naken tjej på en strand så tänker jag att det är en nudist, någon som gjort ett "vad" och förlorat eller någon som bara är spontan och allmänt skön människa. Gör inte så jävla stor sak av allting och lever i nuet. Om hon inte aktivt går på andra och gör skumma saker ser jag inga problem med det även om det är en för mig icke attraktiv kvinna.

Jag tror en del människor är så ovana med att se naket (utöver sig själv, en partner och på film) att det blir märkligare än vad det är. Hur är en liten snopp (någon som just badat..) något hotfullt? Det är som att säga att man är rädd för ett lillfinger eller något. Det är inte kroppen i sig som är farlig. Det är människan i den. Går en naken gubbe och badar för sig någonstans ser jag ingen större fara i det. Jag behöver inte titta och är han normal i huvudet så håller han sig på avstånd. Skulle jag verkligen polisanmäla Bosse 57 år för att han badar näck på en udde vid någon sjö? Jag tror inte det.
Citera
2022-07-23, 07:38
Medlem
Goosebumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Aldrig att jag skulle visa brösten, dom hänger ju värre än jag vet inte vad, sexiga är dom då inte längre.
Så svaret är unga kvinnor kan göra det om dom orkar stå ut med era blickar.
Fan om jag vore yngre så hade ni googlad mig vid det här laget, och hittat ert onani objekt.
Yes verksam i snusk branschen på 70-80 talet så det finns klipp på mig.

Har du gjort porr?
Citera
2022-07-23, 07:40
Medlem
Goosebumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du var inte ung på 80-talet va?
Topless var helt okej på den tiden, inklusive stringtrosa. Vi killar fick ha på oss badbrallor. Visa snoppen (om man inte var ett litet barn på tre år) var inte okej ens på den tiden.
Guud vad vi grabbar hade det svårt!!

Fick i princip hålla oss i vattnet och "kyla ner oss" för att inte visa vår "uppskattning för tydligt", om jag får "skönskriva" 80-talet lite grand..

Dåtiden kan möjligen visas, för den som inte upplevt 80-talet själv, genom detta, dvs. Günther.
(Dock är flickorna tyvärr inte topless i Günthers video, som flickorna på stranden på 80-talet).

Nej det var jag inte. I Wish. Är född runt 90-talet. Nu för tiden kan man ju dock se en och annan stringtrosa. Inte så mycket topless dock.
Citera
2022-07-23, 07:42
Medlem
Goosebumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybae
Håll dig till en nudiststrand om du vill bada näck. Könsorgan får man faktiskt täcka. Även på småbarn tycker jag, för deras egen integritets skull.

På en vanlig strand så tycker jag nog inte att det är äckligt om varken män eller kvinnor tittar på de enda blottade brösten. Vill man inte bli lite sneglad på så ska man passa in. Vi är flockdjur.
Människor ser sådant som avviker, tex den fetaste personen på stranden får extra mycket blickar med, den högljuddaste, den enda svarta, gubben med mycket små speedos, vindsurfaren, string bikinin, de som spelar wolleyboll, den som är topless mm. Det som av viker sticker ut och syns och drar åt sig blickar.

Jag visade kuken på en vanlig strand senast igår.

Så du menar att ett gäng som spelar volleyboll får lika mycket blickar som ett gäng tjejer som spelar volleyboll topless? Tror inte det.
Citera
2022-07-23, 07:44
Medlem
Goosebumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinatown
Blir fel att jämföra tuttar med en kuk.

Män får ju gå med bar överkropp. Det fick kvinnor också förut innan det blev alltför sexualiserat. Jag tror som en annan sa i liknande tråd att bröst snabbt avsexualiseras hos tittare. Ser du en super-snygg tjej som visar "perfekta" tuttar så kommer folk att titta. Visar en gammal tant upp bröst eller någon tjej som har helt ordinära bröst så kommer du reagera, men snart inte bry dig.

En vettigare jämförelse är mellan könsorganen.

Vad händer om en kvinna är på badstrand och går runt naken (när jag skriver naken menar jag alltid komplett naken)? Jag tror många skulle reagera, men skulle någon kille kalla det för sexuella trakasserier eller skulle de bara glo alternativt berätta om det för någon vän efteråt som en kul grej? "Olle. Var på stranden igår. En tjej gick helt näck!".

Sedan beror det nog också på hur mannen ser ut. Om en snygg kille går näck på en strand och ett tjejgäng ser honom skulle de också bara se det som en kul grej. Gör en fulare kille samma sak blir han obehaglig. Skulle ett tjejgäng verkligen tillkalla någon vakt/polis för att en snygg naken kille badar fyrtio meter bort utan att störa någon? Jag tror inte det.

Jag tror män generellt och kvinnor generellt sett har olika bilder på vad som är vad. Ser jag en naken tjej på en strand så tänker jag att det är en nudist, någon som gjort ett "vad" och förlorat eller någon som bara är spontan och allmänt skön människa. Gör inte så jävla stor sak av allting och lever i nuet. Om hon inte aktivt går på andra och gör skumma saker ser jag inga problem med det även om det är en för mig icke attraktiv kvinna.

Jag tror en del människor är så ovana med att se naket (utöver sig själv, en partner och på film) att det blir märkligare än vad det är. Hur är en liten snopp (någon som just badat..) något hotfullt? Det är som att säga att man är rädd för ett lillfinger eller något. Det är inte kroppen i sig som är farlig. Det är människan i den. Går en naken gubbe och badar för sig någonstans ser jag ingen större fara i det. Jag behöver inte titta och är han normal i huvudet så håller han sig på avstånd. Skulle jag verkligen polisanmäla Bosse 57 år för att han badar näck på en udde vid någon sjö? Jag tror inte det.

Rimliga tankar, håller faktiskt med dig i det du skriver. Intressant.
Citera
2022-07-23, 08:18
Medlem
Miffeds avatar
Bröst och kuk är inte samma sak, det förstår du säkert själv.

Jag fattar att det du vill påskina är att allt är så orättvist och att kvinnor säkert skulle få gå runt helt nakna och visa fittan även på den mest familjeorienterade badstrand utan att någon reagerade, men jag menar att du har fel.

För det första skulle ingen tjej vara så störd att hon öppet visade fittan där det också huserar barn. För det andra så skulle definitivt andra säga åt henne om hon gjorde det, precis som man skulle säga åt en man att klä på sig om han började hänga ut kuken.
Jag hade lätt sagt åt både män och kvinnor som visade könsorganen kring mina barn.

Det finns nudiststränder om man känner för att vara helt naken. Det kan vara riktigt skönt att slippa tanlines, så ta chansen vet jag.
Citera
2022-07-23, 10:51
Medlem
Goosebumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffed
Bröst och kuk är inte samma sak, det förstår du säkert själv.

Jag fattar att det du vill påskina är att allt är så orättvist och att kvinnor säkert skulle få gå runt helt nakna och visa fittan även på den mest familjeorienterade badstrand utan att någon reagerade, men jag menar att du har fel.

För det första skulle ingen tjej vara så störd att hon öppet visade fittan där det också huserar barn. För det andra så skulle definitivt andra säga åt henne om hon gjorde det, precis som man skulle säga åt en man att klä på sig om han började hänga ut kuken.
Jag hade lätt sagt åt både män och kvinnor som visade könsorganen kring mina barn.

Det finns nudiststränder om man känner för att vara helt naken. Det kan vara riktigt skönt att slippa tanlines, så ta chansen vet jag.

Jag tror nog att om en tjej hade solat helt naken hade inget lyft på ögonbrynen. Absolut inte kvinnor.
Citera
2022-07-23, 11:07
Medlem
Citat:
Skulle jag verkligen polisanmäla Bosse 57 år för att han badar näck på en udde vid någon sjö? Jag tror inte det.
Polisen skulle i alla fall bara skratta. Det är inte olagligt att bada naken, speciellt inte ensam ute i naturen. Olagligt blir det först om det kan ses som ofredande, att man går runt naken på ett sätt så folk kan förväntas ta anstöt.

En uppenbar skillnad mellan nakna män och nakna kvinnor är att sexuellt våld från män är så mycket vanligare. Kvinnor får på ett annat sätt fundera "är det här bara en fredlig naturist eller är jag direkt hotad".
Citera
2022-07-23, 12:24
Medlem
Chinatowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Polisen skulle i alla fall bara skratta. Det är inte olagligt att bada naken, speciellt inte ensam ute i naturen. Olagligt blir det först om det kan ses som ofredande, att man går runt naken på ett sätt så folk kan förväntas ta anstöt.

En uppenbar skillnad mellan nakna män och nakna kvinnor är att sexuellt våld från män är så mycket vanligare. Kvinnor får på ett annat sätt fundera "är det här bara en fredlig naturist eller är jag direkt hotad".

Det är just den fetmarkerade stilen jag finner intressant.

När och var går gränsen? Är det när man går näck på större stränder där det är fullt med folk? Är det när man är nära folk? Beror det på hur man ser ut?

Skulle jag gå på en publik badstrand och en person badar näck där (endast den och någon till på plats). Då skulle jag bara se det som en kul grej. Oavsett vem som badar. Är det just närheten kring barn som gör det mer tvivelaktigt?

Om man sitter på en strand med bara vuxna och ett vanligt par badar näck. Skulle någon tycka det väcker anstöt?
Citera
2022-07-23, 13:27
Medlem
Goosebumps avatar
Citat:

När och var går gränsen? Är det när man går näck på större stränder där det är fullt med folk? Är det när man är nära folk? Beror det på hur man ser ut?

Skulle jag gå på en publik badstrand och en person badar näck där (endast den och någon till på plats). Då skulle jag bara se det som en kul grej. Oavsett vem som badar. Är det just närheten kring barn som gör det mer tvivelaktigt?

Om man sitter på en strand med bara vuxna och ett vanligt par badar näck. Skulle någon tycka det väcker anstöt?

Jag tror att det är tjejer som får för sig att vissa killar/gubbar är sliskiga, utifrån hur de ser ut och hur gamla de är. Hade det varit en snygg kille hade det säkert inte varit lika farligt.
Citera
2022-07-23, 14:23
Medlem
Miffeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goosebump
Jag tror nog att om en tjej hade solat helt naken hade inget lyft på ögonbrynen. Absolut inte kvinnor.

Och jag hävdar att du har fel. Jag skulle säga ifrån. Jag har dessutom själv fått en utskällning av en kvinna när jag solade topless en gång.

Det finns ju egentligen ingen lag som säger att du måste ha badkläder på dig, men däremot finns det lagar som säger att du inte får väcka anstöt. Gränsen för vad som väcker anstöt är olika från person till person, och därför är det bäst att ha badkläder som i alla fall täcker könsorganet, oavsett om du är man eller kvinna.
Citera
2022-07-23, 18:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Nakenhet i sig är inte "sexuellt ofredande", exempelvis om man byter från brallor till badbrallor på stranden, utan att göra "helikoptern" som finansminister Borg gjorde..
Om man gör det diskret alltså, och försöker skyla sig så gått det går med badhandduken etc.

De flesta vet nog skillnaden på en som byter kläder och en blottare.
På nudiststränder är det okej, by the way. Alltså vara naken, inte en "kåt blottare".. Det är en jäkla skillnad!

Men i mitt "ljuva 80-tal" då var det knepigt. Tjejer fick vara (nästan) nakna, men vi män var tvingade att ha på oss badbrallor! Tja, jag ska väl inte klaga så här decennier efteråt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in