2022-07-18, 15:37
Medlem
Någon som har erfarenhet av Vital-T?
Citera
2022-07-18, 21:24
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Hur kan dom inte göra det? I så fall skulle jag ju kunna krydda min lagliga trt med tex testo cyp eller liknande och bara hävda att jag måste råkat ta för mycket kräm? Gäller detta bara snutens tester?

Tyckte också det lät väldigt skumt och orimligt om jag ska vara ärlig.
Citera
2022-07-19, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Predator123
Tyckte också det lät väldigt skumt och orimligt om jag ska vara ärlig.
Antar att de menar direkt i själva testet. Dock efterkontroll verkar det vara fullt möjligt att se vilken ester det rör sig om.

Se källa.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26695486/
Citera
2022-07-19, 12:39
Medlem
I någon artikel på svenska om doping stod det att de kunde i upp till ett år se spår av vissa ämnen. Det lät inte som det var obalans i hormonnivåer de menade utan faktiska spår av nåt, typ en AI.
Citera
2022-07-20, 18:22
Medlem
utan.att.stannas avatar
Vad ligger ni på i hb? Mitt har ökat från 140-161 enligt sista test iaf.
Lämnat blod nu också , får se vad det ligger på nästa gång.
Citera
2022-07-20, 21:24
Medlem
150-174. Men alltid haft högt HB. Första gången jag lämnade blod, runt 22 år gammal, hade jag 164 i HB. Det är decennier sedan.
Citera
2022-07-20, 21:36
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
150-174. Men alltid haft högt HB. Första gången jag lämnade blod, runt 22 år gammal, hade jag 164 i HB. Det är decennier sedan.
Får du någon sänkning av att lämna , om du fortfarande gör det?
Citera
2022-07-20, 23:10
Medlem
Ta Naringin om EVF ligger högt!
Många får väldigt bra effekt!
5mg per dag kan sänka evf rätt bra.
Sen är det väl dricka mycket vatten som
gäller!
Citera
2022-07-21, 14:01
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu
Låter rimligt, gick dit endast för att h*n förhoppningsvis skulle sätta kaffet i halsen..

Varför spela in tänker du?

Har du kontakt med endokrinvården i Sverige så är min rekommendation att spela in alla samtal och spara alla kommunikation.

Anledningen är att läkarna tenderar att kläcka ur sig helt absurda motiveringar till att neka personer behandling eller att ibland komma med förtäckta hot som att om personen inte är nöjd så upphör behandlingen helt. Förutom att personer regelmässigt nekas TRT avfärdas behov av justerade intervall, behov av AI, blodtömmning mm.
Citera
2022-07-21, 16:31
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Hur kan dom inte göra det? I så fall skulle jag ju kunna krydda min lagliga trt med tex testo cyp eller liknande och bara hävda att jag måste råkat ta för mycket kräm? Gäller detta bara snutens tester?

Att avskilja estrar är ett otroligt jobb, inget polisen eller sjukvården gör. Jajjemen, du kan ta extra och hävda att du råkat smörja för mycket. Det är inga problem för dom kan inte se vad du tagit, endast ditt nmol. Men skulle du ha t.ex över 100nmol så fattar dom, för så hög får du inte på gel. Men runt 70 kan du ligga på, och säga att du precis smörjt dig.
Citera
2022-07-23, 01:31
Medlem
_b0s avatar
Citat:

Här är hela mailet (jag låtsas jobba på ett behandlingshem där vi misstänkte att en boende dopade sig utöver sim trt):

Hej Johan!

I våra analyser ser vi inte olika estrar. Vi kan inte skilja på förskrivet testosteron och testosteron från den illegala marknaden.

Det kan ändå vara en poäng att skicka in ett prov för analys via polisen.

1. Det kan vara en annan substans som intas.

2. Om vi får information om vad personen är förskriven, varför och hur mycket som ska tas kan vi titta på uppmätt koncentration av testosteron. Normala nivåer av testosteron är betydligt lägre än om man tillför testosteron. När man får testosteron på recept är det oftast normala nivåer man vill uppnå.
Citera
2022-07-23, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _b0
Här är hela mailet (jag låtsas jobba på ett behandlingshem där vi misstänkte att en boende dopade sig utöver sim trt):

Hej Johan!

I våra analyser ser vi inte olika estrar. Vi kan inte skilja på förskrivet testosteron och testosteron från den illegala marknaden.

Det kan ändå vara en poäng att skicka in ett prov för analys via polisen.

1. Det kan vara en annan substans som intas.

2. Om vi får information om vad personen är förskriven, varför och hur mycket som ska tas kan vi titta på uppmätt koncentration av testosteron. Normala nivåer av testosteron är betydligt lägre än om man tillför testosteron. När man får testosteron på recept är det oftast normala nivåer man vill uppnå.

"Ändå en poäng" okej.. vad är det för poäng? Kan ju inte bevisa något med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in