Citat:
Ursprungligen postat av
Ceroxis
Jag har varit i kontakt med privat vårdgivare, väntar fortfarande på slutgiltigt besked. Jag hade tänkt att skriva ut hela min process men det blev en vägg av text.
Ni som går på Trt via vården idag, hur tycker ni att det fungerar? Ju mer man läser om det så får man bilden av att Sverige ligger väldigt långt efter behandlingsmässigt jämfört med andra länder. Hur tycker ni att det fungerar med toppar och dalar? Gel känns som något man använder för att se hur bra man svarar på behandlingen, nebido något man går över till när man bestämt sig för att fortsätta resten av livet. Får ni till balansen? Jag får uppfattningen av att det är väldigt svårt.
En annan fråga, har ni fått mycket hår?
Jag har tillräckligt med hår, på bröstet osv, har lite hår bakom axlar och övre rygg och vill absolut inte ha mer. Något kraftigare skäggväxt hade varit fint dock.
Körde TRT i drygt ett halvår och fick mer hårväxt redan på den korta tiden överallt på kroppen. Inte mer skäggväxt konstigt nog.
TRT funkade inget vidare på mig och var fel väg att gå så jag slutade med det.
Gel ger berg och dalbana i värden och högt östrogen. Nebido var bättre men lite för mycket östrogen första veckorna.(1000mg var 7e v) Fick även högt blodtryck och svårt att somna. Kuken dog totalt och sädesvolymen blev i princip obefintlig.
Jag tycker att TRT är helt värdelöst med Sveriges preparat. De flesta män börjar det i onödan när man kan göra mycket själv.
Hade runt 14 nmol/L när jag började med testo.
Idag har jag 28 nmol/L naturligt och mår hur bra som helst.
Carnivore-diet, styrketräning, semen retention i perioder, kalla duschar och att hålla kroppsfettet lågt gjorde verkligen under på mig. Vi har ett jämviktsläge som kroppen alltid vill tillbaka till om vi lever och äter som det är menat att vi skall göra så kommer vi alltid dit.
Big pharma får inga av mina pengar i fortsättningen