Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Que?
UEFA går uppenbarligen plus och har råd att betala. Det finns inget som säger att ett bolag måste vinstmaximera genom att spara in på alla konstnader.
Utifrån deras synpunkt är det ju också möjligt att de anser att de tjänar på det, men inte i själva evenemanget.
Det är ju reklam för fotboll och ett mästerskap där hälften av befolkningen gör upp om vilka som är bäst.
Alltså, vafan svamlar du om egentligen? Ja, naturligtvis så har UEFA råd med att finansiera dam-EM - även om mästerskapet går i minus, och att de förlorar stor summor på damernas EM-slutspel.
Men det är ju FF inte det jag skrev (svara istället på det jag faktiskt skrev om). Tror du på fullaste allvar att ngt annat mästerskap, eller ett företag hade fått fortsätta om de gick i minus, och/eller att det kostar mkt att driva samtidigt som de förlorade pengar..? Niet.
Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Hej! Är du här nu igen om skriver om damfotboll som du är helt ointresserad av!?
Jag tycker det är rimligt med tanke på att de representerar landet. Dessutom är de mer framgångsrika än herrarna (även om konkurrensen fortfarande är mindre på damsidan).
Sedan kan, som jag skrev, bonusar delas ut utifrån intäkterna. Men grundersättningen tycker jag ska vara lika.
Jag bryr mig öht inte om damfotboll. Men tyvärr, så är det numera omöjligt att inte få med sig skiten p g a agendan till politiker och PK-media i Sverige.
För en 10-15 eller 20 år sen så irriterade inte damfotbollen mig alls, men hela ”sporten” har blivit till en politisk woke-agenda, och jag tror att damfotbollen, media och den politiska vänstersidan osv bara skyter sig själva i foten med den här agendan.
Nej, det är som sagt allt annat än logiskt att damlandslaget ska ha samma ersättningar som landslaget. De kostar fotbollsförbundet betydligt mer ön vad de drar in, och hela damlandslaget finansieras av herrfotbollen. Menar du att en kassör eller lagerarbetare på ngn IKEA butik ska ha rätt på samma lönenivå som IKEAs VD?
I ett normalt fungerande samhälle så hade inte damlandslaget fått samma ersättningar som herrlandslaget.