2022-07-22, 18:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det var en gammal diskussion ang att det blev känt väldigt sent på brottsplatsen att det var Olof...
Nej det var en gammal diskussion att det tar tid innan det blev känt att det var Palme. Vilket du visar klart och tydligt när du säger det tog flera minuter innan den första visste.
Citera
2022-07-22, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det här förklarar nog LGWP:s helomvändning angående Skandiamannen. Håkan Ström tillhör tydligen enligt AB-artikeln hans favoriter.

När GW närmast hyllade senaste PU i maj 2018:
https://www.youtube.com/watch?v=RbT5KuhrU38

... kände han förmodligen inte till att Ströms PM från februari 1987 var det som gjorde att Engström avskrevs och var en viktig pusselbit i TP/Filters teori. I den här podden från april 2021

https://poddtoppen.se/podcast/1560960818/lagg-ut/5satans-mordare
(efter 17 minuter)

hade han förvandlats till en närmast rabiat motståndare till SE-spåret, utan att något nytt framkommit som försvagade SE-spåret sedan maj 2018. Det nya var att Ströms PM genomlysts av både TP/Filter och av senaste PU och att slutsatserna i det ansågs både felaktiga och "häpnadsväckande".

Thomas Pettersson har pratat med Karin Johansson, som varit med i PU långt innan KP blev förundersökningsledare. KJ har sagt att SE hade varit på tapeten redan under Dag Anderssons tid, men att dåvarande förundersökningsledare Kerstin Skarp inte var intresserad då Ström hade avfört honom. "Skarp tyckte att Ström var en duktig polis, rentav den bästa hon jobbat med. Det var han också, men när det gällde Engström blev det fel".

Jag tror du har helt rätt om LGWPs helomvändning.

Jag hade nästan glömt att även Dag Andersson fick viss puls av SE, hade dock glömt varför han inte började rota i honom ordentligt. Kerstin Skarps yttrande om Ström blev nog tyvärr en spik i kistan, förklarar antagligen varför även den uppblåsta och självgode Guillou avfärdade SE (utan att vara insatt, precis som tvillingen LGWP).
Citera
2022-07-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Allt jag nämnde sa han 23:40 på mordkvällen.

Jo det att säga hur mycket media berättar och när. För det finns kvar. Inga problem för PU. Men eftersom de inte lagt fram en sådan undersökning så har de inte gjort någon eller så misslyckades de slå fast det de ville slå fast.

Att han är på Sveavägen 23:35 vet väl inte du.

Sa han inte att blivit hörd av polis också 23:40..

Sen blev ju vakterna hörda 3mån senare...

Dom kanske sa felaktigheter eller broderade ut fel...
Citera
2022-07-22, 18:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Du menar att han tog åt sig att känna sig förväxlad ?

Sen broderade han ut med glasögon o handledsväska som felaktigheter som alla andra vittnen gör?

Är du inne på att detta är Delsborn som är detta vittne som Engström överhör ?

Ställer du frågor om allt? Kan du inte svara på nåt?

Det kan vara något annat vittne, känt som okänt. Rock är inte unikt för Delsborn.
Citera
2022-07-22, 19:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jo visst skulle Engström kunnat springa efter Gedda men det är inte så han beskriver det....

Problemet om detta är en lögn är att man då måste inse att Engström är lite sjukare än vad vi tror....

Att springa i gränden sen i rapport o ljuga i rätten o i många förhör...

Jävligt kallt gjort isåfall

Jag tycker inte SE säger han springer direkt efter poliserna. Men du har svårt med tidsbedömningarna. Tex när LL säger att han får höra att det är Palme efter polisen anlänt, det tolkade du som att han fick veta precis när polisen kommit.

Nej, som ärelyster vittne är det en bra sak ljuga om. Göra något aktivt och modigt. Lite som hjälten som sprang upp efter mördaren i trappen.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-07-22 kl. 19:03.
Citera
2022-07-22, 19:04
Medlem
Citat:
Nej det var en gammal diskussion att det tar tid innan det blev känt att det var Palme. Vilket du visar klart och tydligt när du säger det tog flera minuter innan den första visste.

Ja det var en gammal diskussion ang när folk fick reda på att det var Olof....stämmer.

Jag skrev då att alla det troligen var stor variation när folk fick reda på det...
Citera
2022-07-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ställer du frågor om allt? Kan du inte svara på nåt?

Det kan vara något annat vittne, känt som okänt. Rock är inte unikt för Delsborn.

Du är inte speciellt kritisk till Engströms berättelse ..
Citera
2022-07-22, 19:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja det var en gammal diskussion ang när folk fick reda på att det var Olof....stämmer.

Jag skrev då att alla det troligen var stor variation när folk fick reda på det...

Ja, och du visar att det tog lång tid, flera minuter, innan någon visste. Vilket omöjligen GM kunde veta. Men SE visste 23:40
Citera
2022-07-22, 19:09
Medlem
Citat:
Jag tycker inte SE säger han springer direkt efter poliserna. Men du har svårt med tidsbedömningarna. Tex när LL säger att han får höra att det är Palme efter polisen anlänt, det tolkade du som att han fick veta precis när polisen kommit.

Nej, som ärelyster vittne är det en bra sak ljuga om. Göra något aktivt och modigt. Lite som hjälten som sprang upp efter mördaren i trappen.

Vart har jag tolkat det att LL fick reda på det direkt när dom anländer...?
Citera
2022-07-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ja, och du visar att det tog lång tid, flera minuter, innan någon visste. Vilket omöjligen GM kunde veta. Men SE visste 23:40

Lång tid ?

Du pratar ju om flera timmar på några...!

Jag skrev att det var stor variation...

Du vet väl inte när första vittnet insåg att det var Lisbeth o Olof...?
Citera
2022-07-22, 19:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Du är inte speciellt kritisk till Engströms berättelse ..

Jag är just framförallt kritisk mot förväxlingsteorin då jag tycker den är helt orealistisk, och de som tror SE är mördaren verkar inte försöka hitta en mer logisk förklaring av SE:s uttalanden om han är GM.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-07-22 kl. 19:16.
Citera
2022-07-22, 19:13
Medlem
Citat:
Jag är just framförallt kritisk mot förväxlingsteorin då jag tycker den är helt orealistisk, och de som tror SE är mördaren verkar inte försöka hitta en mer logisk förklaring av SE om han är GM.

Fast du tror att Engström överhör ett "supervittne" o att sen har Polisen så det räcker....Eller hur ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in