2022-07-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Man kan tro, men varför utgå från mun mot blodig mun med stendöd person? På vilket sätt går mun mot mun OCH framstupa sidoläge ihop om man gissar? Det är idiotiskt.

Svårt chockad så hon inte kan tala om vem det är, när han som GM ser henne springa ut och försöka få tag på ambulans?

Det är så otroligt onödiga gissningar av GM.

Ja, men ok då.. SE håller på med ”onödiga gissningar” om han vore GM.

Bäst vore att han höll käft; vad har du, Stig, gjort eller sett på MP som vittne i 15-20 min?

Que?

Och, som du har påpekat så många ggr; ingen GM går ut i media.

Så; vi kan härmed avskriva alla misstänkta GM om det är så att de går ut i media.
Citera
2022-07-22, 18:42
Medlem
Citat:
Man kan tro, men varför utgå från mun mot blodig mun med stendöd person? På vilket sätt går mun mot mun OCH framstupa sidoläge ihop om man gissar? Det är idiotiskt.

Svårt chockad så hon inte kan tala om vem det är, när han som GM ser henne springa ut och försöka få tag på ambulans?

Det är så otroligt onödiga gissningar av GM.

Jag tror absolut inte Engström gissar så speciellt mkt...

Engström berättar saker vid olika tillfällen...Det går helt enkelt inte att säga hur mkt o när media nämnt saker !

Inte heller hur mkt Engström kan ha sett o hört som GM...Han är på Sveavägen redan 23:35 åter..

Han kan även ha snappat upp saker då han jobbar 30sek från brottsplatsen...

Det kom även fram att någon han kände från Skandia visste vem LJ var ..
Citera
2022-07-22, 18:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Så du menar alltså att Engström lägger till en sådan sak som glasögon o handledsväska av misstag ?

Så detta supervittne finns alltså o borde vara Delsborn o Engström överhör o menar på att detta signalement inte borde stämma då Lisbeth sagt Blå täckjacka....

Lite senare så lägger Engström till att detta supervittne även sagt glasögon o handledsväska av misstag....

Ja, det handlade först om rock eller kanske keps och rock, han tog åt sig, sedan får han för sig att det uppgivna signalementet var än mer träffande. Dvs att han broderade ut sin historia med felaktigheter av misstag, som alla vittnen gör.
Citera
2022-07-22, 18:44
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Men tänk om Ström har rätt då. Att han utöver det som står i PM har mer uppgifter. Tex säkrat upp att JA har sett SE?

Frågan är om det räcker med fler uppgifter från en enda person? Tänk om den personen har falska minnesbilder? Tycker Ström borde styrkt sin slutsats med flera personer som placerar SE på mordplatsen. Icke godkänt polisarbete i mitt tycke.
Citera
2022-07-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ja, och varför skrev du att vittnen vet vid olika tider?

Det var en gammal diskussion ang att det blev känt väldigt sent på brottsplatsen att det var Olof...
Citera
2022-07-22, 18:47
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jag hittar tyvärr inte länkar ...sry

Men då känner du till att någon polis stuckit efter gruppen ...Kan det slå hål på Engströms berättelse?

Här har vi två poliser.
Det ena är att, om jag minns rätt på rak arm, Klas Gedda(3230) skulle ha dröjt sig kvar på platsen något innan han anslöt till övriga från 3230.
Det andra är att Windén(2520) också skulle ha sprungit in i gränden, men vänt innan han ens nått Luntmakargatan.

Varför skulle inte SE ha kunnat springa efter Gedda och efter att YN och AZ anlänt mordplatsen?

Det finns inget enligt mig som "utan rimligt tvivel" helt omöjliggör språngmarschen, dock är det väl den uppgiften från SE som är osannolik mot bakgrund av de uppgifter vi har.
Citera
2022-07-22, 18:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase
Ja, men ok då.. SE håller på med ”onödiga gissningar” om han vore GM.

Bäst vore att han höll käft; vad har du, Stig, gjort eller sett på MP som vittne i 15-20 min?

Que?

Och, som du har påpekat så många ggr; ingen GM går ut i media.

Så; vi kan härmed avskriva alla misstänkta GM om det är så att de går ut i media.

När har jag sagt att ingen GM går ut i media? Ren lögn från dig.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-07-22 kl. 18:57.
Citera
2022-07-22, 18:50
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
De kanske inte kom med eftersom det aldrig hände? Likaväl som att han gjorde det och det inte kom med? Vilket ska man önsketänka och cherry picka? Nya uppgifter 35 år senare får man inte ta med enligt er, så varför ska man då tro på detta? Helt naturligt borde man vara väldigt skeptisk till nya uppgifter 35 år senare. Vallin kanske bara är ett vittne som vill framhäva sig själv, stå i rampljuset m.m. hehe.

Läser du ordentligt så ser du att jag inte alls tror på uppgifterna om Vallin.

Men att ni är flera här inne som vill lägga vikt vid Nieminens, Mårtens och Korhonens uppgifter 2020 är något helt annat va?
Citera
2022-07-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ja, det handlade först om rock eller kanske keps och rock, han tog åt sig, sedan får han för sig att det uppgivna signalementet var än mer träffande. Dvs att han broderade ut sin historia med felaktigheter av misstag, som alla vittnen gör.

Du menar att han tog åt sig att känna sig förväxlad ?

Sen broderade han ut med glasögon o handledsväska som felaktigheter som alla andra vittnen gör?

Är du inne på att detta är Delsborn som är detta vittne som Engström överhör ?
Citera
2022-07-22, 18:52
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag tror absolut inte Engström gissar så speciellt mkt...

Engström berättar saker vid olika tillfällen...Det går helt enkelt inte att säga hur mkt o när media nämnt saker !

Inte heller hur mkt Engström kan ha sett o hört som GM...Han är på Sveavägen redan 23:35 åter..

Han kan även ha snappat upp saker då han jobbar 30sek från brottsplatsen...

Det kom även fram att någon han kände från Skandia visste vem LJ var ..

Allt jag nämnde sa han 23:40 på mordkvällen.

Jo det att säga hur mycket media berättar och när. För det finns kvar. Inga problem för PU. Men eftersom de inte lagt fram en sådan undersökning så har de inte gjort någon eller så misslyckades de slå fast det de ville slå fast.

Att han är på Sveavägen 23:35 vet väl inte du.
Citera
2022-07-22, 18:54
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Frågan är om det räcker med fler uppgifter från en enda person? Tänk om den personen har falska minnesbilder? Tycker Ström borde styrkt sin slutsats med flera personer som placerar SE på mordplatsen. Icke godkänt polisarbete i mitt tycke.

Nu är det ju så att ordet "exempel" inte betyder att jag räknar upp allt som Ström skulle kunna veta.

Det kanske Ström faktiskt gjort. PMet är kortfattad sammanfattning, det är inte hela jobbet.
Citera
2022-07-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Här har vi två poliser.
Det ena är att, om jag minns rätt på rak arm, Klas Gedda(3230) skulle ha dröjt sig kvar på platsen något innan han anslöt till övriga från 3230.
Det andra är att Windén(2520) också skulle ha sprungit in i gränden, men vänt innan han ens nått Luntmakargatan.

Varför skulle inte SE ha kunnat springa efter Gedda och efter att YN och AZ anlänt mordplatsen?

Det finns inget enligt mig som "utan rimligt tvivel" helt omöjliggör språngmarschen, dock är det väl den uppgiften från SE som är osannolik mot bakgrund av de uppgifter vi har.

Jo visst skulle Engström kunnat springa efter Gedda men det är inte så han beskriver det....

Problemet om detta är en lögn är att man då måste inse att Engström är lite sjukare än vad vi tror....

Att springa i gränden sen i rapport o ljuga i rätten o i många förhör...

Jävligt kallt gjort isåfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in