2022-07-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det är forfarande spekulationer och inte verifierade uppgifter.
Men som jag skrev finns propaganda från alla sidor.
Men hur sannorligt tror du det är att Sverige skulle skicka en 28årig löjtnant som representant till den typen av möten?

Det är verifierat såtillvida att Ukraina publicerat dödsannonser över dödade flygvapenofficerare som sammanfaller väl med tidpunkten. Det är även verifierat att huset som attackerades var ett tillhåll för ukrainska militären. Det står tom ett flygplan på stativ utanför huset. En Mig-21 eller ngt liknande.

Det är bara naiva och lättlurade svenskar som tror att Ryssland skjuter missiler i mångmiljonklassen mot simpla bostadshus och civilister.

Speciellt som samma propaganda hävdat sedan mars att Ryssland kommer att få slut på missiler..
Citera
2022-07-22, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det är redan något vettigt av mig, det förtar inte det faktum att Ryssar Ljuger.

Bara ett sånt svepande uttalande indikerar antingen:

A) En maxålder på 13 år
B) En osedvanligt dålig koll på omvärlden
C) Att du är en fullblodsrasist som växte upp med trasiga leksaker

Är väl bara att välja ett eller flera alternativ.
Citera
2022-07-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaa1
Det är verifierat såtillvida att Ukraina publicerat dödsannonser över dödade flygvapenofficerare som sammanfaller väl med tidpunkten. Det är även verifierat att huset som attackerades var ett tillhåll för ukrainska militären. Det står tom ett flygplan på stativ utanför huset. En Mig-21 eller ngt liknande.

Det är bara naiva och lättlurade svenskar som tror att Ryssland skjuter missiler i mångmiljonklassen mot simpla bostadshus och civilister.

Speciellt som samma propaganda hävdat sedan mars att Ryssland kommer att få slut på missiler..

Fortfarande kan du inte ge mig en förklaring varför en svensk jägare en 28årig löjtnant skulle delta i den typen av samling?
Citera
2022-07-22, 11:33
Medlem
Citat:
"Fortfarande övertygad"??

Jag har alltid ansett den teorin som löjeväckande.

Varför kommenterade då du mitt inlägg?
Citera
2022-07-22, 12:39
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
En väldans massa godhetsknarkande kring denna Officer.

Jag kan garantera att han åkte inte dit för att göra en GOOOOOOD insats, det handlar om äventyr och att få pröva sin förmåga.
Många soldater och Officerare har övat och utbildat sig i åratal och ser nu en chans att få testa sig mot Ryssen.
Allt det där goda och fina som används för att motivera sin krigsturism är bara skitsnack.

Vad fan vet du om det? Sluta projicera din egna värdelösa karaktär på andra.
Citera
2022-07-22, 13:05
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Jaha det var ännu en dumsvensk död. Krigshetsarna i tråden säger att han är hjälte, vi normala säger fy fan vilken dum jävel.

Nyreggad idag och har redan spammat forumet med en massa svenskhat och prorysk propaganda. Barn much?
Citera
2022-07-22, 13:05
Medlem
ADHDekonomistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Nyreggad idag och har redan spammat forumet med en massa svenskhat och prorysk propaganda. Barn much?
Nej jag har bara bytt sida. Brukade vara svensk nationalist, men nu är jag pro rysk istället.
Citera
2022-07-22, 13:08
Medlem
155 mm i bröstet, fick dom inte lära sig hur man ska bete sig när ryska artelleriet skjuter? bara undrar?
Citera
2022-07-22, 13:37
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Då har du liten koll på individens frihet i Ukraina. Det jävla skitlandet har målats upp som ett paradis. Det är inte sanningen.

Och att pumpa in vapen och pengar in i Ukraina gör bara att det ukrainska folket får lida ännu mer. De används som ett redskap mot ryssen. De offras för "västerländska värderingar". Det är fan vidrigt.

Och en sak som är ännu vidrigare är när andra nationer och sammanslutningar lägger sig i hur andra nationer styrs.
Jag betvivlar starkt att du någonsin har yttrat ett enda negativt ord mot USA, Nato eller Israel. Hur många miljoner människors blod har de inte på sina händer? Satt du och viftade med Syriens, Iraks, eller Afghanistans flagga när de bombades sönder och samman?

Så du tycker att bara för Usa har varit på krigstigen typ hela tiden så är det okej att Ryssland gör likadant? Diskussionen handlar inte om Usa utan om Ryssland och Ukraiana. Jag är överlag kritiskt till att länder ska gå in i andra länder demokratiska länder, Usa har ju gjort en hel del tveksamma val där kan man säga. Betyder detta att det inte finns något skäl att få in i andra länder ? Det gör det förstås inte, isis är väl ett alternativ som var "vettigt" skäl , sen att reslutatet blev ruggit illa beroende på hur allt mynnade ut är en annan sak och något som bör kritiseras och så görs.
Citera
2022-07-22, 13:45
Medlem
Citat:
Det är även verifierat att huset som attackerades var ett tillhåll för ukrainska militären. Det står tom ett flygplan på stativ utanför huset. En Mig-21 eller ngt liknande.
där har vi övertygande bevis!
Citat:
Vad exakt är det som är felaktigt med detta? Att Ryssland skjuter mot bostadshus, att de skjuter med "missiler" eller att de kostar många miljoner?
Citera
2022-07-22, 13:46
Medlem
ADHDekonomistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Så du tycker att bara för Usa har varit på krigstigen typ hela tiden så är det okej att Ryssland gör likadant? Diskussionen handlar inte om Usa utan om Ryssland och Ukraiana. Jag är överlag kritiskt till att länder ska gå in i andra länder demokratiska länder, Usa har ju gjort en hel del tveksamma val där kan man säga. Betyder detta att det inte finns något skäl att få in i andra länder ? Det gör det förstås inte, isis är väl ett alternativ som var "vettigt" skäl , sen att reslutatet blev ruggit illa beroende på hur allt mynnade ut är en annan sak och något som bör kritiseras och så görs.
Ryssland reagerar på USA och NATOs expansion österut. Reagan lovade att inte expandera, USA höll inte löftet.

Jag ser det som ett helt fullständigt rimligt agerande från Rysslands sida.
Citera
2022-07-22, 14:17
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Eftersom du verkar vara lätt förståndshandikappad och det är egentligen lätt att hitta bevis. Men jag hjälper dig.. sen kan du lämna tråden och leka med dina bitleksaker istället win/win

Tjetjenien 1994-96
” 1999
Georgien 2008

Du använder dig av värderande ord. Därav kan du inte bevisa ett skit av det du påstår.
Folk dör alltid i krig. Det är det enda jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in