2022-07-22, 08:36
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Ryssland är ett skitland i väldigt stor utsträckning, men den egna befolkningen hånas och bespottas åtminstone inte från regeringshåll, och man ber inte om ursäkt för sin existens.

Nä de skickas att slaktas till olika fd Sovjetrepubliker.

Som förbrukningsvaror istället.
Citera
2022-07-22, 08:54
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Nä de skickas att slaktas till olika fd Sovjetrepubliker.

Som förbrukningsvaror istället.

Bevis för detta påstående tack.
Citera
2022-07-22, 09:07
Medlem
6stringlevins avatar
Titta på denna bild av Edward: ttps://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a7gJe2/svenske-edvard-28-dodades-i-kriget-i-ukraina

Han har epicantal folds.
Citera
2022-07-22, 09:19
Medlem
Vila i frid. Men lite onödigt att offra livet på det viset. Absolut ingen tjänar på det.
Citera
2022-07-22, 09:24
Medlem
citymormors avatar
En väldans massa godhetsknarkande kring denna Officer.

Jag kan garantera att han åkte inte dit för att göra en GOOOOOOD insats, det handlar om äventyr och att få pröva sin förmåga.
Många soldater och Officerare har övat och utbildat sig i åratal och ser nu en chans att få testa sig mot Ryssen.
Allt det där goda och fina som används för att motivera sin krigsturism är bara skitsnack.

Citat:
Ernest Hemingway once wrote, “There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter.”
Citera
2022-07-22, 09:26
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du menar den vita västerländska världen, med enstaka uncle Tom typer, som Lloyd Austin, som har glömt sitt ursprung, och följer sin masters kommando vid varje vink? I Danmark kallas de för kokos bollar, mörka på ytan, men vita på insidan.
Du får definiera det precis hur du vill, det förändrar inte verkligheten. Förutom ALLA europeiska länder utom Ryssland och Vitryssland så är det ju t.ex. Kanada, USA, Japan och Sydkorea. Tveksamt om dessa håller med om din definition. Du kan väl i stället tala om vilka som faktiskt öppet och aktivt ger sitt stöd till Ryssland?

Att stå upp för demokrati, mot diktaturen i Ryssland, är hedervärt i alla lägen. Alla kan inte åka dit och strida, men alla kan visa sitt ställningstagande och det hedrar dem som gör det.
Citera
2022-07-22, 09:29
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgbw
Du klarar dig säkert med bajamajorna utanför stridsområdena,det tror jag säkert
Det är lätt o snacka hur stridsdugliga ni är på flashback,sånna som du märker inte själva att ni är som barnrumpor
Det skulle jag säkert klara, som du säger, om det funnes sådana. Säkerligen mycket mer också. I stället skänker jag några tusen i månaden till olika hjälp- och stödinsatser för Ukraina, sådana som jag vet kommer fram och till användning. Jag tror jag gör större nytta på det sättet än genom att faktiskt åka dit.

Vad gör du för att hjälpa till då, du som är så mogen och duktig och vet att sätta alla andra på plats?

Hedra dem som offrar sig på plats, hedra dem som hjälper till och upplys dem som inte förstår - det är en god hållning enligt mig.
Citera
2022-07-22, 09:31
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgbw
Vaddå klara dig hyfsat?som han tråden handlar om?tror jag säkert o se hur det sluta för din super kolega
Otur och något som händer i strid. Alla kommer inte att klara sig, även om de är världens bäst tränade soldater, med världens bästa utrustning. Jag menade att jag inte skulle utgöra en belastning på plats utan vara ett positivt tillskott. Jag tror dock jag tillför mer genom att göra det jag gör, skänka så mycket jag kan till olika hjälp- och stödorganisationer som jag vet levererar detta där det faktiskt behövs, till de som faktiskt redan är på plats.
Citera
2022-07-22, 09:50
Medlem
Cybrminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Det är rent trams men jag antar att alla kalle dussin vurmare får en tår i ögat fortfarande när dom innerst inne vet vilken sopa han var - en oskuld enstöring på Sveriges ton jo jag tackar jag

Vad snackar du om? Kanske ska lägga flaskan på hyllan
Citera
2022-07-22, 10:36
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Bevis för detta påstående tack.

Eftersom du verkar vara lätt förståndshandikappad och det är egentligen lätt att hitta bevis. Men jag hjälper dig.. sen kan du lämna tråden och leka med dina bitleksaker istället win/win

Tjetjenien 1994-96
” 1999
Georgien 2008
Citera
2022-07-22, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Efter vad som kommit fram i tråden.
Är du fortfarande övertygad om att denna fĺygbasjägare deltog som svensk representant i en större internationell överläggning?

"Fortfarande övertygad"??

Jag har alltid ansett den teorin som löjeväckande.
Citera
2022-07-22, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det är forfarande spekulationer och inte verifierade uppgifter.
Men som jag skrev finns propaganda från alla sidor.
Men hur sannorligt tror du det är att Sverige skulle skicka en 28årig löjtnant som representant till den typen av möten?

Det är verifierat såtillvida att Ukraina publicerat dödsannonser över dödade flygvapenofficerare som sammanfaller väl med tidpunkten. Det är även verifierat att huset som attackerades var ett tillhåll för ukrainska militären. Det står tom ett flygplan på stativ utanför huset. En Mig-21 eller ngt liknande.

Det är bara naiva och lättlurade svenskar som tror att Ryssland skjuter missiler i mångmiljonklassen mot simpla bostadshus och civilister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in