2022-07-22, 14:23
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Ryssland reagerar på USA och NATOs expansion österut. Reagan lovade att inte expandera, USA höll inte löftet.

Jag ser det som ett helt fullständigt rimligt agerande från Rysslands sida.

Så du anser alltså att Ukraiana INTE ska ha rätt att välja vad eller vilken allians de vill ingå i? Därmed vill du ta bort ett lands egna rätt att bestämma vad landet bör göra. Hade inte Ryssland valt att starta ett krig hade det aldrig blivit ett sådant det är det faktiska läget. Ukraina eller Nato hade aldrig invaderat Ryssland, att Putin vill återfå sovejetunionens imperium är en sak som troligen har stor påverkan på den nuvarande situationen. Så nä, det är inte ett fullständigt rimligt agerande. Tittar man däremot på nordkorea och hur USA agerade där så är läget lite annorlunda då man målar in en ledare som man är väldigt osäker på hur denna ska agera i ett hörn. Många vill dra samma paralell till Ryssland nu vilket enligt mig bli skevt då läget är ett helt annat.
Citera
2022-07-22, 14:27
Medlem
ADHDekonomistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Så du anser alltså att Ukraiana INTE ska ha rätt att välja vad eller vilken allians de vill ingå i? Därmed vill du ta bort ett lands egna rätt att bestämma vad landet bör göra. Hade inte Ryssland valt att starta ett krig hade det aldrig blivit ett sådant det är det faktiska läget. Ukraina eller Nato hade aldrig invaderat Ryssland, att Putin vill återfå sovejetunionens emperium är en sak som troligen har stor påverkan på den nuvarande situationen. Så nä, det är inte ett fullständigt rimligt agerande. Tittar man däremot på nordkorea och hur USA agerade där så är läget lite annorlunda då man målar in en ledare som man är väldigt osäker på hur denna ska agera i ett hörn. Många vill dra samma paralell till Ryssland nu vilket enligt mig bli skevt då läget är ett helt annat.
Ni höll inte erat löfte som Reagan lovade. Inte ett steg österut.

Nu gick ni för långt och Putin reagerar, det är inte mer än så. Vill ni peta på en sovande björn så får ni också inse att det kommer konsekvenser.
Citera
2022-07-22, 14:31
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Nu gick ni för långt och Putin reagerar, det är inte mer än så. Vill ni peta på en sovande björn så får ni också inse att det kommer konsekvenser.

Vi ?
Du svarar dock inte på min fråga... Anser du att länder ska ha självbestämmanderätt? Ska alla länder lyda under stormakter? Om du svarar Ja på första frågan så kan du inte vara för detta krig.
Citera
2022-07-22, 14:32
Medlem
ADHDekonomistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Vi ?
Du svarar dock inte på min fråga... Anser du att länder ska ha självbestämmanderätt? Ska alla länder lyda under stormakter? Om du svarar Ja på första frågan så kan du inte vara för detta krig.
Ni = Väst (inklusive Sverige kom inte med era fantasier om neutralitet)

Jag är för det här kriget och är på Rysslands sida. Ryssland reagerar på era brutna löften. Ni installerade Zelensky där 2014 och har sedan förtryckt folket österut sedan dess. Ni gick för långt och nu har ni väckt björnen.

Och björnen är sur så inåt helvete.
Citera
2022-07-22, 14:41
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Jag är för det här kriget och är på Rysslands sida. Ryssland reagerar på era brutna löften. Ni installerade Zelensky där 2014 och har sedan förtryckt folket österut sedan dess. Ni gick för långt och nu har ni väckt björnen.

Ah okej, du är inne på den linjen. Alright, då är det inte en ide att föra en diskussion då vi har helt olika uppfattningar till hur läget varit. Jag är dock hoppfull om framtiden, personligen är min tro att man INTE tjänar på att ha ett isolerat Ryssland , sen att den nuvarande ledningen gör det svårt att ha ett rimligt sammarbete är en sak. Ett problem har ju varit att man försökt att förbättra sammarbete genom handel vilket inte nödvändigtvis är dåligt då det på ett sätt tvingar länder att komma i sammspråk och sammarbeta. Krig är sällan bra (även ifall det kan vara nödvändigt ibland) och skapar olycka och förödelse för framförallt civilbefolkningen.
Citera
2022-07-22, 15:24
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:

”Vi” har hållit ”vårt” löfte. ”Ni” däremot uppför er som en särskoleelev härjar bråkar och stör.. Vilket gör att era klasskamrater inte får någon ro så det byter till vårt trygga klassrum.

Hur gör du om det kommer in ett pissfyllo och sätter sig bredvid dig i din 3:e klassvagn, han slår sin arm runt din nacke och ur hans dreglande tandlösa mun kommer en osammanhängande svada om hans
ointressanta pissliv.

Sitter du kvar och låter bestänkas av hans saliv, eller går du därifrån?
Senast redigerad av Z.Topelius 2022-07-22 kl. 15:25. Anledning: .
Citera
2022-07-22, 15:48
Medlem
Citat:
Jaha det var ännu en dumsvensk död. Krigshetsarna i tråden säger att han är hjälte, vi normala säger fy fan vilken dum jävel.
Han har bevisat mer mod än vad du någonsin kommer att göra. Han borde hyllas för sin insats i Ukraina.

Det syntes på han att han inte var någon våldsrunkande autist som bara for ner för att kunna panga folk lagligt, som man tyvärr har märkt att vissa andra svenska soldater i Ukraina har varit.

Detta är en man som stod upp för han tycker är rätt, och det ska han ha en stor eloge för.
Synd att det slutade som det gjorde för han, men förhoppningsvis bidrog hans heroiska insats till att några äckliga, alkoholiserade orcer aldrig mer går med sina slitna Adidasdojer på denna jord igen.
Citera
2022-07-22, 16:10
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Han har bevisat mer mod än vad du någonsin kommer att göra. Han borde hyllas för sin insats i Ukraina.

Det syntes på han att han inte var någon våldsrunkande autist som bara for ner för att kunna panga folk lagligt, som man tyvärr har märkt att vissa andra svenska soldater i Ukraina har varit.

Detta är en man som stod upp för han tycker är rätt, och det ska han ha en stor eloge för.
Synd att det slutade som det gjorde för han, men förhoppningsvis bidrog hans heroiska insats till att några äckliga, alkoholiserade orcer aldrig mer går med sina slitna Adidasdojer på denna jord igen.
En heroisk insats är precis vad det är, rysstrollen är bara avundsjuka för de orkar inte ens springa efter bussen och är rädda för att snubbla på sina chipstuttar.
Citera
2022-07-22, 16:31
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:

Nu vet jag att fria val och demokratiska processer förmodligen tabubelagda ämnen i ert manus men Zelensky valdes till president 2019, innan honom valdes Petro Proschenko till president 2014 och även Oleksandar Turchynov var interimspresident efter att marionetten Yankuovich sjappat hem till husse i ryzzland.

Så hur går dert ihop med att "Ni installerade Zelensky 2014" när det suttit 2 presidenter emellan?
Citera
2022-07-22, 16:51
Medlem
ADHDekonomistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Nu vet jag att fria val och demokratiska processer förmodligen tabubelagda ämnen i ert manus men Zelensky valdes till president 2019, innan honom valdes Petro Proschenko till president 2014 och även Oleksandar Turchynov var interimspresident efter att marionetten Yankuovich sjappat hem till husse i ryzzland.

Så hur går dert ihop med att "Ni installerade Zelensky 2014" när det suttit 2 presidenter emellan?
Klassiska NATO trollens "demokratiska processer" "Fria val" kort alltså? Du kunde inte komma med något annat?

https://www.bbc.com/news/world-europe-26079957

Attans för internet! Attans! BBC artikel från 2014. Svettas du nu?
Citera
2022-07-22, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Du får definiera det precis hur du vill, det förändrar inte verkligheten. Förutom ALLA europeiska länder utom Ryssland och Vitryssland så är det ju t.ex. Kanada, USA, Japan och Sydkorea. Tveksamt om dessa håller med om din definition. Du kan väl i stället tala om vilka som faktiskt öppet och aktivt ger sitt stöd till Ryssland?

Att stå upp för demokrati, mot diktaturen i Ryssland, är hedervärt i alla lägen. Alla kan inte åka dit och strida, men alla kan visa sitt ställningstagande och det hedrar dem som gör det.

Att du tycker att varje 4 år gå och rösta på någon tomte, spela ingen roll, oavsett vad du röstar är Sveriges politik styrt från Bruxelles.
Citera
2022-07-22, 17:12
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Att du tycker att varje 4 år gå och rösta på någon tomte, spela ingen roll, oavsett vad du röstar är Sveriges politik styrt från Bruxelles.
Så kan man tycka och tro, men det är inte Bryssel som bestämmer över de saker som faktiskt är viktiga för mig.

Ha nu en underbar helg! :-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in