2022-07-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Frågan är varför alla svenska distanslöpare ska envisas med att bli instängda. Alla andra normala löpare tar yttern för att undvika att fastna eller stöka till det, men de svenska ska ligga omringade mitt i klungan.
Du tänker mer som Meraf Bahta då?
Citera
2022-07-22, 10:15
Medlem
ofta känns det som löpare man följer eller cyklister i spurter man följer blir lite instängde kanske för att man ofta har ett extra öga på just dom.. speciellt om dom inte är topp favoriter dom har ändå ofta det där lilla extra så det löser sig även om det så klart även kan hända dom
Citera
2022-07-22, 11:01
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag skrev ju att muskler är bättre än fläsk?
Läs mitt svar igen. Jag förklarade varför det är en fördel att va lite fet och inte bara ett rippat muskelberg i idrotter där man behöver råstyrka
Citera
2022-07-22, 11:09
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ett taktiskt svagt lopp av Kramer. Om man drar första varvet skall man vara så stark att man inte börjar släppa löpare förbi sig redan efter 500 meter. Å andra sidan förstår jag inte hur han skulle agerat för att kunna ta sig vidare. Han är helt enkelt inte tillräckligt stark, och tyvärr tror jag inte han kan bli så mycket mer konkurrenskraftig i en gren där det ständigt kommer fram nya vassa konkurrenter.

Det var tydligen Kramers taktik - att släppa förbi någon som kunde ta motvinden på bortre långsidan.
Citera
2022-07-22, 11:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
– Positionsmässigt gör han det bra, han får täten utan att det går för fort. Första varvet hade behövt vara snabbare och Andreas hade även behövt en lucka in på upploppet. Det är småsaker som kan avgöra och nu får vi sikta på EM, säger Per Skoog.

Ovanstående citat från friidrott.se. Är det verkligen småsaker? I min värld är det inte det. Krävs nog att han skulle gå upp en klass för att ha kapaciteten att gå ut snabbare och skapa lucka till de världslöpare han mötte.

Det kan vara småsaker som får stor betydelse tänker jag.

Man jag tror Kramer får ut det han kan få ut på mästerskap på global nivå och det är så här långt det räcker. Han är lite för begränsad för att det skall räcka till final.
Citera
2022-07-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Precis, folk kan inte hålla isär det där. Det är för komplicerat för många.
snarare media som inte kan/vill erkänna att Semenya är en man (förutom juridiskt), klart hon inte ska tävla i damklassen.
Citera
2022-07-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det var tydligen Kramers taktik - att släppa förbi någon som kunde ta motvinden på bortre långsidan.
Tydligen en mindre lyckad taktik, precis vad jag avsåg.
Citera
2022-07-22, 12:29
Medlem
Undrar hur Mondo tänker hoppa i natt? Kvalhöjden är 5.80, men det kommer inte att behövas. Känner inte höjningsschemat, men 5.70 lär vara en av höjderna. Går han in där, eller en höjd tidigare? Gott om nordbor i kvalet. Bröderna Guttormsen och Lillefosse från Norge, som samtliga har god finalchans, i alla fall två av dem bör absolut kvala. Och så har Finland med Holttinen och Pavola. Av dem har Pavola en viss chans, medan Holttinen har sämst PB och SB i hela fältet och lär vara chanslös.
Citera
2022-07-22, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Läs mitt svar igen. Jag förklarade varför det är en fördel att va lite fet och inte bara ett rippat muskelberg i idrotter där man behöver råstyrka

Jag läste ditt inlägg igen och nej du förklarar inte varför det är en fördel att ha extra kg i fläsk jämfört med muskler.

Sen kan man ligga på nödvändigt kaloriöverskott och vara rippad och ändå få ut samma kraft och resultat som ett fläskberg kan.

Sen är det ju mer förnämt att kasta spjut och där finns alla riktiga atleter, fläskisarna går till kula och diskus.
Citera
2022-07-22, 12:43
Avslutad
Citat:
Du tänker mer som Meraf Bahta då?

I vilket avseende?
Citera
2022-07-22, 13:02
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Det finns ju ett gränsvärde för testosteron, och hon har för högt värde. Vad är problemet?

Att det finns ett gränsvärde för odopade atleter med naturligt medfödda halter kanske?

Vad blir nästa steg? Gränsvärde för kroppslängd i höjdhopp? Maxvolym i sätesmuskulatur? Muskelmassa? För mycket snabba, eller uthålliga muskelfibrer?
Citera
2022-07-22, 13:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Undrar hur Mondo tänker hoppa i natt? Kvalhöjden är 5.80, men det kommer inte att behövas. Känner inte höjningsschemat, men 5.70 lär vara en av höjderna. Går han in där, eller en höjd tidigare? Gott om nordbor i kvalet. Bröderna Guttormsen och Lillefosse från Norge, som samtliga har god finalchans, i alla fall två av dem bör absolut kvala. Och så har Finland med Holttinen och Pavola. Av dem har Pavola en viss chans, medan Holttinen har sämst PB och SB i hela fältet och lär vara chanslös.

Höjningsschema: 5.30, 5.50, 5.65, 5.75, 5.80.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in