2022-07-22, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Haha så du menar att övriga i startfältet har uppsättningen XY ja Jackson som vann finns det nog risk att så är fallet
Nej, det menar jag inte, och jag skriver inte heller så. Tänk lite till. Eller läs bak i tråden.
Citera
2022-07-22, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Kramer borde sadla om, han har inte uthålligheten för 800 m.

Han har knappast snabbheten för att gå ner i distans..

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Kramer snackade i en minut utan att få något vettigt sagt.

Och sedan snackade tränare Skoog en minut till..

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Hinder?

Tror du Kramer lyckats undvika kameramannen?

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Menar du att han plötsligt skulle gå upp till 3000 meter?

Funkade åtminstone för Etiopiens nya löpardrottning
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-07-22 kl. 06:32.
Citera
2022-07-22, 07:19
Medlem
Skulle vara kul om Andreas Kramer bytte förnamn till Cosmo.
Citera
2022-07-22, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Skulle vara kul om Andreas Kramer bytte förnamn till Cosmo.

Skulle vara passande för det är komedi rakt igenom när han springer.
Citera
2022-07-22, 07:57
Medlem
Tycker Alhaji Jeng gör ett toppenjobb som kommentator.
Citera
2022-07-22, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Tycker Alhaji Jeng gör ett toppenjobb som kommentator.

Folk stör sig på att han är en stilikon och glömmer allt vettigt han har att säga. Finns ingen anledning till att svartmåla honom.
Citera
2022-07-22, 09:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Folk stör sig på att han är en stilikon och glömmer allt vettigt han har att säga. Finns ingen anledning till att svartmåla honom.

Har för mig att det är något med hans ögon som gör att han alltid behöver ha tonade glasögon. Det har nämnts tidigare när han varit med vid andra mästerskap/galor. Tar man bort de mörka glasögonen så är han väl inte mer stilikon än pops. De klär sig rätt lika där bredvid varandra.
Citera
2022-07-22, 09:46
Medlem
– Positionsmässigt gör han det bra, han får täten utan att det går för fort. Första varvet hade behövt vara snabbare och Andreas hade även behövt en lucka in på upploppet. Det är småsaker som kan avgöra och nu får vi sikta på EM, säger Per Skoog.

Ovanstående citat från friidrott.se. Är det verkligen småsaker? I min värld är det inte det. Krävs nog att han skulle gå upp en klass för att ha kapaciteten att gå ut snabbare och skapa lucka till de världslöpare han mötte.
Citera
2022-07-22, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Skulle fläsk va bättre än muskler? Du kan ju fråga hafthor Björnsson om han är bättre eller sämre på att lyfta tunga grejer sen han bantade bort allt fett. Eller fundera på varför strongman- atleter tenderar att se feta ut snarare än att se ut som Body builders

Jag skrev ju att muskler är bättre än fläsk?
Citera
2022-07-22, 10:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunoo
Fast hon pratade väl bara on Semenya, hon har ju inte bytt kön utan har dessa höga testosteronnivåer naturligt. Det är ju stor skillnad på de som byter kön från man till kvinna, de ska naturligtvis aldrig få tävla mot kvinnor.

Precis, folk kan inte hålla isär det där. Det är för komplicerat för många.
Citera
2022-07-22, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
De måste skapa en positiv anda och få utövarna att tagga till. Jävlas anamma ska de uppbringa och en otrolig lagkänsla.

Under året skall de överse så att teamet kommer göra så bra i från sig som möjligt mm. Optimera träningsmöjligheter mm.

Kanske kunde man haft med ståls tränare på länk på iPad tex. Eller vad nu man kan ordna med för att möjliggöra en så bra prestation som möjligt. Ansvar är ansvar. Eller anser du att ledningen inte har något sådant alls för de sportsliga resultaten?

Det låter som om atleterna är förståndshandikappade och inte kan göra något själva?

De flesta friidrottsgrenar kräver extremt lite ansträngning för att få till bra träningsmöjligheter, så pass lite att atleterna själva kan ordna det. Man behöver ju inte åka till Sydafrika för att kasta diskus eller?

Det är väl också typiskt svenskt att bara träna i perfekta omständigheter för att sedan komma till mästerskap och varken tåla en vindpust eller att kroka i någon på upploppet.

Jag anser att ledningen har att ansvar när något på ett tydligt sett har förstört en atlets säsong, typ dragit in ekonomiskt stöd eller liknande, en bristande formtopp är ju knappast något ledningen kan påverka?
Citera
2022-07-22, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
– Positionsmässigt gör han det bra, han får täten utan att det går för fort. Första varvet hade behövt vara snabbare och Andreas hade även behövt en lucka in på upploppet. Det är småsaker som kan avgöra och nu får vi sikta på EM, säger Per Skoog.

Ovanstående citat från friidrott.se. Är det verkligen småsaker? I min värld är det inte det. Krävs nog att han skulle gå upp en klass för att ha kapaciteten att gå ut snabbare och skapa lucka till de världslöpare han mötte.

Frågan är varför alla svenska distanslöpare ska envisas med att bli instängda. Alla andra normala löpare tar yttern för att undvika att fastna eller stöka till det, men de svenska ska ligga omringade mitt i klungan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in