Det är ju bara att gå igenom ouppklarade försvinnanden och försöka matcha dem mot O.W. Du tror på fullt allvar att det inte redan är gjort?
Du i det här landet klarar man inte ens av strömförsörjningen åt folket. Ännu mindre att hålla koll på var farliga personer befinner sig och gör. I dina fantasier kanske en statsapparat ser var du befinner dig och gör men i bolibompaland ska du inte ta något för givet. Om något verkar självklart så kan man istället nästan utgå från att det inte är självklart i det här landet.
Det är inte säkert att Olofs anhöriga känt det på sig eller kunnat förmå honom att erkänna, så jag tycker att det är orätt att även skuldbelägga dem.
Hur vet du att han inte har något samvete? Han kan ha begått brottet under psykisk störning. Du har rätt till dina känslor och tankar och jag till mina. Det måste ju även finnas de som vill arbeta som försvarare, eller hur? Eller med psykiskt sjuka, dömda brottslingar osv. Och fortfarande kunna se dessa individers människovärde.
Undrar hur lång tid det tar innan du skriver brev till mördaren?
I ett annat inlägg kallade du en annan skribent för ond.
Medan du tycker synd om och vill att alla ska förstå mördaren.
Det är fastställt att någon var och ”kompletterade tejpningen” och la färskt granris på kroppen ganska kort tid innan den hittades.
Vem skulle det vara om inte den nu dömde?
Bara en svårt störd människa skulle plåga och mörda någon okänd och oskyldig och låta kroppen ligga ute vind för våg och återvända gång på gång för att studera föruttnelsen. En oskyldig människa vars anhöriga går ut med att de lider.
Finns det något man kan kalla ondska så är det väl det.
Men antar att du skriver för att få såna här svar så jag ska sluta mat trollet.
De enda jag inte kan förlika mig med är att ”det har gått så lång tid sedan brottet”.
Hur resonerar man här överhuvudtaget?
Det var nån juridisk expert som förklarade det. Det är en praxis som växt fram under utredningar av ekonomisk brottslighet.
Det finns ingen naturgiven anledning till att det ska vara så
Man borde väcka politisk debatt kring detta. För det finns ingen direkt etiskt försvarbar anledning att man ska få kortare straff för mord pga att polisen tar lång tid på sig för att lösa brottet.
Alla säger så men när det kommer till kritan så vågar bananen inte göra något. Han bara böjer sig fram och tar emot den. Ni är inte lagda åt det hållet. Vrf tror du påskupploppet skedde?
Tyvärr har vi haft ett fungerande samhälle där det inte varit kaos och iq har styrt landet. Senaste 50 åren men tyvärr har ett totalt förfall inträffat senaste tio åren och nu när vi levt väldigt gott och arbetat etc så har vi tyvärr inte behövt utvecklat våldsamma metoder som i icke fungerande uländer som styrts av lågbegåvade . Men du har rätt vi behöver nog anpassa oss efter nya samhället. Tror inte heller någon svensk skulle gå till handling speciellt om man har fler barn då behöver man ta hand om dom och inte sitta i fängelse. VI har även haft en fungerande rätts samhälle men nu är fängelser överfulla på nittio talet fanns det platser visserligen skulle nog mord leda till ett par år . Men då var såna här brott väldigt ovanliga och hårt straff till den som skulle ta honom av daga skulle blivit utdelad. I ditt land kanske man kör öga för öga?
Jag skulle vilja fylla Malins grav med blommor för att markera detta viktiga skede. Jag kan tänka mig att lägga ut mitt telefonnummer för folk att kunna swisha till. Finns det nån regel mot detta och skulle folk vilja göra nåt sånt?
Jag kommer även att dyka upp i radio imorgon och prata lite kort om fallet (mitt engagmang i fallet och den här tråden) Jag kommer länka det också. Det har inte direkt undgått media på plats att det är jag som skriver dessa inlägg på Flashback. 😁
Stort TACK till dig för din bevakning av rättegången. Har varit en fröjd att läsa dina inlägg. Och så en fällande dom på det. Gött mos!
För det finns ingen direkt etiskt försvarbar anledning att man ska få kortare straff för mord pga att polisen tar lång tid på sig för att lösa brottet.
Sant.
Om GM hade erkänt redan vid första rättegången hade han ju fått längre straff.
Man borde kunna få viss rabatt om man erkänner istället för att fabricera nya historier som passar mot den nya tekniska bevisningen.
Undrar hur lång tid det tar innan du skriver brev till mördaren?
I ett annat inlägg kallade du en annan skribent för ond.
Medan du tycker synd om och vill att alla ska förstå mördaren.
Det är fastställt att någon var och ”kompletterade tejpningen” och la färskt granris på kroppen ganska kort tid innan den hittades.
Vem skulle det vara om inte den nu dömde?
Bara en svårt störd människa skulle plåga och mörda någon okänd och oskyldig och låta kroppen ligga ute vind för våg och återvända gång på gång för att studera föruttnelsen. En oskyldig människa vars anhöriga går ut med att de lider.
Finns det något man kan kalla ondska så är det väl det.
Men antar att du skriver för att få såna här svar så jag ska sluta mat trollet.
Du likställer svår psykisk störning med ondska, ja det kan man kanske kalla det men jag vill nog försöka se orsakerna också.
Jag kallade en person ond därför att hen skrev om vedergällning. För mig är hämnd och vedergällning ondska, likväl som alla andra våldsbrott och mord.
Undrar hur många hundra kvinnor som skriver till honom redan.
Några kommer nog försöka men jag tror det kan falla rätt platt med tanke på Olofs schizoida karaktär som ger ett ointresse för och tafatthet vid sociala interaktioner.