Citat:
Ursprungligen postat av
JanneGitarr
Med ref till dådet i Visby.
Trots att Engström är omhändertagen och häktad väljer ju t ex. SVT att publicera en bild på honom, "pga allmänintresset"
Jag skulle säga att det är av allmän intresse att veta vart detta fanskap håller till.
Om inte annat för att kunna skydda sina barn i händelse av att han lallar omkring obevakad, vilket inte alls är så omöjligt som vissa vill hävda.
Jag håller helt med, är orolig som fasen för alla småflickor i hela landet. Vi vet att SVT m.fl. helst talar tyst om saken och jag är övertygad om att det var tack vare information i den här tråden som spreds vidare av alternativmedia som gjorde att mainstream media kom med mer information. Nu är det dödstyst, oroväckande.
Jag författade ihop en sammanställning av information och skickade till utländska medier i hopp om att om de tog upp att under femton åringar inte kan åtalas ens för ett sånt här hemskt brott, så skulle nyheten inte kunna sopas under mattan av svensk media. Om ni kan andra språk hoppas jag att ni kan göra samma sak. Våra svenska journalister håller staten om ryggen, men utländska gör fortfarande ett riktigt jobb.
Och de kanske kunde ta reda på var fan han är.