2022-07-21, 23:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du är helt fri vad gäller att svara mig eller inte. Om "2 veckor" är ett vetenskapligt argument för dig är jag glad att min utbildning skedde på en mer ansedd institution för utbildning.

Jag är också "hyfsat bra" på matte... om din definition av begreppet är signifikativt för ditt "universitet" rankar jag nog inte det som särskilt framstående.
Men motbevisa mig, "2 veckor" är matematiskt signifikant i detta fall på... precis vilken grund?

Om det inte är relevant så kan du säkert ge flera exempel på offer som legat i koma i mer än två veckor och sedan vaknat utan bestående men. Och I tillägg till det säkert också presentera belägg för att denna tid inte har någon inverkan.

Det vore intressant information som referenser till detta fall.
Citera
2022-07-22, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Jag tror en av sakerna som gör folk så frustrerade är att den inte alls är så när man är skruvad i huvudet.
Det dräller av folk och exempel på folk som inte borde vara ute i samhället , inte utan övervakning i alla fall.
Detta har vi levt med ända sen 1995 och den så kallade psykiatrireformen.
GM överföll en kvinna i en gång/cykeltunnel juni 2021. Han försökte slita ner henne på marken och dra av henne byxorna. Soc har absolut ett ansvar här. Han skulle ha fått ett boende med personal. Jag tror att han förutom förståndshandikappet har någon/några psykiska störningar.
Citera
2022-07-22, 00:19
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
GM överföll en kvinna i en gång/cykeltunnel juni 2021. Han försökte slita ner henne på marken och dra av henne byxorna. Soc har absolut ett ansvar här. Han skulle ha fått ett boende med personal. Jag tror att han förutom förståndshandikappet har någon/några psykiska störningar.

Ja. I det här fallet har myndigheterna misslyckats. Om det nu är den här pojken som överföll den nioåriga flickan.
Citera
2022-07-22, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Ja. I det här fallet har myndigheterna misslyckats. Om det nu är den här pojken som överföll den nioåriga flickan.
Jag tror inte att polisen har skickat honom till annan ort för skojs skull. De har garanterat gjort DNA och andra tester. Media skulle aldrig ha gått ut med detta utan att ha grund för det.
Citera
2022-07-22, 00:53
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Med ref till dådet i Visby.
Trots att Engström är omhändertagen och häktad väljer ju t ex. SVT att publicera en bild på honom, "pga allmänintresset"
Jag skulle säga att det är av allmän intresse att veta vart detta fanskap håller till.
Om inte annat för att kunna skydda sina barn i händelse av att han lallar omkring obevakad, vilket inte alls är så omöjligt som vissa vill hävda.

Jag håller helt med, är orolig som fasen för alla småflickor i hela landet. Vi vet att SVT m.fl. helst talar tyst om saken och jag är övertygad om att det var tack vare information i den här tråden som spreds vidare av alternativmedia som gjorde att mainstream media kom med mer information. Nu är det dödstyst, oroväckande.

Jag författade ihop en sammanställning av information och skickade till utländska medier i hopp om att om de tog upp att under femton åringar inte kan åtalas ens för ett sånt här hemskt brott, så skulle nyheten inte kunna sopas under mattan av svensk media. Om ni kan andra språk hoppas jag att ni kan göra samma sak. Våra svenska journalister håller staten om ryggen, men utländska gör fortfarande ett riktigt jobb.

Och de kanske kunde ta reda på var fan han är.
Senast redigerad av Kattafanken 2022-07-22 kl. 00:55.
Citera
2022-07-22, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXMMX
Hon gör små framsteg.

Källa tack, vart har du hört detta?
Citera
2022-07-22, 01:00
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Någon som vet hur det är ställt med flickan lilla?
Citera
2022-07-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om det inte är relevant så kan du säkert ge flera exempel på offer som legat i koma i mer än två veckor och sedan vaknat utan bestående men. Och I tillägg till det säkert också presentera belägg för att denna tid inte har någon inverkan.

Det vore intressant information som referenser till detta fall.
Det finns massor med exempel.

https://www.gp.se/livsstil/elsa-var-...att-1.19687631

https://youtu.be/nxvqKgGdbpU

https://www.vardfokus.se/yrkesroller...andra-chans-2/
Citera
2022-07-22, 01:31
Medlem
Citat:
Hon gör små framsteg.
Tack. Hoppas att din bekant har fått och gett rätt information.
Citera
2022-07-22, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Å-testet kommer inte att ha någon betydelse i S de kommer bara att bekräfta det som vi redan vet vilket är att han blivit äldre sedan födelsedagen han firade på kanske det mest grymma sätt en födelsedag har firats i Kungadömet Sverige.

Hemskt att läsa om mordet på Malin, där ser vi Sverige i all sin prakt famlande i mörker i ett rea mål. Om GM fick bytesrätt vet jag inte. Läs och begrunda!
Grabbens juridiska biträde uttalade sig idag.
”Förutom eventuella kompletterande förhör inväntar vi den medicinska ålderbedömningen som är klar tidigast om en månad samt den tekniska utredningen, som är klar tidigast i början av september. Sedan får vi ta allting vidare utifrån de beskeden.” Från norran.se
Citera
2022-07-22, 02:04
Citat:
Hon gör små framsteg.

Stackars lilla plutten. Och inte ett knyst från svensk media. Stackars stackars liten 😥 Hade ju hoppats att hon skulle varit så gott som frisk nu, fysisk menar jag.
Citera
2022-07-22, 02:17
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Har inget med att göra med "numerologi".

De handlar om fysik och medicinska aspekter.

2 veckor är ganska lång tid för att kunna höras att kunna stå upp och röra sig själv.

Känns ju som värsta bilolyckan...

https://norran.se/nyheter/skelleftea...soner/rg6vz5xj

[i]SKELLEFTEÅ 21 JULI 2022 17:00

– Den första är en kvinna som var och lekte med ett barn i lekparken vid Morö Backe skola ungefär vid 16-tiden den här dagen. Den andra vi vill komma i kontakt med är en man med en mindre hund, som var ute och promenerade längs en gångväg i närheten av brottsplatsen. Även detta ska ha varit vid 16-tiden.

Charlotte Burlin fortsätter:

– Den tredje personen handlar om en kille med en elsparkcykel som fanns på plats då polis och ambulans hade anlänt till platsen, alltså efter 17-tiden. Killen ska ha pratat med några personer som stod på gångbanan en bit från brottsplatsen.

Den där kvinnan borde ha hört av sig vid det här laget. Detta brott är ju värsta snackisen i Skellefteå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in