Nej, du har tidigare gjort klart att du endast ser ETT fel i TP's teori.
Du kanske kan precisera vad jag ska ha missförstått någon gång?
Hur vet SE vart makarna Palme tog vägen efter att han släppt dessa för att själv springa/gå för att stämpla ut? Palme kunde ha varit uppe vid Kungsgatan på den västra sidan, tagit av ned mot Drottninggatan o.s.v.
Varför svänger SE norrut istället för söderut mot Tunnelbanan som är det han sagt till väktarna?
Är frågor jag ställer mig.
Det går inte att komma runt att mötet blir en tillfällighet.
Att du inte ser några problem/frågetecken förvånar mig inte alls givet alla dina tidigare kommentarer.
Vissa andra vill mena:
Att SE släppte tankarna på mord vid Grand.
Att han skulle ta bussen hem, för det brukar han enligt ex-fru M. och därav svängde norrut.
...och av en tillfällighet(om än lite "mindre"?) sprang in i famnen på dem och då ändrade sig på nytt.
Långt inlägg här med många frågor om TP:s teori, men jag kan försöka reda ut en del av dem.
"Hur vet SE vart makarna Palme tog vägen efter att han släppt dessa för att själv springa/gå för att stämpla ut?"
Svar: - Det vet han inte.
"Palme kunde ha varit uppe vid Kungsgatan på den västra sidan, tagit av ned mot Drottninggatan o.s.v."
Svar: - Javisst. Hade Palme tagit en annan väg så hade han inte blivit skjuten. I varje fall inte just den här kvällen, och åtminstone inte av SE.
"Varför svänger SE norrut istället för söderut mot Tunnelbanan som är det han sagt till väktarna?"
Svar: - SE går åt höger för att han är på väg till bussen på Odenplan(?) för att åka hem (i den här teorin ingår inte att SE skall ha sagt till någon väktare att han skall gå till tunnelbanan).
"Det går inte att komma runt att mötet blir en tillfällighet. Att du inte ser några problem/frågetecken förvånar mig inte alls givet alla dina tidigare kommentarer."
Svar: - Det fick väl bli som det blev här. Tanken var alltså först att skjuta Palme vid bion, men eftersom makarna Palme nu var i sällskap med Mårten och hans flickvän så gav SE upp det här, och gick tillbaka till Skandia för att stämpla ut och åka hem.
"Vissa andra vill mena: Att SE släppte tankarna på mord vid Grand. Att han skulle ta bussen hem, för det brukar han enligt ex-fru M. och därav svängde norrut. ...och av en tillfällighet(om än lite "mindre"?) sprang in i famnen på dem och då ändrade sig på nytt."
Svar: - Ja, ungefär så menar väl TP att det här skall ha gått till. Bra sammanfattning av teorin.
__________________
Senast redigerad av Draifos 2022-07-21 kl. 22:49.
Glasögon kan man tappa om man springer, de kan bli smutsiga de kan bli immiga osv.
Om jag varit gm och skjutit någon och varit utan glasögon, hade jag efter det börjat använda glasögonen mer frekvent.
Man ser ju lite annorlunda ut med glasögon på .
Om Engström skulle velat ta på eller ta av Glasögonen vid DBG skulle det kunna var det han fifflade med väskan ?
Om Engström skulle velat ta på eller ta av Glasögonen vid DBG skulle det kunna var det han fifflade med väskan ?
Jag vet inte varför han skulle behöva ta av eller på glasögonen.
Hade jag skjutit Palme med glasögon hade glasögonen fått sitta på under flykten, hade jag skjutit Palme utan glasögon hade jag varit utan glasögon under flykten.
Mannen som krånglade med en liten väska drog ju åt sig uppmärksamhet .
Hade han inte gjort det så hade Nieminen förmodligen mints mindre av det mötet.
__________________
Senast redigerad av Sumer 2022-07-21 kl. 22:43.
Jag vet inte varför han skulle behöva ta av eller på glasögonen.
Hade jag skjutit Palme med glasögon hade fått sitta på under flykten, hade skjutit Palme utan glasögon hade jag varit utan glasögon under flykten.
Mannen som krånglade med en liten väska drog ju åt sig uppmärksamhet .
Hade han inte gjort det så hade Nieminen förmodligen mints mindre av det mötet.
Kanske hade SE haft glasögonen på sig utanför Grand vid 23-tiden för att lättare kunna känna igen Palme när han kom ut från bion. Och sedan när han gav upp det här försöket så tog han av sig glasögonen och bestämde sig för att åka hem. Och då mötte han sedan plötsligt Palme igen, och nu på så nära håll att han kunde identifiera honom utan glasögon.
__________________
Senast redigerad av Draifos 2022-07-21 kl. 22:45.
Jag vet inte varför han skulle behöva ta av eller på glasögonen.
Hade jag skjutit Palme med glasögon hade glasögonen fått sitta på under flykten, hade jag skjutit Palme utan glasögon hade jag varit utan glasögon under flykten.
Mannen som krånglade med en liten väska drog ju åt sig uppmärksamhet .
Hade han inte gjort det så hade Nieminen förmodligen mints mindre av det mötet.
Men om Engström gjort det i affekt o med glasögon så kanske efter trapporna så inser han att han måste ta av dom ?
Jobbigt att springa med dom...
Eller tvärtom han hade inte glasögon när han sköt men tänkte att när han kom upp på DBG att han ser sämre på mörkare gator ....
Så inte helt otänkbart att han tar på eller tar av dom efter trapporna ...
Jag vet inte varför han skulle behöva ta av eller på glasögonen.
Hade jag skjutit Palme med glasögon hade glasögonen fått sitta på under flykten, hade jag skjutit Palme utan glasögon hade jag varit utan glasögon under flykten.
Mannen som krånglade med en liten väska drog ju åt sig uppmärksamhet .
Hade han inte gjort det så hade Nieminen förmodligen mints mindre av det mötet.
Men om Engström gjort det i affekt o med glasögon så kanske efter trapporna så inser han att han måste ta av dom ?
Jobbigt att springa med dom...
Eller tvärtom han hade inte glasögon när han sköt men tänkte att när han kom upp på DBG att han ser sämre på mörkare gator ....
Så inte helt otänkbart att han tar på eller tar av dom efter trapporna ...
Jag skulle inte ha brytt mig att ta av eller på glasögonen under flykten.,
Man ser inte bättre i mörker med glasögon.
Skulle man behöva ta av sig glasögon under flykt borde det vara enklast med rock/jackfickan.