2022-07-21, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Jodå, det var precis vad han var.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bart_Sibrel#Aldrin_incident

Regarding the subsequent interaction, occurring on September 9, 2002,[5] witnesses came forward to the police with jurisdiction, the Beverly Hills Police Department, stating that "Mr Sibrel... lured Mr Aldrin to the hotel under false pretences in order to interview him."[4] By Aldrin's account, he went to the Beverly Hills hotel on that date under the pretext of an interview on space for a Japanese children's television show.

För många av oss är våra principer värda mer än 1000 dollar. Och handen på hjärtat, tror du idioten hade slutat bara för att någon av dem hade svurit på bibeln? Speciellt som han inledde konversationerna med att påstå att astronauten var en lögnare.

Hade någon påstått att jag var en lögnare angående mitt jobb eller påstod att jag hade varit otrogen och krävt att jag skulle ha svurit på en bibel hade jag också bett denna att dra åt helvete, inte svurit på fanskapets bibel. Även om personen hade pratat galenskap.
Nej Armstrong var inte lurad till något möte.
Citera
2022-07-21, 20:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Nej Armstrong var inte lurad till något möte.

Men att charlatanen Sibrel lurade Aldrin till ett möte har du inga problem med?
Citera
2022-07-21, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men att charlatanen Sibrel lurade Aldrin till ett möte har du inga problem med?
Nej hur skulle han annars fått tillfälle att visa Aldrin filmen där Buzz fejkar filmningen av Jorden, och Aldrin svarar "skyll inte på oss, skyll på våra chefer".
Citera
2022-07-21, 20:56
Medlem
Felpost
Senast redigerad av Tobbex73 2022-07-21 kl. 21:01.
Citera
2022-07-21, 21:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej hur skulle han annars fått tillfälle att visa Aldrin filmen där Buzz fejkar filmningen av Jorden, och Aldrin svarar "skyll inte på oss, skyll på våra chefer".

Fattar inte varför någon seriös människa skulle legitimera icke-frågan om folk varit på månen eller ej. Snacka om onödigt arbete. Det är ju inte så att Sibrel hade nöjt sig om astronauterna svurit på nån bibel. Dårar som han ger sig inte.

Han är som du - ’det kvittar vilka bevis jag får se, jag har redan bestämt mig att ingen bemannad månlandning ägt rum’ (Fritt citerar). Sibrel hade hoppat till nästa tuva, och Aldrin i Armstrong skulle sitta fast i hans geggamoja
Citera
2022-07-21, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fattar inte varför någon seriös människa skulle legitimera icke-frågan om folk varit på månen eller ej. Snacka om onödigt arbete. Det är ju inte så att Sibrel hade nöjt sig om astronauterna svurit på nån bibel. Dårar som han ger sig inte.

Han är som du - ’det kvittar vilka bevis jag får se, jag har redan bestämt mig att ingen bemannad månlandning ägt rum’ (Fritt citerar). Sibrel hade hoppat till nästa tuva, och Aldrin i Armstrong skulle sitta fast i hans geggamoja
Varför tacka nej till 1000 dollar direkt i handen?
Om någon jag ogillade hade gett mig 1000 dollar för att jag skulle lova att jag är svensk medborgare så hade jag lovat det direkt och glatt mig år att jag lurade av snubben 1000 dollar!
Senast redigerad av adaptern 2022-07-21 kl. 21:12.
Citera
2022-07-21, 21:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om någon jag ogillade hade gett mig 1000 dollar för att jag skulle lova att jag är svensk medborgare så hade jag lovat det direkt och glatt mig år att jag lurade av snubben 1000 dollar!

Därför att det inte är värt det. Tror varken Armstrong eller Aldrin tycker det är värt 1000 dollar för att legitimera konspirationsteorierna och dras in i Sibrels skit.

Det tar ju aldrig slut. Såna som ni ger er aldrig. Sibrel skulle kommit tillbaka, igen och igen.

Precis som vissa i den här tråden som är inte på sin 5:e 6:e användare efter att ha fått de tidigare avstängda.
Senast redigerad av Clay Allison 2022-07-21 kl. 21:28.
Citera
2022-07-21, 21:29
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:

Om antingen Aldrin eller Armstrong hade svurit på bibeln att han verkligen varit på månen, hade Sibrel då trott på det och erkänt att han hade fel och att månlandningarna verkligen inträffade?

Nej, naturligtvis inte, och det fattar A & A också, så varför uppträda som cirkussälar för honom när man vet att det inte spelar någon roll?
Citera
2022-07-21, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Om antingen Aldrin eller Armstrong hade svurit på bibeln att han verkligen varit på månen, hade Sibrel då trott på det och erkänt att han hade fel och att månlandningarna verkligen inträffade?

Nej, naturligtvis inte, och det fattar A & A också, så varför uppträda som cirkussälar för honom när man vet att det inte spelar någon roll?
Dom kunde gottat sig åt att dom fick 1000 dollar direkt från hans ficka.
Citera
2022-07-21, 21:32
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Och varför skulle de tro att en man som redan ljugit för dem skulle tala sanning när han säger att de ska få 1000 dollar?
Citera
2022-07-21, 21:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det säger mer om dig än om astronauterna.
Citera
2022-07-21, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Och varför skulle de tro att en man som redan ljugit för dem skulle tala sanning när han säger att de ska få 1000 dollar?
För att han håller fram dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in