2022-07-21, 17:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Eftersom det är så mycket prat om att månlandningarna var fejk så borde Armstrong och Aldrin inte VÄGRAT att svära på Bibeln att dom var där.

Om dom verkligen hade varit där.

Om du med ’mycket prat’ menar ifrågasättande, så är det inte mycket sånt nej. Bara några driftkuckus som ljuger och härjar. Finns så mycket bättre att ägna sig åt att legitimera dem genom att accepterar deras dårskaper.

Skulle själv inte svära på ett dugg om den där dåren Sibrel skulle komma kutande med sin bibel.
Citera
2022-07-21, 17:34
Bannlyst
Snake, du förstår väl hur illa det ter sig (för dom som tror på månlandningarna) att Armstrong och Aldrin vägrade svära på Bibeln att dom hade varit där.
Citera
2022-07-21, 17:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Snake, du förstår väl hur illa det ter sig (för dom som tror på månlandningarna) att Armstrong och Aldrin vägrade svära på Bibeln att dom hade varit där.

Ter sig inte ett dugg illa. Sibrel lurade Aldrin under falska premisser till platsen där han började vifta med sin bibel.
Citera
2022-07-21, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ter sig inte ett dugg illa. Sibrel lurade Aldrin under falska premisser till platsen där han började vifta med sin bibel.
Spelar ingen roll.
Det hade tagit honom några sekunder att svära på Bibeln och samma sak med Armstrong.

Men all heder åt astronauterna för att dom vägrade ljuga i den situationen.
Citera
2022-07-21, 18:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Tycker det hade varit värre om de hade gjort det och på så vis gett Sibrel ett erkännande om att hans trams betyder någonting alls. Dock är jag tveksam till hur klokt det var att slå Sibrel på käften - även om jag förstås kan förstå Aldrin så tror jag det lett till onödigt mycket uppmärksamhet kring tramset.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-07-21 kl. 18:08.
Citera
2022-07-21, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tycker det hade varit värre om de hade gjort det och på så vis gett Sibrel ett erkännande om att hans trams betyder någonting alls. Dock är jag tveksam till hur klokt det var att slå Sibrel på käften - även om jag förstås kan förstå Aldrin så tror jag det lett till onödigt mycket uppmärksamhet kring tramset.
Jag tror inte du hade tyckt det var värre om dom hade gjort det.
Sibrel hade fått betydligt mindre erkännande då.

Men det var ärligt gjort av dom.
Citera
2022-07-21, 18:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag tror inte du hade tyckt det var värre om dom hade gjort det.
Sibrel hade fått betydligt mindre erkännande då.

Men det var ärligt gjort av dom.

Om jag blir lurad till ett möte där en okänd tjomme kräver att jag ska svära på en bibel att jag inte är otrogen, så skulle jag självklart vägra
Citera
2022-07-21, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om jag blir lurad till ett möte där en okänd tjomme kräver att jag ska svära på en bibel att jag inte är otrogen, så skulle jag självklart vägra
Armstrong var inte lurad till något möte.
Och 1000 dollar är bra betalt för en minut av ens tid.
Citera
2022-07-21, 19:57
Medlem
Adaptern: Jag hade inte heller svurit på bibeln eller min heder, för något jag visste var lögn. De såg redan nog skamsna ut på presskonferensen efter "månturen". Se 3:23:16

https://youtu.be/KpuKu3F0BvY

Snake: Konstruktionen såg ut som skräp med dom där gardinstängerna och folien slarvigt lindad och hoptejpad utan precision (pratar inte bara om scotch tejpen) . Att tejpa plåtarna, så att de inte faller ihop när landaren står still, är bara grädden på moset.
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-07-21 kl. 20:20.
Citera
2022-07-21, 20:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Adaptern: Jag hade inre heller svurit på bibeln eller min heder, för något jag visste var lögn. De såg redan nog skamsna ut på presskonferensen efter "månturen" .

Snake: Konstruktionen såg ut som skräp. Att tejpa plåtarna, så att de inte faller ihop när landaren står still, är bara grädden på moset.

Så du håller med om att den måste tejpats av astronauterna på månen. Toppen. Du har dock fortfarande inte berättat vilken landare det är som syns på bilden?
Citera
2022-07-21, 20:36
Medlem
Snake: Jag sa att tejpen satt där när landaren stod still på fotograferingen. Kan inte tänka mig att astronauterna kunde nå upp eller ens använda tejp. Hockeyhandskar hade varit som att vara barhändt jämfört med astronauthandskar. Finns heller ingenting dokumenterat (vad jag vet) om att de fick ut och tejpa ihop skiten. Den där guldiga tejpen är dessutom helt otroligt tattigt placerad.

Ett tekniskt underverket på håll. Skrot, när man faktiskt tittar lite närmare.
Citera
2022-07-21, 20:42
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Armstrong var inte lurad till något möte.
Och 1000 dollar är bra betalt för en minut av ens tid.
Jodå, det var precis vad han var.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bart_Sibrel#Aldrin_incident

Regarding the subsequent interaction, occurring on September 9, 2002,[5] witnesses came forward to the police with jurisdiction, the Beverly Hills Police Department, stating that "Mr Sibrel... lured Mr Aldrin to the hotel under false pretences in order to interview him."[4] By Aldrin's account, he went to the Beverly Hills hotel on that date under the pretext of an interview on space for a Japanese children's television show.

För många av oss är våra principer värda mer än 1000 dollar. Och handen på hjärtat, tror du idioten hade slutat bara för att någon av dem hade svurit på bibeln? Speciellt som han inledde konversationerna med att påstå att astronauten var en lögnare.

Hade någon påstått att jag var en lögnare angående mitt jobb eller påstod att jag hade varit otrogen och krävt att jag skulle ha svurit på en bibel hade jag också bett denna att dra åt helvete, inte svurit på fanskapets bibel. Även om personen hade pratat galenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in