2022-07-21, 18:11
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Edward borde få tapperhetsmedaljen, tyvärr postumt. Det är det minsta staten Sverige kan göra!

Sen skiter jag i om rysstrollen hoppar på mig.. ni som är etniska svenskar. Titta noga i spegeln. Det ni ser är en äkta landsförrädare.

Enig med dig, ett demokratiskt land som slåss för sin frihet trumfar alltid en aggressor och är värt att försvara. All heder till individer som vågar och gör slag i saken.
Citera
Medlem
Nidingrs avatar
Man kan fråga sig hur det känns att dö i ett jävla dike i Ukraina. I en konflikt som inte har något med oss att göra. Vilken jävla idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Om Ryssland får fortsätta och kanske erövra hela Ukraina, vad säger att man inte sedan går på Baltikum. När passerar Ryssland "gränsen" för att du ska uppleva det som ett hot mot Sverige? Finns det en sådan gräns, enligt din mening? Borde Storbritannien och Frankrike inte ha gått i krig mot Tyskland för att skydda Polen?
Sverige är inte officiellt i krig med Ryssland och kommer inte vara så länge Ryssland innehar kärnvapen och därmed så är alla frivilliga som strider i Ukraina inte Svenska regeringens ansvar då dom inte beordrat dom i strid. Något ytterligare anfall mot något annat land ser jag som otänkbart just nu då Ryssland resurser är uttänjda. Baltikum ja det är en annan fråga historiskt sett har dom väl alltid varit ockuperade av främmande makt Ryssland. Sverige, Polen och Tyska Orden. Nu är dom ju med i Nato vilket borde skydda dom just nu men i långa loppet vet jag faktiskt inte
Citera
2022-07-21, 18:14
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Enig med dig, ett demokratiskt land som slåss för sin frihet trumfar alltid en aggressor och är värt att försvara. All heder till individer som vågar och gör slag i saken.

Västerländsk "demokrati" är inget att dö för. Skulle du dö för blattarnas rätt till vårat land eller att dragqueens ska få läsa sagor för dina barn är du fan helt efterbliven.
Citera
2022-07-21, 18:17
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Nu är han förstanyhet på Aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a7gJe2/svenske-edvard-28-dodades-i-kriget-i-ukraina
Citera
2022-07-21, 18:17
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Västerländsk "demokrati" är inget att dö för. Skulle du dö för blattarnas rätt till vårat land eller att dragqueens ska få läsa sagor för dina barn är du fan helt efterbliven.

QFT
Citera
2022-07-21, 18:20
Medlem
Det fanns ju svenska officerare på plats i Ukraina innan krigsutbrottet - åtminstone en som jag såg i TV som jobbade med utbildning. Men han måste ju snabbt åka hem, vilket jag gissar är för att ingen ska kunna hävda att Sverige är aktivt inblandat i kriget.
Citera
2022-07-21, 18:32
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Jag är för individens frihet, sedan har demokratier sina egna nationella problem som bör lösas (många länder, framför allt Sverige vill försämra individens frihet och då demotera demokratin). Jag väljer demokrati alla dagar i veckan över andra alternativ, det betyder dock inte att man inte bör försöka förbättra läget inom varje nation då det finns många som vill förändra eller till och med ta bort detta.. det går att ha två bollar i luften samtidigt vettu, att du hellre ser länder falla sönder helt får stå för dig . S (inte de andra heller egentligen) har gjort något positivt för denokratin, finns många saker som man flyttat stolparna sakta meb säkert utan att människor märkt eller brytt sig .

Nu är ju inte detta rätt tråd att diskutera demokrati i så detta inlägg lider stor risk att bli raderat.
Senast redigerad av Neroxx 2022-07-21 kl. 18:35.
Citera
2022-07-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Wow. Hospitallers är ju dom som "Okänd soldat" på twitter och nån annan är med i.
Måste man vara renodlad stidsvårdare för att vara med eller räcker det med vanlig skyttesoldat?

Ja vet vem Sten ”okänd soldat” är. Du behöver inte ha en dags sjukvårds utbildning för att vara med. Vi svenskar som tjänstgjort på hospitalliers har alla utbildningen akutsjukvård i fält, AFS som alla sjukvårdare i försvaret får. Men det är bara sjukvårdarna bak i vagnen som gör omhändertagande. Föraren kör fordonet och skytten har i princip hand om säkerheten ifall att vi skulle bli angripna.

Så du kan tjänstgöra som skytt och förare även fast de oftast vill att alla förare ska kunna ukrainska då det är otroligt mycket ”road-blocks” och blir alltid mycket små prat vi i princip varje.
Citera
2022-07-21, 18:45
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag är för individens frihet, sedan har demokratier sina egna nationella problem som bör lösas (många länder, framför allt Sverige vill försämra individens frihet och då demotera demokratin). Jag väljer demokrati alla dagar i veckan över andra alternativ, det betyder dock inte att man inte bör försöka förbättra läget inom varje nation då det finns många som vill förändra eller till och med ta bort detta.. det går att ha två bollar i luften samtidigt vettu, att du hellre ser länder falla sönder helt får stå för dig . S (inte de andra heller egentligen) har gjort något positivt för denokratin, finns många saker som man flyttat stolparna sakta meb säkert utan att människor märkt eller brytt sig .

Nu är ju inte detta rätt tråd att diskutera demokrati i så detta inlägg lider stor risk att bli raderat.

Då har du liten koll på individens frihet i Ukraina. Det jävla skitlandet har målats upp som ett paradis. Det är inte sanningen.

Och att pumpa in vapen och pengar in i Ukraina gör bara att det ukrainska folket får lida ännu mer. De används som ett redskap mot ryssen. De offras för "västerländska värderingar". Det är fan vidrigt.

Och en sak som är ännu vidrigare är när andra nationer och sammanslutningar lägger sig i hur andra nationer styrs.
Jag betvivlar starkt att du någonsin har yttrat ett enda negativt ord mot USA, Nato eller Israel. Hur många miljoner människors blod har de inte på sina händer? Satt du och viftade med Syriens, Iraks, eller Afghanistans flagga när de bombades sönder och samman?
Citera
2022-07-21, 19:00
Medlem
Citat:
Då har du liten koll på individens frihet i Ukraina. Det jävla skitlandet har målats upp som ett paradis. Det är inte sanningen.

Och att pumpa in vapen och pengar in i Ukraina gör bara att det ukrainska folket får lida ännu mer. De används som ett redskap mot ryssen. De offras för "västerländska värderingar". Det är fan vidrigt.

Och en sak som är ännu vidrigare är när andra nationer och sammanslutningar lägger sig i hur andra nationer styrs.
Jag betvivlar starkt att du någonsin har yttrat ett enda negativt ord mot USA, Nato eller Israel. Hur många miljoner människors blod har de inte på sina händer? Satt du och viftade med Syriens, Iraks, eller Afghanistans flagga när de bombades sönder och samman?

Ja usch! Att Ukraina försvarar sig tvingar ju Ryssland att begå folkmord!
Citera
2022-07-21, 19:05
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ak5d
Ja vet vem Sten ”okänd soldat” är. Du behöver inte ha en dags sjukvårds utbildning för att vara med. Vi svenskar som tjänstgjort på hospitalliers har alla utbildningen akutsjukvård i fält, AFS som alla sjukvårdare i försvaret får. Men det är bara sjukvårdarna bak i vagnen som gör omhändertagande. Föraren kör fordonet och skytten har i princip hand om säkerheten ifall att vi skulle bli angripna.

Så du kan tjänstgöra som skytt och förare även fast de oftast vill att alla förare ska kunna ukrainska då det är otroligt mycket ”road-blocks” och blir alltid mycket små prat vi i princip varje.

Ville du tjänstgöra som förare då eller vårdade, förlåt, blev lite förvirrad

Eller har du redan gjort det? Var det språket som kom i vägen eller tröttnade du bara på att tjänstgöra där, bara undrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in