2022-07-23, 15:18
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Om du vill förstå mitt argument behöver du läsa psykologi, egoism och altruism.

Bara egoister projicerar sin egoism på andra. Det finns gott om människor som är snälla utan att förvänta sig något i gengäld, eller som inte behöver vara snälla för att nära en självbild. Och du har ingen aning om iaf Edward var en sådan eller inte.

Vidare så är det betydligt bättre med människor som gör något för andra, eller för ett gott syfte, även om de samtidigt har egoistiska motiv - än med pissfolk som aldrig gör något för andra, eller bara klagar/förminskar andras försök till välgärning.

Så ditt argument är inte bara barnsligt och korkat i sitt enfaldiga försök att låtsas vara bildat eller psykologiskt insiktsfullt, det är dessutom destruktivt och värdelöst.

Lycka till med psykologikursen. Hoppas du kommer in på den.
Senast redigerad av HomoDeus 2022-07-23 kl. 15:25.
Citera
2022-07-23, 16:44
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En tuff kille som dog för fred, frihet och rättfärdighet. Må han vila i frid och må hans död inte vara förgäves.

Ja. En man att hedra, minnas och vara stolt över. Han visste vad han gjorde.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svensk-man-dodad-i-ukraina

Citat:
– Han tyckte det var bättre att ta striden här nere än i Sverige. Han var ingen legosoldat eller lycksökare. Han var en bra kille som vill göra något här på plats.
Citera
2022-07-23, 17:50
Avslutad
Är man en idiot och ansluter sig till krig får man ta konsekvenserna.
Citera
2022-07-23, 18:12
Medlem
CockWitchs avatar
Ja man får ta med i beräkningen att deltar man i krig så riskerar man att stupa. Vad svenskar har där att göra det förstår jag inte. Men de är väl dopamin och adrenalin pundare. Måste få sin fix.
Citera
2022-07-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Ja de sköt upp striden, Patton hade rätt. Partiell fred med Tyskland på västfronten och sedan utplånat Sovjet innan de fick kärnvapen. Nu blir det vår generation som måste ta striden.
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ja det kan ha varit historiens största mistag.

Eller som Patton sa efter kriget, vi vita europeer borde ta tag i problemet: "the Jews, who are lower than animals"

Håller med, vi kanske skulle lyssnat på honom, nu är det krig igen. Är en evig cirkel.
Senast redigerad av HappyUW 2022-07-23 kl. 20:57.
Citera
2022-07-24, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Sjukt dumdristigt.

Ett krig vi i väst inte ens vet ordentligt varför det har startats.

Propagandamaskinerna åt båda håll har gjort det omöjligt för oss att begripa. Alla som säger annorlunda är bara naiva stollar.

Precis. Jag lider med offren i kriget, speciellt de civila men jag vet ju egentligen inte sanningen helt när propagandan är sanningen, beroende på vem du frågar eller vem som talar.

Det verkar som att ryssen är skyldiga till inledningen av invasionen, men vad som står bakom anledningarna kommer vi kanske aldrig få veta.

Det känns så onödigt och jag önskar att det inte hade skett, så många som dött, mår inte bra, bara jag tänker på det.
Citera
2022-07-24, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja risken för att vi i Sverige måste slås mot ryssland under den närmaste tiden är rätt överhängande.

Själv väntar jag ett tag till men vissa vill göra en skillnad redan nu på en gång!

Om du verkligen tror på riktigt att ryssen kommer är det ju helt sjukt av dig att vänta med att agera.
Citera
2022-07-24, 07:01
Medlem
Slackoffs avatar
Fantastiskt att ryska troll tror att svenska försvarsanställda bryr sig om vad Leningradtroll anser om hans livsgärning.
Patetiskt.
46 sidor agiterat tjat som aldrig kommer påverka någon.
Jag vet inte hur många svenska frivilliga det finns i Ukraina men jag vet att de inte lägger ut sitt krig på telegram eller twitter.
Senast redigerad av Slackoff 2022-07-24 kl. 07:04.
Citera
2022-07-24, 09:36
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elcielo
Om du verkligen tror på riktigt att ryssen kommer är det ju helt sjukt av dig att vänta med att agera.

Ja finns annat att ta hänsyn till också, familj och sånt. Sen är man en gammal gubbe också så det finns nog mer lämpade soldater egengligen men känner jag att moder Svea blkr angripet finns det ju inga val!
Citera
2022-07-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja finns annat att ta hänsyn till också, familj och sånt. Sen är man en gammal gubbe också så det finns nog mer lämpade soldater egengligen men känner jag att moder Svea blkr angripet finns det ju inga val!

Ok jag köper det, men tror du innerst inne att ryssen kommer eller är det bara en kännsla du har just nu?
Citera
2022-07-24, 11:13
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elcielo
Ok jag köper det, men tror du innerst inne att ryssen kommer eller är det bara en kännsla du har just nu?

Inte inom de närmaste 3-5 åren men sen tror jag faktiskt det om den ryskanledningen fortsätter med sin nuvarande agendaa
Citera
2022-07-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Betyder "Pansarskott av Grad" ens något på ryska?
"skulle gå till attacken"?
Ryska gör inte skillnad på bestämd och obestämd form. Attack/attacken= samma lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in