Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Jag undrar hur det känns för anhöriga och vänner att människan Edward Selander som ju faktiskt offrat sitt liv för oss och västerlandet i Ukraina endast omnämns som människa på flashback och i ett twitterinlägg?
Just detta faktum borde vara svårare att smälta än elaka inlägg på flashback. Hur ser du på detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Z.Topelius
Edward borde få tapperhetsmedaljen, tyvärr postumt. Det är det minsta staten Sverige kan göra!
Sen skiter jag i om rysstrollen hoppar på mig.. ni som är etniska svenskar. Titta noga i spegeln. Det ni ser är en äkta landsförrädare.
Kan tänka mig att Ukraina uppmärksammar honom/familjen så småningom. Men sådant kanske blir när kriget är över?
Svenska staten kan väl inte tacka honom då han har sagt upp sin tjänst och åkt dit för egen maskin och stred under Ukrainas kommando. Hade det varit ett samarbete, te x om Sverige "lånat ut" honom för att hjälpa till med något hade det nog varit en annan sak. Om Sverige tackar honom kan det tolkas som att Sverige deltar med trupp i Ukraina. Det förstår väl alla att det inte går. Kan tänka mig att fd kollegor framför sina kondoleanser privat till hans familj.
Även om man rent mänskligt kan tycka att han förtjänar en medalj så, kan nog inte komma från Sverige men han kan ju få en med blågult band ändå.