2022-07-19, 19:35
Medlem
Snabbalirarens avatar
Följer bara damfotboll när Sverige spelar, inget annat. Det är alltid kul när det går bra för Sverige oavsett sport! Förutom det så tycker jag att damfotbollen håller alldeles för dålig kvalite för att de ska vara underhållande att kolla på.

Sen hela snacket om lika betalt osv blir bara för mycket! Jag hade betalat mycket för att få se t.ex ett Champions league lag på herrsidan vs ett på Dam sidan hahaha
Senast redigerad av Snabbaliraren 2022-07-19 kl. 19:39.
Citera
2022-07-19, 19:49
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Följer bara damfotboll när Sverige spelar, inget annat. Det är alltid kul när det går bra för Sverige oavsett sport! Förutom det så tycker jag att damfotbollen håller alldeles för dålig kvalite för att de ska vara underhållande att kolla på.

Sen hela snacket om lika betalt osv blir bara för mycket! Jag hade betalat mycket för att få se t.ex ett Champions league lag på herrsidan vs ett på Dam sidan hahaha
Snacket om lika lön gäller ju när de representerar Sverige i mästerskap. Inte i klubbfotbollen.
Jag tycker det är rimligt att grundersättningen är lika i landslaget. Sedan kan bonusar tillkomma som är olika utifrån förbundets intäkter från mästerskapet.
Citera
2022-07-19, 19:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
På just det, men de har uppenbarligen pengar eftersom de går plus på annat.

Du vet man kan inte lägga ned bara för något kostar om man samtidigt går plus på annat.

Vore det så skulle vi människor bara ge upp eftersom vi måste betala för vissa saker.
De har uppenbarligen pengar p g a att UEFA finansierar dam-EM via överskottet från Euro 2020.

Du vet ju uppenbarligen inte vad ekonomi är för ngt.
Citera
2022-07-19, 19:57
Medlem
monstergaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det kan också vara en naturlig effekt av en subkultur = en del hade kanske haft pojkvänner istället för flickvänner om de hade vuxit upp med något annat.

Det tror jag att du har rätt i.
Citera
2022-07-19, 19:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Snacket om lika lön gäller ju när de representerar Sverige i mästerskap. Inte i klubbfotbollen.
Jag tycker det är rimligt att grundersättningen är lika i landslaget. Sedan kan bonusar tillkomma som är olika utifrån förbundets intäkter från mästerskapet.
De har även gnällt om lönenivån inom klubbfotbollen på damsidan.

Och nej, det är inte rimligt att ersättningarna inom SvFF är lika mellan herr o damlandslaget. I realiteten så är det väldigt ologiskt, eftersom att damlandslaget drar inte in i närheten av vad landslaget gör.
Citera
2022-07-19, 20:31
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
De har uppenbarligen pengar p g a att UEFA finansierar dam-EM via överskottet från Euro 2020.

Du vet ju uppenbarligen inte vad ekonomi är för ngt.

Que?

UEFA går uppenbarligen plus och har råd att betala. Det finns inget som säger att ett bolag måste vinstmaximera genom att spara in på alla konstnader.

Utifrån deras synpunkt är det ju också möjligt att de anser att de tjänar på det, men inte i själva evenemanget.

Det är ju reklam för fotboll och ett mästerskap där hälften av befolkningen gör upp om vilka som är bäst.
Citera
2022-07-19, 21:02
Medlem
Citat:
CHESTER. Sverige målade upp sig själva som guldfavorit i EM.

Men nu har landslagsstjärnan Magdalena Eriksson tröttnat på att få frågor om guld.

Och menar att hon inte vill prata om favoritskap.

– Det är slöseri med tid. Det är ni som frågar om det hela tiden, säger Eriksson.

börja bli tjatigt om favorit nu

https://www.expressen.se/sport/fotbo...-trottnat-pa-/
Citera
2022-07-19, 21:05
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
De har även gnällt om lönenivån inom klubbfotbollen på damsidan.

Och nej, det är inte rimligt att ersättningarna inom SvFF är lika mellan herr o damlandslaget. I realiteten så är det väldigt ologiskt, eftersom att damlandslaget drar inte in i närheten av vad landslaget gör.
Hej! Är du här nu igen om skriver om damfotboll som du är helt ointresserad av!?

Jag tycker det är rimligt med tanke på att de representerar landet. Dessutom är de mer framgångsrika än herrarna (även om konkurrensen fortfarande är mindre på damsidan).
Sedan kan, som jag skrev, bonusar delas ut utifrån intäkterna. Men grundersättningen tycker jag ska vara lika.
Citera
2022-07-19, 21:21
Medlem
Citat:
Hej! Är du här nu igen om skriver om damfotboll som du är helt ointresserad av!?

Jag tycker det är rimligt med tanke på att de representerar landet. Dessutom är de mer framgångsrika än herrarna (även om konkurrensen fortfarande är mindre på damsidan).
Sedan kan, som jag skrev, bonusar delas ut utifrån intäkterna. Men grundersättningen tycker jag ska vara lika.

Grundersättningen ska vara lika, och den ska vara 0kr för proffs. Ersättningen ska täcka inkomstbortfall under den tiden man är på landslagsuppdrag. Numera får alla, även damerna lön från sina klubbar och ingen arbetar på sidan om som var fallet förut.
Citera
2022-07-19, 21:24
Medlem
Synd att kvartsfinalerna och semifinalerna spelas kl. 21.
Citera
2022-07-19, 21:28
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Grundersättningen ska vara lika, och den ska vara 0kr för proffs. Ersättningen ska täcka inkomstbortfall under den tiden man är på landslagsuppdrag. Numera får alla, även damerna lön från sina klubbar och ingen arbetar på sidan om som var fallet förut.
Okay då vet jag!
Har du meddelat ditt beslut till förbundet?
Citera
2022-07-19, 21:29
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Okay då vet jag!
Har du meddelat ditt beslut till förbundet?

Ja, hans motion ska det röstas om på nästa möte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in