Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan4
Island är inget strykgäng. De gick obesegrade genom gruppspelet i EM efter tre 1-1 matcher mot Belgien, Italien och Frankrike. Även om det inte räckte för att ta en kvartsfinalplats. Men då Sverige är rankade tvåa i världen så vinner man ju mot de flesta lag man ställs mot.
Ska jag tolka det som att om Sverige hade haft ett sämre damlandslag så hade de förtjänat en kvartsfinalbonus, men då man är ett av de bästa nationerna i världen så gör man det inte? Ja, det hade kanske inneburit en motivation för spelarna att utvecklas och bli bättre?

Och? Tycker du det är värt 417000:- att besegra detta fantastiska Island.
Nej jag tycker inte något landslag eller individuell idrottsman är värd 417 000 för att ta sig till åttondelsfinal. I landslaget spelar man för äran, sitt land. Dessutom är det ett fantastiskt skyltfönster för den egna karriären. Det skall inte behövas mer motivation och inför matchen känner man stolthet inför flagga, nation, sitt folk därhemma. Vanärar inte nationen genom politiska manifestationer.
Jag kan köpa en bonus för finalvinst eller medalj, inte delmål.
Du får titta vidare och njuta av den fina fotbollen (ironi), nästa till rakning är mumsbiten Belgien.
4-0?