2022-07-13, 09:35
Bannlyst
Sätt upp virtuellamaskin med olika med olika OS, ställ host maskinen på en IP adress som inte kan spåras till dej. Koppla upp dej emot dessa "virtuella maskiner" via Teamviewer , Anydesk och VNC.

Se till och byt VM regelbundet, se till "diskarna" till VM förstörs.

Se till att cookies töms varje gång du stänger webbläsare.
Senast redigerad av PalmeKiller 2022-07-13 kl. 09:40.
Citera
2022-07-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Sätt upp virtuellamaskin med olika med olika OS, ställ host maskinen på en IP adress som inte kan spåras till dej. Koppla upp dej emot dessa "virtuella maskiner" via Teamviewer , Anydesk och VNC.

Se till och byt VM regelbundet, se till "diskarna" till VM förstörs.

Se till att cookies töms varje gång du stänger webbläsare.
Ja eller så använder du Brave med incognito mode för att inte låta dig bli fingerprintad.

Varför krångla till det när det i slutändan är cookies eller LocalStorage som förstör för TS?
Citera
2022-07-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandplatinum
Jag förstår inte hur de har länkat 40 adresser (inte alias) till mitt huvudkonto, vissa av dessa adresser är 6-18mån gamla. Vissa av adresserna har jag inte loggat in på väldigt länge. Vad är länken?
Antagligen är det att du loggar in i appen med dem, alternativt kakor som ligger kvar på deras hemsida. Mer invecklat än så är det inte.
Citera
2022-07-13, 09:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Men för att inte stängas ner undrar jag hur de identifierar en.
För det kan ju vara så att den personen jag säljer min telefon till, skapar ett protonmail konto,
Då kommer ju hans konto att stängas ner på grund av mina misstag. Kan det vara så primitivt?
Eller att det bara är IP?
Använder du VPN?
Har du koll på deras Cookies?
Citera
2022-07-13, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Ja eller så använder du Brave med incognito mode för att inte låta dig bli fingerprintad.

Varför krångla till det när det i slutändan är cookies eller LocalStorage som förstör för TS?

Tummen upp för ditt tips. Installerade Brave, gillade dom fler säkerhetsfunktioner som finns man kan även ställa in större text osv. Men det att den bygger på Chrome motor. En del funktioner fungera inte särskilt bra i Firefox hos en del banker.

Dock verka finnas en del komptibelsproblem, t.ex fungera Brave på SVT .. Man undra varför ett statliga mediabolag vill kartlägga sina besökare för.
Senast redigerad av PalmeKiller 2022-07-13 kl. 10:17.
Citera
2022-07-13, 13:00
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jo, jag vet att man kan använda alias tjänster som t.e.x https://anonaddy.com/
Men det är som sagt Protonmails design utifrån ut och andra tjänster som alla andra leverantörer saknar
Det är småsaker och detaljer till större tjänster, integration av alltihop, att företaget har funnits i väldigt många år.

Jag funderar på att köpa en helt ny telefon, skapa ett betalt konto där och testa under en 1 månads period. Stängs den ner så skiter jag i det.

Men för att inte stängas ner undrar jag hur de identifierar en.
För det kan ju vara så att den personen jag säljer min telefon till, skapar ett protonmail konto,
Då kommer ju hans konto att stängas ner på grund av mina misstag. Kan det vara så primitivt?
Eller att det bara är IP?

Jag förstår inte hur de har länkat 40 adresser (inte alias) till mitt huvudkonto, vissa av dessa adresser är 6-18mån gamla. Vissa av adresserna har jag inte loggat in på väldigt länge. Vad är länken?

Ett råd är att stänga av så mycket av cookies som möjligt i browsern. Använd också en browser som inte håller på att "tjalla på dig hela tiden", Firefox är ett bra val.

Kör också Ccleaner regelbundet för att rensa ut spår efter tidigare internetaktivitet.
Använd VPN om du inte redan gör det.
Citera
2022-07-13, 16:10
Medlem
Jag har två gratis protonmail-konton, ett skräpkonto och ett riktigt för allt annat. De senaste dagarna har mitt riktiga konto ofta varit oåtkomligt. "invalid user id" eller bara att sajten inte kan ladda. Fattar inte varför. Jag skickar sällan mejl, signar inte upp mig på sajter med mailen, och får aldrig mail från skumma ställen.
Citera
2022-07-17, 20:57
Medlem
Julle128s avatar
Min tes är att det går på olika saker, ip, MAC och andra liknande saker.
Du har väll testat med någon enhet du aldrig använt med proton?
Citera
2022-07-18, 17:21
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Min tes är att det går på olika saker, ip, MAC och andra liknande saker.
Du har väll testat med någon enhet du aldrig använt med proton?
Här är Googles artikel om det som troligtvis används: https://developer.android.com/traini.../user-data-ids

IP tror jag inte de använder. Alldeles för många som kör med Tor eller VPN för att det ska vara lönt det.
Citera
2022-07-21, 05:24
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattata22
Här är Googles artikel om det som troligtvis används: https://developer.android.com/traini.../user-data-ids

IP tror jag inte de använder. Alldeles för många som kör med Tor eller VPN för att det ska vara lönt det.
Där gar su nog rätt, ip / host är väll inte i första hand men säkert med som en del av lösnigen, men so. Jag skrev handlar det väll om MAC och andra unika versioner av hårdvara. Därför jag undrade om han testat skapa nya konton från andra enheter.
Citera
2022-07-21, 06:07
Medlem
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Tummen upp för ditt tips. Installerade Brave, gillade dom fler säkerhetsfunktioner som finns man kan även ställa in större text osv. Men det att den bygger på Chrome motor. En del funktioner fungera inte särskilt bra i Firefox hos en del banker.

Dock verka finnas en del komptibelsproblem, t.ex fungera Brave på SVT .. Man undra varför ett statliga mediabolag vill kartlägga sina besökare för.
Tänk på att Brave är bakdörrad. Dom som skapat Brave har noll trovärdighet.
Citera
2022-07-21, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Tänk på att Brave är bakdörrad. Dom som skapat Brave har noll trovärdighet.

Ok! Vad bygger du detta påstående på? Hur fungera dessa bakdörrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in