Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Att Irvell var inne på många olika spår är ingen hemlighet.
Tyvärr drevs ju Per och Andreas, särskilt den okunnige Per, av en personlig vendetta när de ifrågasatte Borgnäs. Podden borde varit professionell utgivare och stoppat avsnittet för att skydda Per från att skämma ut sig. Det var verkligen pinsamt.
Vill man veta vem det är som säger det om Engström kan man läsa i boken av Lampers. Eller det räcker nog lyssna på honom i podden.
Jag läste Lampers bok när den släpptes, har tyvärr glömt vissa detaljer. Får skumma den igen någon dag.
Okej, låter sunt att Irvell var inne på fler uppslag samtidigt, har mest fått med mig att han var intresserad av Stig innan han gick i pension. Trist att Borgnäs larvar sig och håller på hans anteckningsböcker, och enbart sprider hans tankar om SÄPO/polisspåret (Borgnäs käpphäst sedan dag ett).
Jag tycker ärligt talat att granskning om granskning-debatten i podden aldrig borde ha sänts, tycker Per och Andreas och Lars och Gunnar gjorde bort sig, och framstod som bitvis oseriösa. Viss kritik mot Borgnäs och Wall är solklart befogad, men deras sakkunnighet kring MOP är svårslagen, vilket de ska ha respekt för, och Gunnar verkar vara en ödmjuk typ, något man inte kan beskylla Borgnäs för.