2022-07-20, 20:32
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och varför ska man behöva skrolla som en dåre för att slippa se någon som har varit en plåga i 5-10 år? På vad vis blir din upplevelse på FB sämre av att några vill ignorera en del stolpskott?

Det handlar ju inte om att ignorera "meningsmotståndare" utan att slippa troll och så kallade astroturfers som avsiktligt spammar trådar med en massa skit.

Tyvärr är Flashback korrupt och det är ett destruktivt drag från ledningen att förhindra seriösa debatter genom att låta dessa spammare sabotera. Spammare samarbetar också för att hindra sanningssägare från att föra fram viktiga budskap genom att bädda in seriösa inlägg så de svåreligen kan återfinnas.

Till exempel ... A + kjfnbvkdmrpf B = kgnvldnflfnefvgdk osv ... så man måste scrolla bland en massa skit för att kunna följa ekvationer.
Citera
2022-07-20, 20:32
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
En fungerande ignoreralista hindrar ingen som önskar att ta del av allas inlägg från att göra det. Samtidigt finns det dem som anser att det inte finns någon poäng med att fördjupa diskussioner när enstaka transformer-aktivister kväver trådar genom att upprepa sina memorerade hbtqi+-certifierade broschyrer.

Yttrandefrihet betyder inte att alla måste ta del av vad jag har att säga. Den som anser att jag inte för diskussionen framåt gör bäst i att ignorera mina inlägg.

Men åter igen, vad är egentligen problemet med att scrolla förbi andra användare?

Citat:
Och då måste alla tvingas se det som du? Du skulle som sagt var inte påverkas ett smack om funktionen Ignore återinfördes; bara för dig att lapa i dig allt som vanligt och låta oss som inte vill se eländet slippa. Enkelt, eller hur?

Och du påverkas egentligen inte av att inte kunna ignorera användare, mer än att du behöver röra lite mer på fingret. Vilket du redan gjort i 5-10 år.

Jag tror att det är negativt för Flashback överlag med en ignorefunktion, vem vet, en dag så kanske den där tomten du stört dig på i alla år säger något vettigt.
Citera
2022-07-20, 20:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Det handlar ju inte om att ignorera "meningsmotståndare" utan att slippa troll och så kallade astroturfers som avsiktligt spammar trådar med en massa skit.

Tyvärr är Flashback korrupt och det är ett destruktivt drag från ledningen att förhindra seriösa debatter genom att låta dessa spammare sabotera. Spammare samarbetar också för att hindra sanningssägare från att föra fram viktiga budskap genom att bädda in seriösa inlägg så de svåreligen kan återfinnas.

Till exempel ... A + kjfnbvkdmrpf B = kgnvldnflfnefvgdk osv ... så man måste scrolla bland en massa skit för att kunna följa ekvationer.
Precis, man vill ha ett ”idiotfilter”
Citera
2022-07-20, 20:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Men åter igen, vad är egentligen problemet med att scrolla förbi andra användare?

Och du påverkas egentligen inte av att inte kunna ignorera användare, mer än att du behöver röra lite mer på fingret. Vilket du redan gjort i 5-10 år.

Jag tror att det är negativt för Flashback överlag med en ignorefunktion, vem vet, en dag så kanske den där tomten du stört dig på i alla år säger något vettigt.
Du har alltså inga argument; mer än att du vill argumentera? Förklara nu för mig hur din upplevelse av FB blir sämre om min blir bättre?

Edit: har du nåt kognitivt fel? Hur ska jag upptäcka att nåt pucko efter femtusen idiotiska inlägg plötsligt skriver nåt som inte är anskrämligt; bara att skrolla förbi sa du ju 🙄
Senast redigerad av DreamTwister 2022-07-20 kl. 20:52.
Citera
2022-07-20, 20:54
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Du har alltså inga argument; mer än att du vill argumentera? Förklara nu för mig hur din upplevelse av FB blir sämre om min blir bättre?

Sluta larva dig. Är användaren ständigt OT och har varit så i många år får du väl rapportera och komma med exempel.

Att cancla är säkert en bra väg för er som hatar yttrandefrihet, men knappast för någon annan.

Skrolla förbi de inlägg du inte vill bemöta bara.
Citera
2022-07-20, 20:55
Citat:

[…]

Glädjen i att förkovra sig i en symfoniorkester försvinner om någon i publiken sitter och spelar på sin gurka.
Citera
2022-07-20, 20:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Sluta larva dig. Är användaren ständigt OT och har varit så i många år får du väl rapportera och komma med exempel.

Att cancla är säkert en bra väg för er som hatar yttrandefrihet, men knappast för någon annan.

Skrolla förbi de inlägg du inte vill bemöta bara.
Varför ska inte jag själv få välja bort sådana vars inlägg jag inte vill se? På vilket vis är det negativt för dig?

(BTW; det gör jag redan, döljer inlägg från användare jag är less på )
Citera
2022-07-20, 20:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Glädjen i att förkovra sig i en symfoniorkester försvinner om någon i publiken sitter och spelar på sin gurka.
utan att kunna noter
Citera
2022-07-20, 21:05
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:

Edit: har du nåt kognitivt fel? Hur ska jag upptäcka att nåt pucko efter femtusen idiotiska inlägg plötsligt skriver nåt som inte är anskrämligt; bara att skrolla förbi sa du ju 🙄

Personangrepp redan? Gulligt.

Jag förstår att du förespråkar ignore om du inte ens kan ta denna löjligt tama diskussion utan att agera i affekt.

Men det är okej, jag gör det med jämna mellanrum jag med.

Vi får väl enas om att vi tycker olika, jag ska tänka på dig nästa gång jag scrollar förbi någon.
Citera
2022-07-20, 21:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Personangrepp redan? Gulligt.

Jag förstår att du förespråkar ignore om du inte ens kan ta denna löjligt tama diskussion utan att agera i affekt.

Men det är okej, jag gör det med jämna mellanrum jag med.

Vi får väl enas om att vi tycker olika, jag ska tänka på dig nästa gång jag scrollar förbi någon.
Tamt är det onekligen om du tror att man kan skrolla förbi en användare oräkneliga gånger men ändå, tydligen plötsligt få en ingivelse och inte skrolla förbi efter oräkneliga+1 och då upptäcka att användaren kläckt nåt av guld.

Hur skulle det fungera? Du har ju sagt att jag bara ska skrolla förbi, alltså kan jag inte plötsligt se den skrollade användarens inlägg igen. Eller hur? Really??

Och du har fortfarande inte kunnat ge mig en enda anledning till varför din upplevelse av FB skulle försämras av att jag får ignorera de jag inte vill se... tydligen kan du inte få till den förklaringen
Citera
2022-07-20, 21:23
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Tamt är det onekligen om du tror att man kan skrolla förbi en användare oräkneliga gånger men ändå, tydligen plötsligt få en ingivelse och inte skrolla förbi efter oräkneliga+1 och då upptäcka att användaren kläckt nåt av guld.

Hur skulle det fungera? Du har ju sagt att jag bara ska skrolla förbi, alltså kan jag inte plötsligt se den skrollade användarens inlägg igen. Eller hur? Really??

Och du har fortfarande inte kunnat ge mig en enda anledning till varför din upplevelse av FB skulle försämras av att jag får ignorera de jag inte vill se... tydligen kan du inte få till den förklaringen

Sluta tramsa.

Minns du att jag nämnde ekobubblor mitt första inlägg?

Min tro är att det finns gott om människor på Flashback som faktiskt inte vill diskutera med oliktänkande utan bara leka runka bulle med likasinnade. En ignorefunktion underlättar detta.

Och åter igen, det handlar om att röra på ditt finger.. Är det verkligen så svårt?

Du väljer ju detta själv min vän, scrolla eller läsa.

Tror du själv att vi kommer längre?
Citera
2022-07-20, 21:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Sluta tramsa.

Minns du att jag nämnde ekobubblor mitt första inlägg?

Min tro är att det finns gott om människor på Flashback som faktiskt inte vill diskutera med oliktänkande utan bara leka runka bulle med likasinnade. En ignorefunktion underlättar detta.

Och åter igen, det handlar om att röra på ditt finger.. Är det verkligen så svårt?

Du väljer ju detta själv min vän, scrolla eller läsa.

Tror du själv att vi kommer längre?
Nej, vi kommer inte längre eftersom du inte på något vis kan beskriva hur FB blir sämre för dig om jag ignorerar via en funktion. Kan du det, ja eller nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in