Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Ja det ser inte bra ut. Jag sålde mitt lilla innehav innan stängning för att köpa andra aktier. Men han kan ju ha personliga anledningar till säljet?
Jag försöker själv sätta mig in i den position att om jag ägde en aktie som jag ansåg var gravt undervärderad. Jag hade försökt göra allt jag kan för att inte sälja i sådant läge. Behöver jag köpa hus väntar jag med det, eller ny bil etc. För någon med så mycket pengar investerad blir ju försäljningen en jättestor förlustaffär. Min tolkning blir tyvärr då att han inte anser att bolaget är så gravt undervärderad, dessvärre. Av vilken anledning, det vet jag inte, men en faktor kan vara det besvärliga Ilja Invest-ägandet, ev hund begraven, etc.
Några tänkbara faktorer (i själva verket har vi ingen aning):
1) Bolaget är inte gravt undervärderat såsom det ser ut på pappret.
2) Besvärlig ägarposition.
3) Margin call. Det som talar för detta är att försäljningen skedde på botten! Jag ser att Vice VD har befattningar i flera bolag:
https://www.allabolag.se/befattningshavare/karl-krister-karlsson/49f9789962a16fcbde18d01f63e88dfb Kanske kan vi gräva för att se om aktierna är belånade?
^^ Av ovanstående så kan vi aktieägare hoppas på förklaring nummer 3. Annars är det skit, så att säga. Det bästa är faktiskt om Ilja Invest går i konkurs så att någon annan i ledningen för ta tag i rodret och städa upp den finansiella situationen. Ilja verkar vara extremt riskbenägen. Det funkar bra i goda tider, men i såna här oroliga tider skiter det sig. Dvs han är motsatsen till Hufvudstaden/Lundberg.