2022-07-20, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Nej det var ren hämnd från Emils sida, dels för denna kille hade haft ihop det med Emils ex, och sen även för tiden på Bellmans, och Lydia tyckte också killen var en skitstövel.

Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Ajfan, det var tråkigt att höra om det nu var på det viset! Ska erkännas att även jag hört lite rykten om detta. Att man tog med honom ut i nån skog eller ngt?! För jävligt isf.

Får jag då fråga en sak till: varför Emil och Lydia valde att göra detta kan väl alla ha tankar om.

Men vad tror du själv? Du vet säkert svaret?!

Jag tänker mest på allt man fått höra. Att Emil's ex var med denna person. Samma person var sedan tillsammans med Lydia. Lydia blev sedan ihop med Emil. Är det hämnd? Eller ville dom bara att allt skulle skötas korrekt?
Det är väl märkligt hur Lydia lyckats att flytta från Mufit, skaffa en lägenhet till sig och sina äldsta barn, bo där, plugga, knulla Emils kollega? byta till Emil, fortfarande gift med Müfit, knas med "hyresvärd" självmordsförsök, inläggningar på psyk och slutligen mörda.

Det är den bild jag har av Lydia Barth, att hon ligger runt, det är en fint att ni bekräftar att hon är en vandrande olycka, som förstör allt i sin väg. Möts hon av motstånd, lägger hon in sig på psyk och tycker synd om sig själv och vilar upp sig.
Tror ni fortfarande på att de äldsta tjejerna bodde hos Lydia hela tiden? Det förefaller orimligt.
2022-07-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Kanske prata ihop er lite bättre först så era historier passar ihop

Förlåt för att det inte passar in hos dig, men jag pratar inte ihop med någon för det behövs inte eftersom jag jag är ärlig och berättar sanningen om saker och ting.
2022-07-20, 19:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Förlåt för att det inte passar in hos dig, men jag pratar inte ihop med någon för det behövs inte eftersom jag jag är ärlig och berättar sanningen om saker och ting.
ja du gör såklart som du vill men trovärdheten av det ni vill få fram kanske skulle blivit lite bättre då, eller ska jag tolka det som att Loveangelie ljög?
2022-07-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är väl märkligt hur Lydia lyckats att flytta från Mufit, skaffa en lägenhet till sig och sina äldsta barn, bo där, plugga, knulla Emils kollega? byta till Emil, fortfarande gift med Müfit, knas med "hyresvärd" självmordsförsök, inläggningar på psyk och slutligen mörda.

Det är den bild jag har av Lydia Barth, att hon ligger runt, det är en fint att ni bekräftar att hon är en vandrande olycka, som förstör allt i sin väg. Möts hon av motstånd, lägger hon in sig på psyk och tycker synd om sig själv och vilar upp sig.
Tror ni fortfarande på att de äldsta tjejerna bodde hos Lydia hela tiden? Det förefaller orimligt.

Vad är det för märkligt med att hon flytta från Mufit i oktober, pluggade m.m. Och det var inget knas med hyresvärden, det var Lydia som sade upp lägenheten, ingen annan.
Och ja, de älsta bodde med Lydia i lägenheten fram tills dess att de flyttade.
Du har fått dålig info Mumsebulle.
Hur var det nu, kan du plocka fram det du påstår, att det skulle handla om utpressning? Nä, för du ljög om det också!
2022-07-20, 19:37
Medlem
Citat:
ja du gör såklart som du vill men trovärdheten av det ni vill få fram kanske skulle blivit lite bättre då, eller ska jag tolka det som att Loveangelie ljög?

Jag vet inte vad hon har ljugit om som du säger, vad?
2022-07-20, 19:44
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Jag vet inte vad hon har ljugit om som du säger, vad?
om du hade läst det jag fetat så hade du (kanske?) sett.
Enligt ängeln pratade endast Lydia i telefonen med dig den dagen där i köket (emil satt bredvid och berättade) men enligt dig så pratade du även med Emil i telefonen (då du berättade för captain att du hörde Lydia o en annan tjej som du tror kan vara ängeln)

Men jag antar att ängeln snart kommer och försvarar sig med att minnet var dåligt
2022-07-20, 20:29
Medlem
Citat:
om du hade läst det jag fetat så hade du (kanske?) sett.
Enligt ängeln pratade endast Lydia i telefonen med dig den dagen där i köket (emil satt bredvid och berättade) men enligt dig så pratade du även med Emil i telefonen (då du berättade för captain att du hörde Lydia o en annan tjej som du tror kan vara ängeln)

Men jag antar att ängeln snart kommer och försvarar sig med att minnet var dåligt

Om du sen bara kunde förstå att jag är varken Loveangelina, Kaptenspice eller Mumsebulle. Jag är Lasse, och ingen annan här inne på detta forum.
Jag bryr min mindre om vad hen berättar om att jag bara pratde med Lydia. Det kan vara så enkelt att hon var där andra eller tredje gången vi pratades vid om detta ärende. Du förstår, juristen på Skanske ville gärna ha mer info om det jag berättade om till hen, eftersom dom redan undersökte Bellmans.
2022-07-20, 20:56
Avslutad
Citat:
Vad är det för märkligt med att hon flytta från Mufit i oktober, pluggade m.m. Och det var inget knas med hyresvärden, det var Lydia som sade upp lägenheten, ingen annan.
Och ja, de älsta bodde med Lydia i lägenheten fram tills dess att de flyttade.

Du har fått dålig info Mumsebulle.
Hur var det nu, kan du plocka fram det du påstår, att det skulle handla om utpressning? Nä, för du ljög om det också!
Varför hade hyresvärden bytt lås till lägenheten? Hon hävdar att det var hot och polisanmälningar, riktigt rörigt. Stackars barn. Det var ju fiffel och tjafs om uthyrningen, har du missat den infon?
2022-07-20, 21:03
Medlem
Citat:
Varför hade hyresvärden bytt lås till lägenheten? Hon hävdar att det var hot och polisanmälningar, riktigt rörigt. Stackars barn. Det var ju fiffel och tjafs om uthyrningen, har du missat den infon?

Nu har du fått fel information igen, eller hittar du på igen.
Det var inget tjafs om uthyrningen, allt var frid och fröjd ända tills Lydia sade upp kontraktet med hon som hade lägenheten.
Helt plötsligt var det en annan ton på henne, hon ville komma åt lägenheten tidigare för att kunna hyra ut den igen m.m. Det kunde dom för Lydia, men inte direkt, utan efter ungefär havla tiden (2 veckor). Men då körde hyresvärden ut dom, satte nytt lås på dörren m.m. Men se det får man inte göra, så därför polisanmäldes ärendet av Lydia, samtidigt som en låssmed togs dit för att öppna dörren, efter polisens samtycke kan nämnas.

Så återigen Mumsebulle, kanske du borde kolla med din källa, för den har uppenbarligen inte alla fakta.
2022-07-20, 23:10
Avslutad
Citat:
Nu har du fått fel information igen, eller hittar du på igen.
Det var inget tjafs om uthyrningen, allt var frid och fröjd ända tills Lydia sade upp kontraktet med hon som hade lägenheten.
Helt plötsligt var det en annan ton på henne, hon ville komma åt lägenheten tidigare för att kunna hyra ut den igen m.m. Det kunde dom för Lydia, men inte direkt, utan efter ungefär havla tiden (2 veckor). Men då körde hyresvärden ut dom, satte nytt lås på dörren m.m. Men se det får man inte göra, så därför polisanmäldes ärendet av Lydia, samtidigt som en låssmed togs dit för att öppna dörren, efter polisens samtycke kan nämnas.

Så återigen Mumsebulle, kanske du borde kolla med din källa, för den har uppenbarligen inte alla fakta.

Här är Lydias senaste adresser, där hon varit skriven

Ed@gränd 13 lgh 1505
12350 Farsta
Flyttade till denna tidigare adress 210424

Vävar Johans G@ta 30 lgh 1404
12070 Stockholm
Flyttade till denna tidigare adress 210423

Ed@gränd 13 lgh 1502
12350 Farsta
Flyttade till denna tidigare adress 201107

Buntm@karvägen 84
14173 Segeltorp
Flyttade till denna tidigare adress 190806

Tjärhovsg@tan 42 lgh 1302
11628 Stockholm
Flyttade till denna tidigare adress 190425

Jag undrar fortfarande hur det kommer sig att Lydia hoppat runt så mycket, för mig ser det ut som om hon lever ett Taikonliv, rotlöst, sannerligen inte bra för att ge sina barn en trygg uppväxt...

Dessa uppgifter kommer från MrKoll, jag har även uppgifter från alla adresser som Lida varit skriven på sen hon kom till Sverige
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-20 kl. 23:20.
2022-07-21, 09:37
Medlem
Citat:
Här är Lydias senaste adresser, där hon varit skriven

Ed@gränd 13 lgh 1505
12350 Farsta
Flyttade till denna tidigare adress 210424

Vävar Johans G@ta 30 lgh 1404
12070 Stockholm
Flyttade till denna tidigare adress 210423

Ed@gränd 13 lgh 1502
12350 Farsta
Flyttade till denna tidigare adress 201107

Buntm@karvägen 84
14173 Segeltorp
Flyttade till denna tidigare adress 190806

Tjärhovsg@tan 42 lgh 1302
11628 Stockholm
Flyttade till denna tidigare adress 190425

Jag undrar fortfarande hur det kommer sig att Lydia hoppat runt så mycket, för mig ser det ut som om hon lever ett Taikonliv, rotlöst, sannerligen inte bra för att ge sina barn en trygg uppväxt...

Dessa uppgifter kommer från MrKoll, jag har även uppgifter från alla adresser som Lida varit skriven på sen hon kom till Sverige

Det stämmer inte riktigt med verkligheten.

Ja hon bodde på Tjärehovsgatan efter att hon flyttat tillbaka till Stockholm. Det var en lägenhet som Kimmo hjälpte henne med.
Efter ett tag träffade hon Mufit, som hon sedan flyttade ihop med på Buntmakarvägen i Segelstorp.

Sen bröt dom upp och hon började plugga, så då fick hon lägenheten i Farsta som är Edagränd, inflyttad den 1 nov.
Den sade hon upp lägenheten den 26 mars och lämnade denna runt den 10 april.
Det var då hon flyttade en del saker till en kompis, och en del saker till Emil. Barnen och hon skrev sig på Kimmos adress som var Vävar Johans gata.

Ja sen kom den fruktansvärda kvällen.

Edagränd har hon bara bott en gång på, så jag vet inte vad du har fått uppgifterna ifrån, men de stämmer inte.
Jag vet dock att en adressändring blev fel från Skatteverkets sida, de hade skrivit in henne på fel adress först. Men det var Edagränd. Men hon har inte flyttat till Edagränd, sen till Vävar Johans gata och sen tillbaka till Edagränd.

Mumsbulle, hur var det nu med utpressningen, kan du plocka fram där någon har sagt att det var det? Ja förutom du själv och dina medlöpare då alltså.
2022-07-21, 10:10
Avslutad
Citat:
Det stämmer inte riktigt med verkligheten.

Ja hon bodde på Tjärehovsgatan efter att hon flyttat tillbaka till Stockholm. Det var en lägenhet som Kimmo hjälpte henne med.
Efter ett tag träffade hon Mufit, som hon sedan flyttade ihop med på Buntmakarvägen i Segelstorp.

Sen bröt dom upp och hon började plugga, så då fick hon lägenheten i Farsta som är Edagränd, inflyttad den 1 nov.
Den sade hon upp lägenheten den 26 mars och lämnade denna runt den 10 april.
Det var då hon flyttade en del saker till en kompis, och en del saker till Emil. Barnen och hon skrev sig på Kimmos adress som var Vävar Johans gata.

Ja sen kom den fruktansvärda kvällen.

Edagränd har hon bara bott en gång på, så jag vet inte vad du har fått uppgifterna ifrån, men de stämmer inte.
Jag vet dock att en adressändring blev fel från Skatteverkets sida, de hade skrivit in henne på fel adress först. Men det var Edagränd. Men hon har inte flyttat till Edagränd, sen till Vävar Johans gata och sen tillbaka till Edagränd.

Mumsbulle, hur var det nu med utpressningen, kan du plocka fram där någon har sagt att det var det? Ja förutom du själv och dina medlöpare då alltså.
Kimmo ordnade en lägenhet (i samma hus?) till Lydia, om du tittar igen, så ser du att det är olika lägenhetsnummer.

Menar du att Skatteverket gjort fel? Skulle inte skatteverket ordnat det då, tror du?

Gällande "utpressningen" så är det vad jag skulle kalla det iallafall, det som du och loveangelie samt Lydia, enligt era egna uppgifter, gjort er skyldiga till. I syfte att sabotera och förstöra i sann Lydiaanda

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in