Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Jag har sett flera skriva detta och funderar lite på hur ni tänker?
Skulle Stalin också gett upp när Hitler stod utanför Moskva för att han hade möjligheten att rädda livet på 10 miljoner människor?
Eller skulle Churchull gett upp när Hitler stod vid engelska kanalen för han hade möjligheten att rädda 1 miljon människor?
Skulle Nordkorea gett upp sin invasion av Sydkorea när USA blandade sig för att de hade möjligheten att rädda 3 miljoner vietnameser?
För egen del tänker jag på anledningen till invasionen, hur läget sett ut i östra Ukraina sen situationen eskalerade 2014 och hur man ska kunna få ett slut på kriget, där man måste försöka uppnå att ingen part anser sig ha tappat ansiktet.
M.a.o lägger jag inte en tanke på Stalin, Hitler eller Churchill då kriget vi diskuterar nu inte på något vis kan jämföras med WW2, med den intellektuella hedern i behåll.
De som förespråkar att kriget ska fortsätta, oavsett förluster och mänskligt lidande, låter antingen de starka känslorna som hat ta överhanden, alt. värderar sin egen ideologi högre än den mänskliga misär som blir konsekvensen.