2022-07-20, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är inte att "springa någons ärenden" att önska en allsidig debatt. Men det vill ni ju inte ha, utan spammar med inlägg fulla av stora "Z" i varje ord ni kan klippa in det i. Inläggen ni massproducerar är klinisikt sanerade från någon ansats till diskussion.

Varför lägga tid och kraft på att diskutera med dig och de andra patologiska lögnarna, ryzztrollen? Varför lägga tid och kraft på att försöka ”förstå” Putins och Ryzzfittornas helidiotiska, helt förståndshandikappade invasion?

Helt bortkastat.

Bättre att vi som fortfarande är något sånär normalbegåvade och kan se på det som händer i Ukraina utan RyzzNazistJudeBög-glasögonen, delar länkar som beskriver progress i kriget. Oavsett vem som till slut ”vinner”.

Att kackerlack-Ryzzland redan förlorat och kommer att vara pestsmittade i ett par decennier, det behöver vi inte ens avhandla.
Citera
2022-07-20, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Går lite snabbare nu, än de tidigare gångerna. Har jänkarna månne steppat upp/utökat sitt utbildningsprogram ?

USA kör med grod-kokning.

Smart.
Citera
2022-07-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Vad sa han?

Jag har inte hört honom nämna dom där 3D-skrivarna som kommer att rädda ryzzarna undan sanktionerna.

Har du mer information om dem?
Nu har ju jag aldrig sagt att 3D skrivare allena ska rödda dom, men ni ukratroll gillar uppenbarligen att framstå som k-ade..

Lavrov sa att ju mer vapen väst skickar desto större del av Ukraina kommer ryssarna ta! Så inte oväntat trappas denna konflikt upp, kanske till helt bizarra nivåer..
Citera
2022-07-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Donbass är till större delen ryskspråkigt, ja. Men majoriteten av befolkningen där såg sig som etniska ukrainare innan inbördeskrigets start och innan ryssarnas första invasion år 2014:

Man kan inte rättfärdiga någonting alls via språket. I så fall har USA rätt att invadera England och Australien med hänvisning till språket. De talar ju alla engelska.

Majoriteten i Donbass ville också tillhöra Ukraina när ryssar startade Kriget mot folket i Donbass i April 2014.
Citera
2022-07-20, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att inte SVT anordnar en gala för att samla in pengar till Ukraina? Jag har tänkt på det först efter ditt inlägg.

Man kunde ju dra dit dom bästa artisterna och tävla i vem som ger mest. Till och med ABBA i 70-årsåldern skulle mötas med jubel.

Jag har inte hört om någon sådan gala.

Det är väl inte accepterat på SVT.

De (tok-marxisterna inledningen) har fortfarande inte bestämt sig för om de ska fortsätta vara ”anti-USA” i det här kriget eller om det faktiskt är dags att byta fot.
Citera
2022-07-20, 15:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jo, fast du var det som ifrågasatte hela skiten och sa att man inte vet var pengarna går.

Det gör man uppenbarligen.

Vet du att kronan hamnar på ett bra ställe så kanske du hade varit mer villig att skänka pengar eller skiter du i alla andra kanske?
Nej, Conception, jag skrev så här:
Citat:
Vart slantarna går mer exakt är det ingen som kräver att få redovisat. Det är inte det man vill veta. Det är inte därför man är med och betalar.
Det var kanske raljant och cyniskt av mig, men poängen är att det är saken som sådan som de allra flesta känner för. De litar kanske på att organisationen som sköter insamlingen gör något vettigt med pengarna. Så är det väl med Zelensky — han han tacka Sverige för Sveriges bidrag, och så växer stoltheten i svenska bröst, alldeles oavsett vart pengarna går. Tackar han för vårt bidrag till återuppbyggnaden av Mariupol är det ett lätt sätt för honom att utverka fler bidrag. Jo, jag är cynisk. Och jag är säkert mer skeptisk än många andra när pengarna går till ändamål utanför vårt eget land. När jag tänker efter har jag faktiskt skänkt pengar till Stockholms hemlösa.
Citera
2022-07-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Bättre att vi som fortfarande är något sånär normalbegåvade och kan se på det som händer i Ukraina utan RyzzNazistJudeBög-glasögonen, delar länkar som beskriver progress i kriget. Oavsett vem som till slut ”vinner”.

Att kackerlack-Ryzzland redan förlorat och kommer att vara pestsmittade i ett par decennier, det behöver vi inte ens avhandla.
Det sistnämnda låter mest som din inbillning...
Om inte jorden går under i ett armageddonskt världskrig så kommer Ryssland vara tillbaka på banan inom några år..
Citera
2022-07-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Den typen av aktiviteter kommer alltid finnas. Även om det vore önskvärt att de upphörde.
Det är nästa alltid omöjligt att trovärdigt leda i bevis vilken påverkan som skett. För det är nästan alltid ett stöd till en "legitim" och lokal rörelse som redan finns. Som i Ukraina.

Krig däremot kan man faktiskt stoppa för det går inte att smyga med.

I Ukraina hade det slutat på samma sätt 2014 utan USA:s inblandning. Det var ingen statskupp utförd av USA men de betedde sig oacceptabelt.
Citera
2022-07-20, 15:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu har ju jag aldrig sagt att 3D skrivare allena ska rödda dom, men ni ukratroll gillar uppenbarligen att framstå som k-ade..

Lavrov sa att ju mer vapen väst skickar desto större del av Ukraina kommer ryssarna ta! Så inte oväntat trappas denna konflikt upp, kanske till helt bizarra nivåer..

Det såg man alleredan när Putin avisera sin shopping-resa till Iran. Han har inte mistat aptiten. Detta krig kommer (dessvärre) att fortgå länge.
Citera
2022-07-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Går lite snabbare nu, än de tidigare gångerna. Har jänkarna månne steppat upp/utökat sitt utbildningsprogram ?
Man har system för logistiken inne i Ukraina nu
Citera
2022-07-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kiev valde kriget och man väljer att fortsätta kriget (med backning av vapen för miljarder från USA och EU) trots att man i längden hela tiden förlorar. Man offrar sin egen befolkning.

Det var enbart de ryska fascisterna som valde krig.
Alla andra vill ha fred.
Citera
2022-07-20, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det sistnämnda låter mest som din inbillning...
Om inte jorden går under i ett armageddonskt världskrig så kommer Ryssland vara tillbaka på banan inom några år..

😜😁😂

Vilken bana då?

Sälja olja och gas till EU i samma omfattning som 2021?

Medborgare som inte flyr landet så fort dom får möjlighet?

Bara 5 år i fängelse om man står med en vitt plakat på röda torget?

Kommer pissryzzland att bli världsledande på någonting? Halvledare? Processorer? Tvättmaskiner?

Kommer efterfrågan på ryska piss-stridsvagnar att skjuta i höjden?

Du kan väl utveckla vilken bana som ryssarna kommer att vara tillbaka på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in