2022-07-20, 15:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Bevis på vadå? Att båda sidorna ljuger så de baxnar? Att FSB och CIA är desinformationsgrupper?
Att judarna näppeligen ligger bakom så mycket i detta fall då Israel officiellt stödjer Ukraina men internt verkar väldigt oense då Ryssland har ett stort stöd bland många f.d sovjetiska judar? Vad menar du med bevis? Vilka klara bevis har du för något?
Gå till Ukrainas officiella siffror och räkna samman dem så får du se. Gå till Rysslands påståenden och du får se.
Ok, bli inte för uppspelt nu.

Var finner jag Ukrainas officiella siffror på kriget i Donbass. Det är allt jag är ute efter och det är det som du säger att du räknat samman.

Jag har sökt på nätet men hittar inget.
Citera
2022-07-20, 15:16
Medlem
Ojoj, om inte Ukraina sluta med skjuta tillbaka så kommer ryssarna att bli jättearga säger lavrov. Hen gillar visst inte att de skjuter på bron. Jobbigt att vara ryss....
Citera
2022-07-20, 15:17
Medlem
Reimers avatar
Fyra nya HIMARS från USA.

Citat:
USA to give 4 more HIMARS to Ukraine
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1549737713783431168
Citera
2022-07-20, 15:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Stryk "per månad" så är du i alla fall på rätt väg. Zelenskys rådgivare (som WE tyydligen citerar) gör som vilken billig mediescout som helst, han lägger till ett par extra nollor eller några extra ord för att löftet ska se mycket fetare ut än det egentligen är.

Kiev har kört den taktiken hela tiden i sina kommunikationer med media: "Tack Sverige för att ni lovar betala för att bygga upp Mariupol när freden kommit" utropade Zelensky på twitter förra månaden. Bullshit förstås, men han litar på att Sverige inte gärna kommer att stå upp och offentligt tillrättavisa en gubbe som hela västvärlden ser som en fäktande hjälte i sin bunker.
Har du sett en insamlingsgala på TV någon gång? Om inte: låt bli. Det är samma visa där — "tack för ditt bidrag. Tillsammans gör vi Hedemora bättre." Typ. Och är spenderbyxorna lite extra rymliga kan man köpa sig ett personligt tack-meddelande med valfri kändis. "Hej, det här är John Norum från Europe. Jag vill bara tacka..." Det är vad du får för stålarna. Vart slantarna går mer exakt är det ingen som kräver att få redovisat. Det är inte det man vill veta. Det är inte därför man är med och betalar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det gör jag inte. Att du tror att så är fallet kanske hänger ihop med tidigare nämnd förståndsutmaning?

Ifall du nu tycker att det hör till trådens ämne så kan jag upplysa dig om att jag tycker att både Ukraina och Ryssland framstår som två korrupta skitländer som man gör bäst i att undvika samröre med.
Tycker du det hör till trådens ämne , hur folk stavar? eller hur de skriver
Fel , trådens ämne är Rysslands mördande av ukrainska kvinnor o barn .

Det du gör (relativisering) ( båda är lika goda kålsupare), är rysstaktik ,

Du har placerat dig själv på looser-sidan , sorry lad.
Citera
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, bli inte för uppspelt nu.

Var finner jag Ukrainas officiella siffror på kriget i Donbass. Det är allt jag är ute efter och det är det som du säger att du räknat samman.

Jag har sökt på nätet men hittar inget.
Inte jag heller efter att sökt nu. Även de ryska uppgifterna verkar ha försvunnit. Konstigt hörru... Kan det ha med nån typ av informationskrig att göra?
Likväl är bägge sidornas uppgifter att ta med, inte en nypa men ett lastbilslass med salt.
Ukraina var ett djupt korrupt land före överfallet på dem att det skulle ha ändrats på ett par månader är svårt att tro.
Likaså Rysslands "anledning" till överfallet. Att ca 200 dödade civila under 6 år är en anledning att "denazifiera" Ukraina.
Citera
2022-07-20, 15:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Nu gnäller Putin och vill att sanktioner lyfts för att han ska släppa fram mat till svältande afrikaner, och Lavrov gnäller och hotar med att vilja ta med mark om inte väst slutar leverera artilleri med lång räckvidd.

Fattar inte detta. Det påstås ju upprepade gånger att Ryssland bara tjänar på sanktionerna och att det är väst som förlorar. Det påstås även hela tiden att inga HIMARS etc ens nånsin når fronten, och att de som trots det gör det genast stjäls av ryssarna.

Varför tycker Putin och Lavrov att detta är problem för Ryssland?
Citera
2022-07-20, 15:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Inte jag heller efter att sökt nu. Även de ryska uppgifterna verkar ha försvunnit. Konstigt hörru... Kan det ha med nån typ av informationskrig att göra?
Jag vet inte. You tell me. Det var du som kom med påståendet utan uppbackning.

Citat:
Likväl är bägge sidornas uppgifter att ta med, inte en nypa men ett lastbilslass med salt.
Ukraina var ett djupt korrupt land före överfallet på dem att det skulle ha ändrats på ett par månader är svårt att tro.
Likaså Rysslands "anledning" till överfallet. Att ca 200 dödade civila under 6 år är en anledning att "denazifiera" Ukraina.
Japp, Ukraina var ett korrupt land men det har blivit bättre de senaste åren. Om Ryssland hade gett fan i det så kan jag lova sig att Ukraina hade kunnat bli som Estland.

Vet du hur det gått för Estland sedan de lyckades fly undan Rysslands sfär?
Citera
2022-07-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Har du sett en insamlingsgala på TV någon gång? Om inte: låt bli. Det är samma visa där — "tack för ditt bidrag. Tillsammans gör vi Hedemora bättre." Typ. Och är spenderbyxorna lite extra rymliga kan man köpa sig ett personligt tack-meddelande med valfri kändis. "Hej, det här är John Norum från Europe. Jag vill bara tacka..." Det är vad du får för stålarna. Vart slantarna går mer exakt är det ingen som kräver att få redovisat. Det är inte det man vill veta. Det är inte därför man är med och betalar.

Att inte SVT anordnar en gala för att samla in pengar till Ukraina? Jag har tänkt på det först efter ditt inlägg.

Man kunde ju dra dit dom bästa artisterna och tävla i vem som ger mest. Till och med ABBA i 70-årsåldern skulle mötas med jubel.

Jag har inte hört om någon sådan gala.
Citera
2022-07-20, 15:28
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
259 ukrainska flygplan gått i backen, någon som vet var alla dessa plan kommer ifrån? Det ukrainska flygvapnet var ju utslaget så gott som direkt efter ryssarna invaderade Ukraina den 24/2.

Ukraina hade 127 operativa flygplan innan kriget, så det är ganska lätt att avslöja den lögnen.

Källa: Military balance 2021.
Citera
2022-07-20, 15:28
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag vet inte. You tell me. Det var du som kom med påståendet utan uppbackning.

Japp, Ukraina var ett korrupt land men det har blivit bättre de senaste åren. Om Ryssland hade gett fan i det så kan jag lova sig att Ukraina hade kunnat bli som Estland.

Nä. Korruptionen är konstant hög. Bara det faktum att USA kör deras utrikespolitik visar ju hur korrupt det är.
Citera
2022-07-20, 15:30
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det går att ta reda på var pengarna går.

I Sverige med alla 90-insamlingarna så ska organisationen kunna redovisa var varenda krona går.

Kan det bara vara att du inte har vetat om detta eller inte orkat begära ut redovisningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in