2022-07-20, 09:13
  #34093
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Känns inte direkt osannolikt med tanke på att 50% befolkningen inte höll med Palme politiskt. Så vartannat mordplatsvittne skulle i så fall vara "fientliga". Hälften av Grand besökarna också. Vad menar du med att SE har för Staybehind koppling? Nej, att han arbetade i Skandiahuset är ingen koppling.
SE deltog i organiserad Palmefientlighet. Staybehindkoppling berörs i tråden (FB) Var Stay Behind inblandat i Palmemordet?.
Citera
2022-07-20, 09:28
  #34094
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
SE deltog i organiserad Palmefientlighet. Staybehindkoppling berörs i tråden (FB) Var Stay Behind inblandat i Palmemordet?.

Eftersöker källor...
Organiserad form? Skulle det vara moderaterna i Täby eller?

Gällande din länk så är det matsqq som "spånar" (se sista meningen).
I övrigt så har varken TP eller KP/HM kunnat påvisa Staybehind-kopplingen.
Citera
2022-07-20, 09:32
  #34095
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
SE deltog i organiserad Palmefientlighet. Staybehindkoppling berörs i tråden (FB) Var Stay Behind inblandat i Palmemordet?.

Exfruns pappa som dog -53 var militär. Så du menar att om man är på fjällsemester på Storlien fjällhotell så har man plötsligt kopplingar till Stay behind. I så fall måste nog halva Sverige ha kopplingar Stay behind. Ja vad gör man inte för att försöka göra SE skyldig. Skrattretande, men så verkar det ju vara när TP fantiserar ihop sin historia
Citera
2022-07-20, 09:41
  #34096
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Eftersöker källor...
Organiserad form? Skulle det vara moderaterna i Täby eller?

Gällande din länk så är det matsqq som "spånar" (se sista meningen).
I övrigt så har varken TP eller KP/HM kunnat påvisa Staybehind-kopplingen.
Det är väl ingen som kan bevisa Staybehindkopplingar? Särskilt inte på operativ nivå.

SE ska ha haft samverkan med Contra och EAP.
__________________
Senast redigerad av iesho 2022-07-20 kl. 09:53.
Citera
2022-07-20, 09:44
  #34097
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Exfruns pappa som dog -53 var militär. Så du menar att om man är på fjällsemester på Storlien fjällhotell så har man plötsligt kopplingar till Stay behind. I så fall måste nog halva Sverige ha kopplingar Stay behind. Ja vad gör man inte för att försöka göra SE skyldig. Skrattretande, men så verkar det ju vara när TP fantiserar ihop sin historia
Fruns mamma arbetade nära staybehindorganisationen. Det är en koppling men inte ett bevis.
Citera
2022-07-20, 09:49
  #34098
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Läste du allt ?

Finns inget som motsäger att SE pratat med Lisbet.
Citera
2022-07-20, 09:52
  #34099
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Leif säger ju också här att när Polisen kom så blev det känt att Olof var Olof..

Så två flugor i en smäll..

Engström var ju här också då....väl ?

Det var många där som inte fick reda på att det var Palme förrän efter att ambulansen åkt eller först dagen efter. Så jag vet inte riktigt vad du vill säga. Med tanke på att AB hörde det mitt i natten trots att han blivit förhörd på platsen så var det uppenbart att inte ens alla poliser hade fick veta så fort det blev känt.
Citera
2022-07-20, 09:54
  #34100
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det bero på att inget vittne såg mördarens ansikte tydligt eller i övrigt inte såg tydligt hur mördaren såg ut på grund av bland annat ljusförhållanden?

LP pekade till och med ut CP, han var inte ens där.
Spelar ingen roll, att ingen pekade ut SE som mördaren stärker att han är oskyldig.

CP kan ha varit där, för mig är han en mer sannolik mördare än SE.
Citera
2022-07-20, 09:58
  #34101
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du pratar om logik...

Vi kan prata om logik om du vill...

Om alla vittnen beskriver Lisbeth på ett sätt som skrikande o hysterisk o okontaktbar o springer mest fram till Olof o folk försöker lugna denna hysterisk tant...

Då står hon o Engström o pratar o tittar ihop in i Gränden i några sekunder o pratar om flyktvägen o signalement medans hennes man kämpar för livet ca 40sek efter skotten..

Om jag påstår att detta samtal är fullständigt ologiskt samt ett jävla påhitt så säger du emot...

Fast det är ju andra som vittnar om att de pratat med henne. Att prata med någon är ett ganska vitt begrepp.

SE säger inte att de står och pratar och pekar in i gränden i lugn och ro. Det är din tolkning.
Citera
2022-07-20, 09:59
  #34102
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Här blev det ju också svart på vitt när Leif fick reda på att det var Olof..

Han säger ju också att Lisbeth förmedlar det tydligt

Varför måste SE uppfatta allt som LL, kan han inte missa detta precis som flertalet andra vittnen, tex SG?
Citera
2022-07-20, 11:25
  #34103
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nu är det inte bara gatorna på Google Maps att ta hänsyn till utan även korridorerna och dörrarna på Skandia.
Oavsett, så har vi ändå en utstämpling kl. 23:19 att förhålla oss till.
Att sedan SE(GM), ovetandes om vart paret Palme är eller hur långt de kommit, skulle tagit norrut och springa in i famnen på dom, väcker såklart andra frågor.
Att SE varandes även vid Grand exponerar sig i media som ett vittne på mordplatsen (och som enligt egen uppgift aldrig varit vid Grand), väcker även det frågetecken. Det påstått "smarta" agerandet är egentligen helt idiotiskt.

Tycker nog att det är rätt många fula fiskar i denna ankdamm här inne också.
Just där (det fetade) tycker jag inte att det finns några konstigheter alls i TP:s teori, och jag undrar om det inte kan vara du som har missförstått någonting. Vilka är frågorna du tycker uppstår här?
Citera
2022-07-20, 12:47
  #34104
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja , han kunde låtit polisen kontakta honom om de funderade på något.
Han kunde till exempel sagt jag såg händelsen på avstånd men jag blev rädd så jag förhöll mig väldigt passiv.
Jag såg en skymt av någon som sprang in på Tunnelgatan , men jag hann inte uppfatta några detaljer.

Har tänkt på det...

Men säger han inte andra saker på Skandia i chock 23:40

Att han bla jagat GM o lämnat vittnesmål odyl ..

Som GM så har han målat in sig i ett hörn med återkomsten till Skandia...

Men visst det hade kanske funkat bra också med lägre profil såklart[/quote]

Finns inget han säger på Skandia 23:40 som gör att han behöver va med på bild i tidningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in