Dom flesta norrmän jag träffat är dryga och uppblåsta. Mitt företag har tyvärr norska anställda men jag undviker dom som pesten om jag kan och på våra årliga kick-offer så är det inte dom jag skålar med fattar inte mycket ändå av deras barbariska nordgermanska variant
Även 2018 vid EM fick Ståhl underkänt ett ledarkast i efterhand. Precis som idag i andra omgången. Eftersom han fick underkänt även i första kastet låg han illa till. Men då redde han upp det och blev så småningom tvåa, placeringen bakom Gudzius, precis som i dag.
I poängtabellen (baserad på de åtta första) ligger Norge och Sverige nu lika med 15 poäng. Men Sverige har Mondo, Perseus och möjligen Sagnia kvar. Norge har Ingebrigtsen på 5000. Grövdal kan eventuellt gå in på topp åtta. Och minst två stavhoppare som kan ta poäng. Så det kan bli jämt. Men det är tur att gången ingår. I medaljtabellen bör vi dock slå Norge om Mondo tar guld.
I poängtabellen (baserad på de åtta första) ligger Norge och Sverige nu lika med 15 poäng. Men Sverige har Mondo, Perseus och möjligen Sagnia kvar. Norge har Ingebrigtsen på 5000. Grövdal kan eventuellt gå in på topp åtta. Och minst två stavhoppare som kan ta poäng. Så det kan bli jämt. Men det är tur att gången ingår. I medaljtabellen bör vi dock slå Norge om Mondo tar guld.
Ingebrigtsen tar inte guld på 5000 och knappast heller medalj då det finns en drös med kenyaner och etiopier som är bättre
Hatar den där fula glasögonormen. Han ser ut som en nörd som får sin lunch stulen av sina mobbare varje dag. Att en sån ska slå våra vikingar är ett hån mot sporten
Ja, att Warholm skulle vara dopad, det tror jag inte på för fem öre och det blir bara tröttsamt med dopinganklagelser så fort en norrman gör det bra. Så där håller jag med dig. Men samtidigt så har jag lite svårt för den norska självgodheten som har funnits i norska medier och hos norska fans efter de senaste årens framgångar. Så där kan jag uppskatta en liten knäpp på näsan.
Sedan tror jag det är bra för sporten att någon annan får vinna så att det inte är givet på förhand vem som skall vinna och att det blir en kamp mellan flera olika idrottare.
Nu är det ju inte bara han utan ingebriktssen på 1500 också. Att två kritvita personer från samma land helt plötsligt spöar alla negrer som dominerat löpning i alla tider känns väl minst sagt suspekt eller?
Tror det blir guld och silver för Ståhl och Pettersson igen. Glasögonormen från Slovenien ger jag inte mycket för
How it's going:
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Hatar den där fula glasögonormen. Han ser ut som en nörd som får sin lunch stulen av sina mobbare varje dag. Att en sån ska slå våra vikingar är ett hån mot sporten
Jag tycker han ser ut som Clark Kent, iofs ser Clark Kent ut som en tönt. Ståhl ser gravid ut och verkade inte taggad för ett VM.