2022-07-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Ståhl slänger först i finalen
Och de vassaste konkurrenserna sist. Viktigt första kast. Ståhl får chansen att psyka sina konkurrenter. Med ett kast i buren blir det tvärtom.
Citera
2022-07-19, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ingen blir bra utan träning, men det behövs inte så många år för att bli bra. Däremot måste man fortsätta träna för att fortsatt vara bra. Den som inte har rätt gener kan träna och dopa sig hur mycket som helst, men det blir ingen succé ändå.

Orkar inte med dig för du verkar väldigt okunnig.
Tror du på riktigt att nästan alla som är bäst tränat sen dom var barn, att det är en slump?
Att dom lika gärna hade kunnat ligga hemma och se tv tills dom var 23 och sen börjat hårdräna och varit bäst ändå?

Svaret är nej.
Kroppen har ett bäst före datum, ofta kring 30 strecket.
Ofta är det mängdträningen som spelar roll också.
En som tränat sen han var 13 och lägger av när han är 18, och sen börjar igen när han är 23, kommer ha väldigt mycket fördel jämfört med en som vid 23 års ålder börjar med sporten och aldrig utövat den innan.

Ett bra exempel är mike tyson.
han är väl 55 år typ och rör sg blixsnabbt och slår hårt, bra teknik osv.
Tror du verkligen att en 55 årig småfet svensk gubbe skulle kunna träna i några år och va ens i närheten så bra?
Idiot.
Citera
2022-07-19, 16:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Och de vassaste konkurrenserna sist. Viktigt första kast. Ståhl får chansen att psyka sina konkurrenter. Med ett kast i buren blir det tvärtom.

Jag har inte jättebra känsla när det gäller Ståhl. Tycker Ceh är riktigt stor favorit till guldet. Inte ens säkert Ståhl får en medalj.
Citera
2022-07-19, 17:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Tror du på riktigt att nästan alla som är bäst tränat sen dom var barn, att det är en slump?
Att dom lika gärna hade kunnat ligga hemma och se tv tills dom var 23 och sen börjat hårdräna och varit bäst ändå?

Du strör okvädningsord kring dig, men klarar inte att läsa det jag skriver. Jag skriver precis tvärtom. Du skrev 99 % och jag skrev 100 %.
Ingen blir bra utan träning, men det behövs inte så många år för att bli bra
Ovanstående betyder inte att man inte ska träna, tvärtom. Det betyder att det vissa kan prestera tidigare i livet än andra.
Citera
2022-07-19, 17:42
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Fraser-Pryce fixade till peruken medan hon sprang 200! Kanske tappade heatsegern på det.
https://www.youtube.com/watch?v=dDdESdbGW2g

Om hon sprang utan sin peruk, då skulle hon kunna bli mycket snabbare, alla störningsmoment i korta lopp ställer bara till det.
Citera
2022-07-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag har inte jättebra känsla när det gäller Ståhl. Tycker Ceh är riktigt stor favorit till guldet. Inte ens säkert Ståhl får en medalj.
Nej, han verkade väldigt loj under kvalet, som om han inte brydde sig så mycket. Medalj i bästa fall, men långt ifrån säkert.
Citera
2022-07-19, 17:59
Medlem
welcometorealitys avatar
Kommande nattens schema, för de som brukar vara uppe när andra sover.

Citat:
02.15: 400 meter häck, försök, damer
02.40: Höjdhopp, final, damer
03.05: 200 m, semifinal, damer
03.33: Diskus, final, herrar (Daniel Ståhl, Simon Pettersson)
03.50: 200 m, semifinal, herrar
04.30: 1 500 m, final, herrar
04.50: 400 m häck, final, herrar(Karsten Warholm)
Citera
2022-07-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du strör okvädningsord kring dig, men klarar inte att läsa det jag skriver. Jag skriver precis tvärtom. Du skrev 99 % och jag skrev 100 %.
Ingen blir bra utan träning, men det behövs inte så många år för att bli bra
Ovanstående betyder inte att man inte ska träna, tvärtom. Det betyder att det vissa kan prestera tidigare i livet än andra.

Om det inte behövs så många år för att bli bäst, verför ser vi då de flest a topopidrottare träna från när dom är typ 13?
Det är väldigt sällan någon börjar med en sport i 20 års åldern och blir bäst.
Citera
2022-07-19, 18:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Idiotin i SVT vet inga gränser.
https://www.expressen.se/sport/friidrott/svts-flort-med-yngre-publiken-jacob-hard-ater-lunch-/
När medelålders eller äldre skall flörta med ungdomen får fördomarna fritt spelrum.

Expressen är väl inte så mycket bättre. Under artikeln finns länkar till några inslag om dam-EM i fotboll, och två av de första har fokus på spelarnas sexualitet, relationer och framtida familjebildning. De får frågor om när de skaffa barn och hur - frågor som manliga spelare aldrig skulle få. Där ligger fokus (nästan) alltid på fotbollen, och så borde det vara för tjejerna också. Men det är OT här.

Vad gäller Jacob Hårds och de andras direktsända luncher så är det så klart idioti, men Christian Olsson säger att "många ungdomar har efterfrågat det". Tror jag inte ett dugg på. Någon eller några är inte "många". Det finns för övrigt många saker som folk som gärna skulle se men som av olika skäl anses olämpligt eller otänkbart. Programledarnas ätande, surfande och näspetande borde vara en sån sak. Hård hade tydligen glömt bort att han blev filmad dessutom
Citera
2022-07-19, 18:43
Bannlyst
Jaså, Ståhl är bara tredjehandsfavorit att vinna guldet 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🇸🇪
Citera
2022-07-19, 18:56
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Idiotin i SVT vet inga gränser.
https://www.expressen.se/sport/friidrott/svts-flort-med-yngre-publiken-jacob-hard-ater-lunch-/
När medelålders eller äldre skall flörta med ungdomen får fördomarna fritt spelrum.

Den där kommentatorskameran kan de väl lägga ut som slow-TV och ett alternativ till den stora älgvandringen? Se Jakob Hård och övriga äta lunch, småprata och ringa samtal utan ljud.
Citera
2022-07-19, 19:02
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Tror det blir guld och silver för Ståhl och Pettersson igen. Glasögonormen från Slovenien ger jag inte mycket för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in