2022-07-20, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Jag kan hålla med om att Warholm nog är den enda ödmjuka norrmannen efter att ha sett hans tidigare intervjuer men det är konceptet Norge vinna som får mig att kaskadspy då hela deras övriga jävla befolkning är dopade med hybris
Snacka om fördomar. Men då förstår jag.
Citera
2022-07-20, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ynkligt att jubla över norska motgångar. Ni kan bättre än så. Tror ni tittat för mycket på längdskidåkning och har med er norgekomplexet därifrån. Att Warholm ens kommer till start är en prestation. Att han inte vinner är fullt väntat, men jag hoppades på medalj.
Det är för att de har betett sig rätt gräsligt, senast nu i sommar några gånger. Det förstår du nog egentligen, eller? Vill inte se kanske eller så är du bara korkad.

Det är norrmänner som inte gillar oss och inte kan komma över sitt sverigekomplex och beter sig illa då och då mot oss, lite skit får de tillbaka för det. Inte så farligt.
Citera
2022-07-20, 05:18
Medlem
Tronskiftet i diskus nu helt officiellt.
På sätt och vis skönt att det skett,då det var helt oundvikligt med en förmåga som Ceh knackandes på dörren.
Timingen är delikat,då Daniel hann vinna både VM samt OS innan det blev omöjligt.
Det vart kul så länge det varade.
Citera
2022-07-20, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Lehman har LIVSTIDSKONTRAKT - varken du/jag eller någon annan kan påverka... Sån är Lidl...

Det är bara hon och Pops och Hård som har det så vitt jag vet.
Citera
2022-07-20, 05:21
Medlem
Ändå viktigt att Norge inte tog guld för få behåller Sverige hegemonin som medaljvinnare förutsatt att Mondo gör sitt och Finland kan vi ju räkna bort också då deras spjutkastare numer suger
Citera
2022-07-20, 05:22
Medlem
Citat:
Snacka om fördomar. Men då förstår jag.
Inte fördomar sanning!
Citera
2022-07-20, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Det är för att de har betett sig rätt gräsligt, senast nu i sommar några gånger. Det förstår du nog egentligen, eller? Vill inte se kanske eller så är du bara korkad.

Det är norrmänner som inte gillar oss och inte kan komma över sitt sverigekomplex och beter sig illa då och då mot oss, lite skit får de tillbaka för det. Inte så farligt.
Berätta gärna om vad som skett under sommaren, jag är helt oinformerad. Och koppla gärna till Warholm och vad han gjort. Till skillnad från dig håller jag mig annars för god för att prata om intelligensnivån på den jag diskuterar. Det stärker knappast argumentet.
Citera
2022-07-20, 05:24
Medlem
Citat:
Ändå viktigt att Norge inte tog guld för få behåller Sverige hegemonin som medaljvinnare förutsatt att Mondo gör sitt och Finland kan vi ju räkna bort också då deras spjutkastare numer suger
Du ska se att Duplantis skadar sig eller nåt.
Citera
2022-07-20, 05:25
Medlem
Citat:
Inte fördomar sanning!
Starkt argument.
Citera
2022-07-20, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Du ska se att Duplantis skadar sig eller nåt.
Ja det är ju det som oroar typ att han drar på sig covid eller så
Citera
2022-07-20, 05:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jag tyckte också det var kul att han inte vann, hejar oftast på underdogs, så det är inte det. Men nog borde även du tycka att hånet mot Warholm, och snacket om doping, är minst sagt ynkligt. Hade han haft annan nationalitet hade man hyllat och beklagat honom. Traditionellt har ju annars Finland betraktats som ärkefienden i friidrott, och är det några som ofta gläds åt svenska motgångar så är det just en del finnar. Jag minns finnkamperna förr i tiden då man buade så fort en svensk skulle göra ett försök i höjd eller stav. Men det har tonats ned nu och idag är det kanske bara inom hockeyn det gäller.

Ja, att Warholm skulle vara dopad, det tror jag inte på för fem öre och det blir bara tröttsamt med dopinganklagelser så fort en norrman gör det bra. Så där håller jag med dig. Men samtidigt så har jag lite svårt för den norska självgodheten som har funnits i norska medier och hos norska fans efter de senaste årens framgångar. Så där kan jag uppskatta en liten knäpp på näsan.

Sedan tror jag det är bra för sporten att någon annan får vinna så att det inte är givet på förhand vem som skall vinna och att det blir en kamp mellan flera olika idrottare.
Citera
2022-07-20, 05:31
Medlem
eternussermos avatar
Dos Santos, nyss fyllda 22 going on 40 😁

Han ser ju ut att vara det dubbla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem