Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Du förstod inte inlägget jag skrev till dig. Jag ångrar att jag skrev det där inlägget till dig. Det är som att kasta pärlor till svin. Jag har inte dragit slutsatsen att Ryssland imploderar. Vidare undrar jag vad fan du snackar om? Det är förvirrat, okunnigt, ogrundat och ärligt talat anti-intellektuellt. Till skillnad från "fanboysen" i tråden så har de något intresse för internationell politik och kriget i Ukraina. Du är ointresserad. Vad gör du i tråden?
Är USA en stormakt? De vann inte Koreakriget, Vietnamkriget, Laotiska kriget, Bay of Pigs, kambodjanska inbördeskriget, interventionen i Libanon, Clintons intervention i Somalia, kriget i Afghanistan, Irakkriget, interventionen i Jemen osv. Vidare förstår jag inte hur realismen inte är applicerbart på andra länder än stormakter. Teorin tar inte hänsyn till om ett land är en stormakt eller ej. Sedan känner jag naturligtvis till diskussionen om huruvida Ryssland är en stormakt.
Visst är det så att det går illa för Ryssland , och de flesta ryssar , ca 95% kommer få det sämre än före 24/2-22.
Det som är det stora problemet är ju importsanktionerna som hotar den ryska industriproduktionen.
Jag vet du förordar 3-D-skrivare som lösning på problemet , men det är inte seriöst , orealistiskt.
Inte heller är det en bra idé att lösa de ekonomiska problemen med att ”trycka mer pengar”,,,det måste du förstå , att om det vore så enkelt skulle inga länder ha ekonomiska problem.