2022-07-19, 20:23
Medlem
DroidBishops avatar
ES är på hugget och Bitty nosar på range breakout. Bryter bitcoin bullish börjar jag leta shorts vid förra årets lägsta. Det var en snabb rörelse ner från förra range low så det kan bli en lika snabb rekyl upp. Men det är fortfarande inte någon märkvärdig squeeze av shorts. Trycker den igenom 24.5 så blir jag övertygad.

https://www.tradingview.com/x/ClTqyyca/
Senast redigerad av DroidBishop 2022-07-19 kl. 20:39.
Citera
2022-07-19, 21:03
Medlem
DroidBishops avatar
Vad ES gör de kommande dagarna har betydelse för bitty. Jag tror knappast på något rally i stockmarkets i närtid. Fortsätt shorta små pumps är mitt råd tills vidare.

https://www.tradingview.com/x/5pcGykMv/
Citera
2022-07-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Ja, frågan är snarare hur långt under 10K botten är och inte om vi kommer dit eller inte. Att diverse tomtar och idioter tror att botten är inne för att de inte kan avläsa eller förstå RSI tyder ju ännu mer på det.

Marknaden är långt, långt ifrån botten, och likaså BTC. Men folk utan tålamod kommer såklart göra dåliga beslut och hoppa in för tidigt, som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Eller så är det en tillfällig pump och dump där smarta pengar dumpar skiten på er hodlare 🤡 och sen fortsätter vi resan mot 10k.

Roligt att ni var ultimata counter indicators.
Citera
2022-07-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart

Du menar att det är avgjort att en ny bullmarket startats? Detta uppgår hittils bara till en dead cat bounce, men ni 🤡 hodlare får väl hoppas bäst ni vill.
Citera
2022-07-19, 21:47
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du menar att det är avgjort att en ny bullmarket startats? Detta uppgår hittils bara till en dead cat bounce, men ni 🤡 hodlare får väl hoppas bäst ni vill.
Kanske är det en DCB, kanske inte. Vem vet? Inte du iaf.

Jag skulle iaf inte våga stå på sidlinjen, eller gå kort i detta läge.
https://pbs.twimg.com/media/FYDb9BpWQAE-Yd4?format=jpg&name=large
Citera
2022-07-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Kanske är det en DCB, kanske inte. Vem vet? Inte du iaf.

Jag skulle iaf inte våga stå på sidlinjen, eller gå kort i detta läge.
https://pbs.twimg.com/media/FYDb9BpWQAE-Yd4?format=jpg&name=large

Varför skulle du inte våga stå på sidlinjen? Du förlorar ingenting på att inte köpa pixie dust tokens. Hade du pixie dust i Celsius förresten?
Citera
2022-07-19, 22:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varför skulle du inte våga stå på sidlinjen? Du förlorar ingenting på att inte köpa pixie dust tokens. Hade du pixie dust i Celsius förresten?
Ditt argument utgår från premissen att du har rätt när du säger att Bitcoin inte har något värde. Ja, utifrån den premissen så är det absolut ingen som säger emot dig.

Problemet är bara att det råder delade åsikter i frågan. På ena sidan har vi "bidet2" och "kebabmedpommes" och liknande nick på "Flashback", på andra sidan har vi tex BNP Paribas (för att ta det senaste i raden av exempel på institutioner som rör sig in i kryptomarknaden).

Det är upp till var och en att avgöra vem som har kött på benen, och vem som snyter åsikter ur näsan.
Citera
2022-07-19, 22:16
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Är det något speciellt som gör att du är bullish long term just nu? Volym? CVD? Muh news?
BTC skulle kunna gå upp till 40k och fortfarande vara i en nedåtgående trend

Det är oändligt mer sannolikt med 10k innan 100k om man säger så.
Citera
2022-07-19, 22:17
Medlem
Citat:

Ja, i alla fall jag tycker att det ser ut att vara över, för tillfället åtminstone. Det kan kanske komma ett ras igen som går än lägre, men jag tror att den ska upp en tid framåt. (Ej investeringsråd!)

När vi nu åter rör oss uppåt så är det i en så mycket sundare situation än förra gången vid den här prisnivån. Andelen idioter i marknaden, t.ex. folk som tror att bitcoin är en riskaktie snarare än en försäkring mot kollapsande fiatvalutor, banksystem och regeringar, lär vara mindre. Hävstänger har likviderats, massor av folk som hade belånat sina bitcoin har förlorat dem, endera genom att priset gick ner för mycket eller genom att skojarföretaget som de lånade ut bitcoinen till har gått omkull. Många måste ha lärt sig, endera den hårda vägen eller genom avskräckande vittnesmål, att hålla hårt i sina bitcoinnycklar och inte använda hävstänger.

En av de fina sakerna med bitcoinvärlden är just att priset tillåts rasa, företag gå i konkurs och marknaden finna sin botten utan att någon riksbank, statsmakt eller dylikt lägger sig i. Det osunda kan sköljas bort i en relativt kortvarig men desto intensivare krasch.

Således finns nu goda förutsättningar för marknaden att bestämma bitcoins egentliga värde, som troligen är högre än 23000 dollar som den ligger på i skrivande stund.

Jag påminner om att bankväsendet är allt annat än robust, och att tillgångar utanför systemet, såsom främst bitcoin, kommer att bli synnerligen värdefulla om/när det börjar haverera.

Jag postar ånyo inslaget om bankerna i Kina och kompletterar med ett ytterligare inslag:

https://www.youtube.com/watch?v=DF__Gr_NVok

https://www.youtube.com/watch?v=eikrolANohw

Tänk vilken betydligt bättre situation de drabbade kineser befinner sig i som har ignorerat statens förbud och regleringar och har behållit sina bitcoin eller fortsatt att samla på sig bitcoin på svarta marknaden.

En rejäl bankkris i Kina torde dra med sig bankerna i västvärlden, så fler länder kan snart befinna sig i liknande eller värre situationer, om det nu inte räcker med de problem som de stigande räntorna med påföljande ras på fastighetsmarknaden, med mera, kommer att orsaka på hemmaplan.

Observera att de positiva sakerna med att äga bitcoin i en krissituation bara gäller om man kontrollerar sina bitcoinnycklar. Att äga bitcoincertifikat eller ha ett tillgodohavande på Coinbase eller liknande kommer inte att vara till någon nytta i ett sådant läge.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-07-19 kl. 22:24.
Citera
2022-07-19, 22:29
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Således finns nu goda förutsättningar för marknaden att bestämma bitcoins egentliga värde, som troligen är högre än 23000 dollar som den ligger på i skrivande stund.
Egentliga värde? Var det egentliga värdet $69000, eller månne $100?

Vad är gulds egentliga värde? Det finns inget sådant. Det är rörligt
Citera
2022-07-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Egentliga värde? Var det egentliga värdet $69000, eller månne $100?

Vad är gulds egentliga värde? Det finns inget sådant. Det är rörligt

Visst är det rörligt, men jag tycker man kan tala om att något är för högt eller för lågt värderat vid en viss tidpunkt.

69000 var av allt att döma för högt när det var aktuellt, eftersom det i alltför hög grad byggde på fiatfluff (hävstänger, fiatlån, diverse finansiella skojarupplägg, irrationell FOMO etc).

17000 var alltför lågt, eftersom det byggde på irrationell panik, forcerade likvideringar, lånade bitcoin som dumpades på marknaden för att få ner priset, etc.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-07-19 kl. 22:39.
Citera
2022-07-19, 22:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Är det något speciellt som gör att du är bullish long term just nu? Volym? CVD? Muh news?
BTC skulle kunna gå upp till 40k och fortfarande vara i en nedåtgående trend
Kan man inte vara long term bullish när man tror att den skall upp till 40k?

Jag tar 40k härnäst alla gånger, även om det är månader bort. Sedan får man göra en ny lägesbedömning när man väl är där.

Citat:
Det är oändligt mer sannolikt med 10k innan 100k om man säger så.
Antingen var det bara väldigt dumt formulerat eller så är du inte den tradern du så gärna vill framstå att vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in