2022-07-19, 11:12
  #11377
Medlem
Vet någon när, tid imorgon den 20'e juli, Teslas andra kvartalsrapport för 2022 släpps?

Tänker om det är typ 00:00:01 eller om det är senare?
Citera
2022-07-19, 12:50
  #11378
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Vet någon när, tid imorgon den 20'e juli, Teslas andra kvartalsrapport för 2022 släpps?

Tänker om det är typ 00:00:01 eller om det är senare?

Efter 22.00 så brukar folk sitta och refresha rapporten tills den dyker upp.

Sätt dig på någon youtuber och titta. Dave Lee brukar streama live inför rapporten och gå igenom siffrorna live innan samtalet kommer.
Citera
2022-07-19, 13:20
  #11379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Efter 22.00 så brukar folk sitta och refresha rapporten tills den dyker upp.

Sätt dig på någon youtuber och titta. Dave Lee brukar streama live inför rapporten och gå igenom siffrorna live innan samtalet kommer.
Okej, tack. Tesla Inc verkar bäst alternativ jämfört med Apple, Microsoft, AMD och Amazon om man kollar på Net income senaste tiden (kvartalrapporterna och net income) samt kursutvecklingen. Detta trots minskad försäljning i kvartal 2 i år. Finns det andra gigantiska företag i USA jag bör kolla upp, som jag inte nämnt i detta inlägg och jämföra med Tesla för att försöka tjäna pengar?
__________________
Senast redigerad av Shadowk102 2022-07-19 kl. 13:20. Anledning: Stavfel.
Citera
2022-07-19, 17:17
  #11380
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Okej, tack. Tesla Inc verkar bäst alternativ jämfört med Apple, Microsoft, AMD och Amazon om man kollar på Net income senaste tiden (kvartalrapporterna och net income) samt kursutvecklingen. Detta trots minskad försäljning i kvartal 2 i år. Finns det andra gigantiska företag i USA jag bör kolla upp, som jag inte nämnt i detta inlägg och jämföra med Tesla för att försöka tjäna pengar?

Var med på att 2 kvartal med negativt GDP tekniskt bekräftar att vi är i en bear market och att det kan bli fortsatt kurspress på allt oavsett hur bra företaget presterar. Dock så innebär det ju också att de företagen återhämtar sig snabbast när vi kommer ur björnmarknaden också.
Citera
2022-07-19, 17:24
  #11381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Var med på att 2 kvartal med negativt GDP tekniskt bekräftar att vi är i en bear market och att det kan bli fortsatt kurspress på allt oavsett hur bra företaget presterar. Dock så innebär det ju också att de företagen återhämtar sig snabbast när vi kommer ur björnmarknaden också.

2 kvartal i rad innebär teknisk recession. Björnmarknad innebär bara att exempelvis Nasdaq gått ner 20% över en tid. Det har inget att göra med GDP
Citera
2022-07-19, 18:47
  #11382
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
2 kvartal i rad innebär teknisk recession. Björnmarknad innebär bara att exempelvis Nasdaq gått ner 20% över en tid. Det har inget att göra med GDP

Och den enda du hjälpte där var dig själv, då alla förstod ändå.
Citera
2022-07-19, 19:04
  #11383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Var med på att 2 kvartal med negativt GDP tekniskt bekräftar att vi är i en bear market och att det kan bli fortsatt kurspress på allt oavsett hur bra företaget presterar. Dock så innebär det ju också att de företagen återhämtar sig snabbast när vi kommer ur björnmarknaden också.
Precis de gigantiska företagen i USA försvinner nog inte p.g.a. kriget i Ukraina och problemen som det skapar globalt. Det är nog kriget i Ukraina som lett till det du kallar för "bear market".
Citera
2022-07-19, 20:09
  #11384
Medlem
Till er gissare utan någon som helst kunskap inom M&A som 1: sa att Twitter aldrig skulle ta musk till rätten och 2: att rättegången skulle vara utdragen i flera år så har vi nu svaret.

Det var ett hearing i Delaware idag där domaren fastslog att Musks försök att dra ut på processen nekas och att twitters försök att skynda på processen accepteras.

Rättegången hålls i Oktober och kommer vara i 5 dagar, direkt efter så kommer domaren ge en dom. Tänka sig va?
Citera
2022-07-20, 07:50
  #11385
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Precis de gigantiska företagen i USA försvinner nog inte p.g.a. kriget i Ukraina och problemen som det skapar globalt. Det är nog kriget i Ukraina som lett till det du kallar för "bear market".

Det krävs inte många mistag från regeringar för att ett land skall sabotera sin ekonomi i detta läget. Några brickor som redan fallit som Sri Lanka är allt som behövs för att en global recession skall bli ett faktum. Att banker fryser folks bankkonton i fascistiska regimer hjälper nog inte heller. Men om man skall se något positivt i detta så har nog det som Biden och Putin ställt till med gjort övergången till batteridrivet totalt oundvikligt.
Citera
2022-07-20, 11:46
  #11386
Medlem
Samma källa som haft rätt om Karpathys, CJ, Jerome med meras avgång (Snow Bull Capital) skriver nu att head of Autopilot teamet (Ashok) är ute och shoppar efter jobb i Sillicon valley, med största sannolikhet är han borta inom några månader. Tesla kommer antagligen försöka kasta en hel del pengar på honom för att försöka hålla honom kvar. AP/FSD teamet faller isär dag efter dag, det är helt omöjligt att neka detta.

Även samma källa som jag använde när jag får 2 månader sedan sa att Karpathy var påväg bort och blev kallad för FUD spridande idiot. Men sanningen visar sig ganska snabbt. Eller vad säger @Powr?? Och hrmongo?
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-07-20 kl. 11:55.
Citera
2022-07-20, 18:38
  #11387
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Samma källa som haft rätt om Karpathys, CJ, Jerome med meras avgång (Snow Bull Capital) skriver nu att head of Autopilot teamet (Ashok) är ute och shoppar efter jobb i Sillicon valley, med största sannolikhet är han borta inom några månader. Tesla kommer antagligen försöka kasta en hel del pengar på honom för att försöka hålla honom kvar. AP/FSD teamet faller isär dag efter dag, det är helt omöjligt att neka detta.

Även samma källa som jag använde när jag får 2 månader sedan sa att Karpathy var påväg bort och blev kallad för FUD spridande idiot. Men sanningen visar sig ganska snabbt. Eller vad säger @Powr?? Och hrmongo?

Ja vi vet att du är en Taylor Ogan fanboy och tror allt han säger utan att tänka själv. Det är därför du fått om bakfoten att Waymo kommit längre än FSD.
Citera
2022-07-20, 23:16
  #11388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ja vi vet att du är en Taylor Ogan fanboy och tror allt han säger utan att tänka själv. Det är därför du fått om bakfoten att Waymo kommit längre än FSD.

Helt sinnes, Tesla var alltså cash flow negativ utan BTC försäljning, detta är ett 700B$ dollar företag. Det i särklass sjukaste jag sett

Marginalerna droppade 500 baspunkter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in