Citat:
Ursprungligen postat av
ChrisOhoy
Vad vill du ha sagt med din uträkning?
Jo det stod i andra meningen i det du citerade.
Jag repeterar:
"Jag tar ett enkelt fall så får vi se ifall du är villig att ta in informationen och konsekvenserna."
Men jag ser att din förmåga att läsa och respondera inte var särskilt hög.
Av det du skrivit var inget kopplat till det du citerade. Märkte du inte det själv?
T ex finns inget svar på om du förstod att:
* Du åker på en skuld till SBAB på 1 MSEK, vid tillträdesdagen.
* Säljaren erhåller en tillgång i form av en fordran på SBAB på 1 MSEK, vid tillträdesdagen.
* Säljarens fordran på SBAB manifesteras i form av ett tillgodohavande på ett bankkonto hos SBAB.
* SBAB's balansräkning växte lika mycket på båda sidor. SBAB lånar 1 MSEK av säljaren och lånar ut 1 MSEK till ChrisOhoy.
* Att du betalar 1.93% ränta till SBAB.
* Att SBAB betalar 1.00% ränta till säljaren.
* Att SBAB behåller 0.93% för att betala sina egna kostnader.
Är det någon annan som sett om ChrisOhoy visar att han förstått något av detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
ChrisOhoy
Riksbanken lånar ut pengar (skapar pengar) till företagen via bankerna.
Smått obegripligt att folk sitter och påstår den här typen av grova felaktigheter.
Då det är lätt att avgöra att detta är just ett grovt falsarium.
* Man kan t ex titta i Riksbankens balansräkning och notera avsaknaden av fordringar på bankerna.
* Man kan titta i bankernas balansräkning och notera avsaknaden av skulder till Riksbanken.
Och som framgår ur det enkla exemplet finns inget för Riksbanken att blanda sig i.
Citat:
Ursprungligen postat av
ChrisOhoy
BANKEN BETALAR INTE RÄNTA PÅ SPARANDE
Alla de som uppbär ränta lär undra hur ChrisOhoy klarar av att vara så bortkopplad från verkligheten.
Här kan man se sparräntor
https://www.compricer.se/sparande/?maxbindtime=0&showonlydepositguarantee=no&showonl yfreewithdrawals=no&bindingtime=0
Och även verifiera att SBAB lämnar 1.00% på inlåning med rörlig ränta.