2022-07-19, 16:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
För att straffen i sverige är skrattretande. Så bilder på gärningsmän borde spridas och florera hela deras liv. Även vart dom bor när dom kommit ut.
Jag är även för dödsstraff..

Du är för bödlar i ett samhället då. Ja det fanns ju på 1300-talet och det är väl under den tiden du trivts bäst. Sprid på du eftersom du tydligen inte har annat att göra.

Det viktigaste är i ett rättssamhälle är inte straffet. Det viktigaste är att lösa brottet och att ha en fungerande rättsprocess så att skyldiga döms och oskyldiga frias.
Citera
2022-07-19, 16:25
Medlem
Lyckas inte hitta den inspelade rättegången, vart kunde man lyssna på den?
Citera
2022-07-19, 16:28
Medlem
5 år är för lite. 10 år hade varit bättre. Men han kommer åtminstone leva resten av sitt liv som fälld för sexualmord. Inget vidare att ha på sitt CV eller som allmän vetskap för alla man känner och kommer lära känna.

Han kan få det tufft i finkan. Pedofiler och sexmördare står inte högt i kurs.
Citera
2022-07-19, 16:33
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Finns det någon bild på Olof Wiberg som någon kan länka till?

Här är en tecknad bild av honom från rättegången.

https://omni.se/olof-wiberg,-44,-doms-for-mordet-pa-malin-lindstrom/a/lVBAQ9
Citera
2022-07-19, 16:33
Medlem
Oväntat att aftonhoran och svt inte nämner brottslingen som begått så grovt brott, för hans namn. Dom kallar han för "44-åringen" trots att han nu är dömd.
Citera
2022-07-19, 16:36
Medlem
Bra att han fick kuken tillslut men 5 år är ju ett hån.
Lås in han på livstid alternativt sätt han i elektriska stolen. Att det daltas med såna här människor är för mig otroligt.
Tidpunkten dom utförde sina dåd är tiden då dom förlorat sin egen rätt till ett vanligt liv.
Avliva fanskapet eller se till att han får leva resten av sitt liv i misär.
Citera
2022-07-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Han kan få det tufft i finkan. Pedofiler och sexmördare står inte högt i kurs.
Nej det kommer han inte. Han får sitta med likasinnade och runka åt varandras pedofil-och våldtäktshistorier. Sexbrottslingar sitter tyvärr inte med den generella populationen.
Citera
2022-07-19, 16:39
Medlem
SmartSkalles avatar
Varför publicerar inte pressen nytagna bilder på galningen?
De visar ju ständigt bilder på andra mördare, varför inte nu?
Citera
2022-07-19, 16:41
Avslutad
Äntligen är den fan dömd. Skulle gjorts för längesen. Men nu kommer han sitta, och framförallt kommer han inte kunna gömma sig längre på samma sätt.

Hmm, vad tror ni, ska vi skicka en tvål var till honom som en symbol för vår "uppskattning"?
Citera
2022-07-19, 16:42
Medlem
Biekoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May
Lyckas inte hitta den inspelade rättegången, vart kunde man lyssna på den?

MORDET PÅ MALIN I HUSUM 1996 I HELA RÄTTEGÅNGEN https://youtu.be/hf6FXuTewtk
Citera
2022-07-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Bra att han fick kuken tillslut men 5 år är ju ett hån.
Lås in han på livstid alternativt sätt han i elektriska stolen. Att det daltas med såna här människor är för mig otroligt.
Tidpunkten dom utförde sina dåd är tiden då dom förlorat sin egen rätt till ett vanligt liv.
Avliva fanskapet eller se till att han får leva resten av sitt liv i misär.

5 år är mer än väl. Han hade ju kommit undan en gång, hur jävla kul tror du det är för honom att bli fälld nu så pass lång tid efteråt?!

Tycker att dom borde släppt honom helt faktiskt.
Citera
2022-07-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
5 år är mer än väl. Han hade ju kommit undan en gång, hur jävla kul tror du det är för honom att bli fälld nu så pass lång tid efteråt?!

Tycker att dom borde släppt honom helt faktiskt.
Du är ju inte frisk i skallen.
Vem fan bryr sig om hur "okul" det är för en mördare och sexualbrottsling? Det ska inte vara kul att vara en sån människa. Det ska kännas, och det ska kännas brutalt.
Helst skulle familjen själv fått ha avgjort hans öde.
Jag vet vad jag hade gjort med kräket om det var min dotter eller syster som blivit utsatt iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in