2022-07-07, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Nej jag kunde inte alls utläsa något, gick inte att se för oss. En journalist sa att de har himlat med ögonen.
😅😅😅 det säger en hel del.
Synd att ni inte fick sitta på plats och kunde se reaktioner på de som var där. Känns jättemärkligt, som sagt, att ni nekades, trots att det uppenbarligen fanns plats..
Citera
2022-07-07, 14:40
Medlem
En sak jag inte begriper är hans påstående om att där de lämnade kroppen inte är samma plats som där hon senare hittas.

Det som de gör den här dagen när kroppen körs ut i skogen, förutom att runka i grupp runt den, är ju att gömma kroppen. Bära och gömma kroppen och täcka den med granris. Trots att han inte har en blekaste aning om vart det är dom befinner sig, så är han säker att det inte var där hon hittades som det här inträffade. Varför känns det så viktigt för honom att insinuera att kroppen har gömts någon helt annanstans än där hon ligger när Polisen hittar henne? Det är väl bara att säga att där hon hittades var precis där de lämnat henne under granriset 🤷‍♀️ Låter ju åtminstone litegrann rimligare alltsammans då.
Citera
2022-07-07, 14:52
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
En sak jag inte begriper är hans påstående om att där de lämnade kroppen inte är samma plats som där hon senare hittas.

Det som de gör den här dagen när kroppen körs ut i skogen, förutom att runka i grupp runt den, är ju att gömma kroppen. Bära och gömma kroppen och täcka den med granris. Trots att han inte har en blekaste aning om vart det är dom befinner sig, så är han säker att det inte var där hon hittades som det här inträffade. Varför känns det så viktigt för honom att insinuera att kroppen har gömts någon helt annanstans än där hon ligger när Polisen hittar henne? Det är väl bara att säga att där hon hittades var precis där de lämnat henne under granriset 🤷‍♀️ Låter ju åtminstone litegrann rimligare alltsammans då.

Kanske för att inte vilja bli anklagad för att inte ha talat om var hon var.
Eller att han inte ville ha henne i närheten av där hon sist setts vid liv.
Så tröttsamt att han inte bara kan erkänna och berätta exakt som det var. Han är för skruvad för att gissa sig fram till vad som hände. De stora grunddragen förstår man väl. Men hur lurade han iväg henne t ex? Kommer vi någonsin få veta.
Citera
2022-07-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Så tröttsamt att han inte bara kan erkänna och berätta exakt som det var. Han är för skruvad för att gissa sig fram till vad som hände. De stora grunddragen förstår man väl. Men hur lurade han iväg henne t ex? Kommer vi någonsin få veta.

Vi kommer aldrig få veta.
Citera
2022-07-07, 16:08
Medlem
Har lyssnat på P3 Krims nya podd om rättegången nu. För den som kanske inte vill ta sig igenom alla timmar (det rekommenderar jag dock att man gör, åtminstone Olofs förhör)

Man får höra lite från sakframställan och slutplädering också. Inte jättemycket sett till hur långa dessa var, men absolut värt att lyssna menar jag.
Citera
2022-07-07, 16:14
Medlem
Citat:
Har lyssnat på P3 Krims nya podd om rättegången nu. För den som kanske inte vill ta sig igenom alla timmar (det rekommenderar jag dock att man gör, åtminstone Olofs förhör)

Man får höra lite från sakframställan och slutplädering också. Inte jättemycket sett till hur långa dessa var, men absolut värt att lyssna menar jag.
Kan bara instämma.
Citera
2022-07-07, 16:37
Medlem
En annan sak är hur Olof berättar/ det han hävdar om rekonstruktionen, hur han visas och instruerars, de låter honom förstå vad han ska göra, han förstår att det är viktigt med tejpen och så vidare och därför gör han som han förstår att han förväntas göra.

Det är en jättedålig och märklig rekonstruktion/vallning, den har ett mycket svagt bevisvärde som helhet och det kan nog ingen bestrida. Men han menar ju på att han försöker göra det så som de vill att han ska göra. För att förklara bort de detaljer som han faktiskt gjorde helt rätt, som ju åklagaren fortfarande åberopar som bevis.

Varför skulle Olof vara ett dugg intresserad av att göra det som Polisen vill att han ska göra? Varför skulle han ha ett intresse för att genomföra rekonstruktion på ett sätt som gav dem de svar de ville ha?

Olof har aldrig haft några som helst tendenser i övrigt att ge Polisen de svar de vill ha. Han har istället gett den ena påhittade versionen efter den andra som de aldrig varit särskilt nöjda med. Han berättar om hur de besökte honom I cellen och försökte pressa honom, och när han inte sa det som de ville att han skulle säga, då fick han "sämre mat"

Det är ju alldeles uppenbart för den som läser förhören i FUP att han inte genomför några förhör i syfte att göra Polisen nöjda.

Han hade inte alls någon tendens att föröska rätta sig efter vad Polisen ville höra. Det enda han någonsin gjort är att försöka förekomma/rätta sig efter bevisen och uppgifterna han konfronteras med och försöka komma undan för egen del. Det är allt.

Nejdu Olof. Logiken lyser i sin frånvaro i alla delar.
Citera
2022-07-07, 16:38
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare

Ja, det hade varit bättre om han berättat sanningen och stått för det han gjort, då hade han i alla fall fått lite respekt.

Han kommer ju antagligen att bli dömd i vilket fall som. Och straffet kommer inte att bli speciellt långt.
Senast redigerad av EsoxLucius81 2022-07-07 kl. 16:54.
Citera
2022-07-07, 16:45
Medlem
Marimus avatar
Jag hoppas gärningspersonen ej släpps i väntan på dom, kan ju bli en repris av förra sommaren då tänker jag.
Citera
2022-07-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jag hoppas gärningspersonen ej släpps i väntan på dom, kan ju bli en repris av förra sommaren då tänker jag.

Rättegången är slut så därmed har beslutet om häktning fattats, han är häktad i väntan på dom.
Citera
2022-07-07, 17:08
Medlem
"Jag har inte hundra minne på vad som hände, det är som sagt längesen" svarar O åklagaren.
Ändå mindes han i början av sin historia att han knutit ett skosnöre!!!
Citera
2022-07-07, 17:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
"Jag har inte hundra minne på vad som hände, det är som sagt längesen" svarar O åklagaren.
Ändå mindes han i början av sin historia att han knutit ett skosnöre!!!

Och vilka bilar som kört förbi och tutat…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in