2022-07-19, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Den där logiken som SVT psykologen uppvisar har jag aldrig riktigt förstått. De tar upp "många har utsatts för mycket, som sexuella övergrepp och tortyr bla bla" som någon slags ursäkt. Sedan är då dessa "skadade" barn här i Sverige, och utsätter svenska barn för sexuella övergrepp och tortyr. Vad händer sedan, om man följer deras logik? Alla barn kommer att utsätta alla andra barn för sexuella övergrepp och tortyr - för det är tydligen så man gör om man har utsatts för sexuella övergrepp och tortyr. Och alla fall så måste vi ju ta hänsyn till att GM har utsatts en gång så BO får inte vänta sig nåt straff
för det är synd om GM.

Ni misstar bakomliggande förklaringar med ursäkt… det är INTE samma sak! Man kan se befordrande omständigheter i en GMs uppväxt utan att ursäkta han gärning! För sanningen är att om flera barn utsätts för samma omständigheter så blir inte alla våldsmän. Men omständigheterna är ändå intressanta för att förhindra framtida brott och gärningsmän. Det handlar i n t e om att ursäkta det GM gjort
Citera
2022-07-19, 16:06
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Då inget nytt mer än hat mot invandrare framkommer så kan tråd låsas tills september då analysen skulle vara klar.

Du kan bare holde dig borte fra tråden tills september, kanske oktober, for jeg er sikker på at jeres “regering” vil tystna det her til valget er slut😉
Citera
2022-07-19, 16:07
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Åldersutredningen påstås bli klar till mitten av augusti, medan övrig teknisk utredning kan dröja till september, oklart när i månaden även om jag kan gissa på att regeringen pressar på att det helst ska ske i slutet.

https://omni.se/utredning-om-pojkens...horas/a/eEA1Py

"Dessutom pågår en teknisk utredning, bestående bland annat av spår säkrade på brottsplatsen, som väntas bli klar i september."

https://www.dn.se/sverige/svart-skad...ar-pa-sjukhus/

Det är DNA spåren som dröjer, tydligen. Och jag misstänker också att politiker och aktivister vill/hoppas sinka utredningen till efter valet.
Citera
2022-07-19, 16:07
Medlem
Troligtvis har pojken skilts från sin familj och omhändertagits enligt LVU och placerats på något stödboende någonstans i Sverige. Kan ligga mycket pengar i det här, de som äger boende skrattar nog hela vägen till banken, ett privat stödboende såklart, HVB-hem kanske. Inte så troligt att han hamnat i fosterfamilj men helt säker kan man inte vara.
Jag cyklade förbi ett sådant här boende för några dagar sedan(jag säger inte i vilken stad). En person hade smitit ut, på gångvägen, jag är van att träffa på psykiskt sjuka människor men denna människa var väldigt avvikande i sitt beteende. Han liksom smög omkring i skogsdungen. Han såg ut som GM (från de bilder som cirkulerat)?men han var rökare.
Någon som vet om GM är rökare för isåfall är det möjligt att vi vet var han är?
Och att nämna i bifarten, dörren stod öppen och utanför var en cykelväg och en liten skogsdunge...inte mycket kontroll där..
Citera
2022-07-19, 16:09
Medlem
Hur går det för den stackars lilla flickan?
Citera
2022-07-19, 16:10
Medlem
Caasimolars avatar
Skäms som svensk medborgare och kommer göra det tills detta problemet är löst. Blir det ingen förändring efter detta så får man väll göra som Daniel Lampinen och bosätta sig på Åland. Jag tycker det är dags att vakna och sluta drömma om ett mångkulturellt samhälle, Det har gått för lång för länge sedan. Folk har antingen valt att inte se problemet eller så är majoriteten av folket för fega. Ett jävlig bra exempel på negativa påverkningar av invandring är misshandeln i Kil 2019. Fattar inte hur vissa människor tänker. Om jag som svensk blir negativt påverkad av det som sker i vårat samhälle idag och bestämmer mig för att utala mig om mina åsikter, Är det då rimligt att jag ska bli kallad rasist?. Om jag väljer att rösta på SD efter det som skett i sverige sedan massinvandringen började, Är det då rimligt att jag ska bli kallad rasist. Är det konstigt att jag oroar mig för vart sverige är påväg och vad är det som gör mig till rasist isf? Om jag nu ska få välja mellan att se flera av dessa brott ske i framtiden, eller att hålla käften för att jag inte vill att andra ska tycka saker om mig. Då väljer jag alternativ ett.
Citera
2022-07-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Det är DNA spåren som dröjer, tydligen. Och jag misstänker också att politiker och aktivister vill/hoppas sinka utredningen till efter valet.

Själva skuldfrågan är mer eller mindre redan utredd av väljarna. Åldersbedömningen tror jag kan slå hårt däremot och den är klar före valet.
Citera
2022-07-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Åldersutredningen påstås bli klar till mitten av augusti, medan övrig teknisk utredning kan dröja till september, oklart när i månaden även om jag kan gissa på att regeringen pressar på att det helst ska ske i slutet.

https://omni.se/utredning-om-pojkens...horas/a/eEA1Py

"Dessutom pågår en teknisk utredning, bestående bland annat av spår säkrade på brottsplatsen, som väntas bli klar i september."

https://www.dn.se/sverige/svart-skad...ar-pa-sjukhus/
Det är inte mer än rättvist att han sitter i häktet tills utredningen blir klar. Han kan lika bra vara över 15 år.
Sätter en tusen lapp på att han är minst 15 år. Kan vara 18 oxå.
Citera
2022-07-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ja, Vietnam är övervägande buddhistiskt, liksom Thailand och inte en av regeringen inbjuden mångkultur åt MES så de slipper ut och resa samt vakna upp. Båda länderna är bra att vistas i och nästan ingen vill lämna landet.

Stackars Myanmar med muslimer och buddhister sida vid sida är ett helvete. Att inte regeringen har ögon eller kan läsa om mångkulturen då vi ser svaret idag och de vill ha in fler av samma sort. Ingen går säker längre varken barn eller gamla.

PUTTA UT ALLA SOM SMYGIT IN OCH INTE ÄR HOTADE MER ÄN ALLA ANDRA INKLUSIVE DET SVENSKA FOLKET!
Intressant exempel med Myanmar.

Buddhister är relativt sett mycket fredliga, och när muslimer väller in blir det ändå problem:

Citat:
For most of its independent years, the country has been engrossed in rampant ethnic strife and its myriad ethnic groups have been involved in one of the world's longest-running ongoing civil wars. During this time, the United Nations and several other organisations have reported consistent and systemic human rights violations in the country.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Myanmar

Kan detta vara det facit och vad svenska politiker använt som instruktionsbok för att förstöra Sverige?

Spontant påminner systemic human rights violations om vad den lilla flickan och så många andra råkat ut för i Sverige, som ett direkt resultat av den påtvingade mångkulturen och massinvandringen.
Citera
2022-07-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caasimolar
Skäms som svensk medborgare och kommer göra det tills detta problemet är löst. Blir det ingen förändring efter detta så får man väll göra som Daniel Lampinen och bosätta sig på Åland. Jag tycker det är dags att vakna och sluta drömma om ett mångkulturellt samhälle, Det har gått för lång för länge sedan. Folk har antingen valt att inte se problemet eller så är majoriteten av folket för fega. Ett jävlig bra exempel på negativa påverkningar av invandring är misshandeln i Kil 2019. Fattar inte hur vissa människor tänker. Om jag som svensk blir negativt påverkad av det som sker i vårat samhälle idag och bestämmer mig för att utala mig om mina åsikter, Är det då rimligt att jag ska bli kallad rasist?. Om jag väljer att rösta på SD efter det som skett i sverige sedan massinvandringen började, Är det då rimligt att jag ska bli kallad rasist. Är det konstigt att jag oroar mig för vart sverige är påväg och vad är det som gör mig till rasist isf? Om jag nu ska få välja mellan att se flera av dessa brott ske i framtiden, eller att hålla käften för att jag inte vill att andra ska tycka saker om mig. Då väljer jag alternativ ett.
Det ironiska är att inte så få av de svenska väljare som utåt stödjer S, C, V och Mp i själva verket agerar helt annorlunda än den s.k. värdegrunden. De bosätter sig inte i områden med migranter, de umgås helst inte med dem, de ser till att planera sin ekonomi inte efter vad S, C, V och Mp säger utan efter vad som är bäst för dem själva. Ingen VETTIG svensk vill ju utsätta sina barn för muslimafrikanen eller liknande personer som påstår sig vara 10-14, men i själva verket är 16-30. Endaste de mest "hardcore" rabiata sympatisörerna är så pass döda intellektuellt att de utsätter sig för multikulturalismen. Problemet är ju att dessa passiva sympatisörer möjliggör den fortsatt nedgången av Sverige därför de vågar inte säga ifrån.
Citera
2022-07-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Du kan bare holde dig borte fra tråden tills september, kanske oktober, for jeg er sikker på at jeres “regering” vil tystna det her til valget er slut😉
Den där homoaktivisten som tjatar om rasister hatar finländare, norrlännigar, skåningar samer och människor som lider av cerebral pares (Cp) . Troligen hatar idioten danskar med. Han hatar alla. Så du vet.

Till topic: självklart kommer utredningen tystas fram tills valet är avslutat. Så har vi det i Sverige, en galen etiopier är viktigare än allt annat.
Citera
2022-07-19, 16:24
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Själva skuldfrågan är mer eller mindre redan utredd av väljarna. Åldersbedömningen tror jag kan slå hårt däremot och den är klar före valet.

Den blir klar i Augusti. Om media inte lyckas mörka/distrahera från detta kan det bli en intressant brandfackla i valet, oavsett vad utredningen säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Då inget nytt mer än hat mot invandrare framkommer så kan tråd låsas tills september då analysen skulle vara klar.

Du har hatat flest människor i hela tråden, så du kan ta ditt egna råd och ta semester från den nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in