2022-07-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Han är ju som sagt inte särskilt smart, ej heller när han försökte hitta på en ursäkt till varför han var i skogen och hittade henne. Det är ju bara småkillar under fem som kissar utomhus när de bor intill knuten.

Min son i samma årskurs som GM kissar gärna bakom knuten istället för att hålla sig tills han kommer hem men det är en annan diskussion 😂😂

Har hela tiden sagt att GMs lågbegåvning inte är orsaken till dådet men orsaken till att han åkte fast direkt
Citera
2022-07-19, 15:35
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Det beror lite på perspektivet. Sett till brottet och flickan i sig så har allt runtomkring ingen betydelse….brottet var/är vidrigt och GM är bestialisk som gjort det! Punkt slut!

Men ur ett samhällsperspektiv och brottsprevention-perspektiv så är det av högsta vikt att titta på vad som format GM och vad som lett fram till gärningen för att ha en chans att förhindra nästa liknande gärningsman. Det har inget att göra med att det är förmildrande eller ursäktande för GM men det finns alltid en kontext kring en gärningsman som vi kan lära av för framtiden

Islamism. Otrogna. Kvinnoförakt.

Räcker det?
Citera
2022-07-19, 15:36
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Men om det varit tvärtom, om man skulle göra en vänsterpoäng eller om man kunnat anklaga en svensk för rasism så skulle man såklart "hålla på och klandra nu" och peka ut både personen och dess åsikter i otaliga artiklar. Hyckleriet är slående och enormt från media och uppenbarligen även från så kallad public service och deras vänsteranställda personal. Man märker väldigt tydligt att från vänstern och i media är det "pojken" man är oroliga för och vad folk skriver och tycker om honom. Inte för en sekund bryr man sig om flickan eller andra svenska offer för det grova invandrarvåldet.

SVT-psykologen om våldsdådet i Skellefteå: Man ska inte hålla på och klandra nu

https://riks.se/video/svt-psykologen...ch-klandra-nu/

Den där logiken som SVT psykologen uppvisar har jag aldrig riktigt förstått. De tar upp "många har utsatts för mycket, som sexuella övergrepp och tortyr bla bla" som någon slags ursäkt. Sedan är då dessa "skadade" barn här i Sverige, och utsätter svenska barn för sexuella övergrepp och tortyr. Vad händer sedan, om man följer deras logik? Alla barn kommer att utsätta alla andra barn för sexuella övergrepp och tortyr - för det är tydligen så man gör om man har utsatts för sexuella övergrepp och tortyr. Och alla fall så måste vi ju ta hänsyn till att GM har utsatts en gång så BO får inte vänta sig nåt straff för det är synd om GM.
Citera
2022-07-19, 15:38
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Är det något jag skrev som var felaktigt? Dåfår du gärna kommentera detta.

Lite av poängen med Flashback är väl stt diskutera och gemensamt komma fram till olika slutsatser.

Självklart är det så... inom vissa gränser, om man vill undvika att bli totalt dumförklarad.

Den här tråden är inte under avdelningen science fiction, där varenda foliehatt får applåder och uppmuntras att posta sina mest sinnessjuka teorier om vem/varför/vad som hände Luna.

Polisiärt så är det här uppklarat.

Men du kan ju fortsätta att fjanta dig ända fram till att det spikas igen i media och andra sociala plattformar...

Negern Abushi är GM. Hans lågbegåvade och impulsstyrda hjärna gav honom en order att brutalt våldta och sedan tortera, stampa på och strypa en liten tjej, mitt på dagen, för snart två veckor sedan.

Han togs på brottsplatsen. Hans historik och bakgrund är solklar.

Tekniska bevis finns, och det kommer du också att bli varse om snart.

Inte för att du och dom andra lössen kommer att godkänna dom som tillförlitliga... Du kommer förmodligen att fortsätta med dina absurda fantasier.

Det säger en hel del om dig.
Senast redigerad av HazzardAlard 2022-07-19 kl. 15:47.
Citera
2022-07-19, 15:42
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Den där logiken som SVT psykologen uppvisar har jag aldrig riktigt förstått. De tar upp "många har utsatts för mycket, som sexuella övergrepp och tortyr bla bla" som någon slags ursäkt. Sedan är då dessa "skadade" barn här i Sverige, och utsätter svenska barn för sexuella övergrepp och tortyr. Vad händer sedan, om man följer deras logik? Alla barn kommer att utsätta alla andra barn för sexuella övergrepp och tortyr - för det är tydligen så man gör om man har utsatts för sexuella övergrepp och tortyr. Och alla fall så måste vi ju ta hänsyn till att GM har utsatts en gång så BO får inte vänta sig nåt straff för det är synd om GM.

Ja och framför allt är det hyckleri, för man är mycket snabba med att göra tvärtom när det passar ens egna syften från makten, vänstern och media. Om det passar deras agenda är man mycket snabba att skuldbelägga och peka ut allt och alla som tycker så som fel, kriminella, hemska, fula, dumma osv. Men inte när det gäller den här afrikanen och annat grovt invandrarvåld mot svenska folket i vårt eget land.
Citera
2022-07-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jag tror ingenting. Den jag svarade uppger att alla svarta är "extremt farliga".
Du tror visst.

Du tror att jag skrivit att alla svarta är "extremt farliga".

Så lätt kommer du inte undan med dina lögner pch bedrägliga förtal.
Citera
2022-07-19, 15:47
Medlem
Citat:

Byt ut ordet ursäkt till förklaring.

Ja, våld föder våld. Finns mängder av studier i detta område. Även sexuella övergrepp. T ex så har ca 50% av sexualbrottslingarna själva blivit utsatta för sexuella övergrepp när dom var barn.

Och självklart går förövarna inte fria för att dom själva varit offer.
Citera
2022-07-19, 15:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Det beror lite på perspektivet. Sett till brottet och flickan i sig så har allt runtomkring ingen betydelse….brottet var/är vidrigt och GM är bestialisk som gjort det! Punkt slut!

Men ur ett samhällsperspektiv och brottsprevention-perspektiv så är det av högsta vikt att titta på vad som format GM och vad som lett fram till gärningen för att ha en chans att förhindra nästa liknande gärningsman. Det har inget att göra med att det är förmildrande eller ursäktande för GM men det finns alltid en kontext kring en gärningsman som vi kan lära av för framtiden
Jag är inte nämnvärt övertygad om att det går att utvinna något mer än generisk kunskap, men inte på individuell nivå.

Chomsky uttryckte det på sitt eget sätt:
"I do not think psychoanalysis has a scientific basis. If we can’t explain why a cockroach decides to turn left, how can we explain why a human being decides to do something?"
Citera
2022-07-19, 15:48
Medlem
Åldersutredningen påstås bli klar till mitten av augusti, medan övrig teknisk utredning kan dröja till september, oklart när i månaden även om jag kan gissa på att regeringen pressar på att det helst ska ske i slutet.

https://omni.se/utredning-om-pojkens...horas/a/eEA1Py

"Dessutom pågår en teknisk utredning, bestående bland annat av spår säkrade på brottsplatsen, som väntas bli klar i september."

https://www.dn.se/sverige/svart-skad...ar-pa-sjukhus/
Citera
2022-07-19, 15:53
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Just nu genomgår han en åldersbedömning, efter det får vi se men det har inte ryktats om det. Han verkar vara en sadistisk typ, men inte galen.

Tack åter för svar.
Intressant och lite obehagligt..Våra mänskliga psyken..
Man kan alltså vara sadistiskt lagd utan att få diagnos socio/psykopat?
Känns som en bräcklig linje att dra mellan de båda..
Men antar att Rättspsyk har parametrar då.

För att ej OT:a här, så förstår jag att om mgm i detta fall,bedöms skyldig,så döms personen antingen till ngn form av ungdomspsykiatrisk vård? Om personen bedöms "psykiskt sjuk"?
Eller LVU-hem (Eller annan förkortning,ursäkta? ??Om personen ej bedömts som psykiskt sjuk?
Citera
2022-07-19, 15:58
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Fast nu är jag svaret att han är från Etiopien. Om han inte hade blivit insläppt i landet så hade flickan inte legat där hon ligger nu.

Vi har skrivit det ca 104 gånger i tråden nu.
Exakt! De som släppte in negerdjuret i landet har lika mycket blod på sina händer, även de som lät han stanna trots de tendenser niggern visade upp.
Citera
2022-07-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Ska vi då förbjuda folk från att skaffa barn? Om Anders Eklund inte hade fötts så hade han inte mördat.
Att föda barn är inte samma som att släppa in mördare och våldtäktsman som inte ens kan styrka sin identitet.
Känner många läkare och ingenjörer som fått avslag på sin ansökan om uppehållstillstånd medan isis anhängare och hallickar från Ukraina får sina papper utan dröjsmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in