2022-07-19, 14:01
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AjdeAna
Han hade en bra tränare! Och rökte en cigg mellan hoppen

Jag hoppas att det första var menat som ett dåligt skämt, med tanke på vad Sjöberg blev utsatt för av Viljo Nousiainen...
Citera
2022-07-19, 14:05
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Amerikanarna är ju påhittiga, nytt hinder på 3000m hinder en kameraman.

Jag tycker att vi gör det till tradition! Regeländring önskas till nästa OS.
Citera
2022-07-19, 14:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jag tycker att vi gör det till tradition! Regeländring önskas till nästa OS.
Nästa OS kan dom göra det på 110 meter häck
Citera
2022-07-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Tresteg!

Någon som sätter mot att Rojas vinner?

Haha, knappast, va? Hon är världsetta i friidrott på damsidan (overall)..

De europeiska tjejerna imponerande inte alltför mycket i finalen, mtp Åskags möjligheter i EM nästa månad..

Den unga kubanskan såg vass ut, född 2002 precis som Maja, dock skiljer det i princip 1 år gällande födelsedatum..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-07-19 kl. 14:18.
Citera
2022-07-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det var ju en massagekräm med anabola innehåll, han ska ses som oskyldig lex johaug enligt gängse medialogik….

Ljughaug får sterider i sig pga läppsalva.
Gatlin får i sig bola av massagekräm.
Mexikanska boxare får i sig steroider genom kontaminerat griskött.

Kanske armand duplantis blir tagen för steroider och säger" jag måste fått i mig det genom att ta på staven"....
Citera
2022-07-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det har allt med det vi diskuterar att göra. Det behöver inte ta lång tid att bli bra, men att vara bra länge sliter hårt på kroppen. Det sliter mer än själva åldern. Gatlin var 37 när han vann 2019.

Alla var dopade på 80-talet. Att dopa sig är inte per automatik att nå framgång.

För att nå toppen krävs det i 99% av fallen år av träning, och gärna i yngre ålder.

Att någon håller toppklass i 10+ år är inget konstigt, finns många som gjort det.
Men att någon börjar med en krävande sport i 25-30 års åldern och blir bäst, det är extremt sällsynt.

Att någon är bäst vid en väldigt hög ålder, i en rgen som är fördel för unga pga en piggare kropp, är MYCKET anmärkningsvärt.
Som sagt, du kan va bäst även när du är 35 men det är långt ifrån alla sporter som det går.
uhållighetsgrenar brukar funkar rätt bra.
Citera
2022-07-19, 14:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Kanske armand duplantis blir tagen för steroider och säger" jag måste fått i mig det genom att ta på staven"....

Du skämtar, men det var ju en kanadensisk stavhoppare av hög klass - Shawn Barber - som hävdade att han fått i sig nåt otillåtet (kokain, tror jag) genom att ha haft sex med en tjej som - enligt honom - hade tagit kokain. Han blev väl frikänd rentav?
Senast redigerad av ingetbranick 2022-07-19 kl. 14:28.
Citera
2022-07-19, 14:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jag hoppas att det första var menat som ett dåligt skämt, med tanke på vad Sjöberg blev utsatt för av Viljo Nousiainen...

Det var nog menat som ett "skämt", men det går ju inte att komma ifrån att Nousiainen var en bra tränare (även om man inte gärna vill hylla honom).
Citera
2022-07-19, 14:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
För att nå toppen krävs det i 99% av fallen år av träning, och gärna i yngre ålder.

Ingen blir bra utan träning, men det behövs inte så många år för att bli bra. Däremot måste man fortsätta träna för att fortsatt vara bra. Den som inte har rätt gener kan träna och dopa sig hur mycket som helst, men det blir ingen succé ändå.
Citera
2022-07-19, 15:00
Medlem
wwrs avatar
Fraser-Pryce fixade till peruken medan hon sprang 200! Kanske tappade heatsegern på det.
https://www.youtube.com/watch?v=dDdESdbGW2g
Senast redigerad av wwr 2022-07-19 kl. 15:13.
Citera
2022-07-19, 15:18
Medlem
FNLSs avatar
Ståhl slänger först i finalen
Citera
2022-07-19, 15:40
Medlem
Idiotin i SVT vet inga gränser.
https://www.expressen.se/sport/friidrott/svts-flort-med-yngre-publiken-jacob-hard-ater-lunch-/
När medelålders eller äldre skall flörta med ungdomen får fördomarna fritt spelrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in