2022-07-19, 13:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Det är ändå intressant hur allt kan vara så låg nivå? Alltså tjejerna borde lära sig bollkontroll? Vändningar? Jag förstår inte hur det kan vara sån skillnad. Jag sitter och tittar på matcherna och tänker att jag hade platsat -utan att skämta- (har spelat på relativt hög nivå som yngre).

Jag kan inte förstå hur det kan vara sån låg nivå.

Det är väl fel saker som lockar kvinnor att spela fotboll så att de riktiga talangerna har aldrig börjat?

Det vore ju intressant att jämföra skillnaden i förhållande till andra bollsporter. Hur klarar sig utövande kvinnor i basket, handboll och tennis mot pojkar i motsvarande sporter?
Citera
2022-07-19, 13:20
Medlem
Någon som vet ifall nå'n av spelarna i sveriges damer är straight?
Det är tyvärr det enda jag kan fundera över när jag kollar på matcherna.
Det är på nå't vis både gulligt och sexigt med hästsvans (ja, Hurtig har jag sorterat bort).
Citera
2022-07-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Inte ens närheten av Div3/4, det går inte ens att jämföra. Ett helt okej P-15 gäng kör över vårt damlandslag. Det är två helt olika sporter.
Visst är det olika sporter. Regelverket är detsamma, men damerna kan ju bara utöva sporten till 60% jämfört med ett herrlag.
Man får helt enkelt bedöma hur bra de är genom att se hur nära 60%-maxet de når i matcherna.
Citera
2022-07-19, 14:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Visst är det olika sporter. Regelverket är detsamma, men damerna kan ju bara utöva sporten till 60% jämfört med ett herrlag.
Man får helt enkelt bedöma hur bra de är genom att se hur nära 60%-maxet de når i matcherna.

Vad är det för korkat resonemang att sporten skulle vara annorlunda? Om du tar ett tennisracket för första gången och ställer dig på planen och möter någon som ska lära dig tennis så nog fan är det sporten tennis du spelar. Sporten förändras inte för att du är dålig.
Citera
2022-07-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad är det för korkat resonemang att sporten skulle vara annorlunda? Om du tar ett tennisracket för första gången och ställer dig på planen och möter någon som ska lära dig tennis så nog fan är det sporten tennis du spelar. Sporten förändras inte för att du är dålig.
Om jag bara spelar tennis med fel hand samt väljer att inte slå backhand så blir det ju ett helt annat spel rent praktiskt, oavsett regelsystem.

Damerna spelar sin egen variant av sporten fotboll, och då får man förhålla sig till det.
Citera
2022-07-19, 14:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Om jag bara spelar tennis med fel hand samt väljer att inte slå backhand så blir det ju ett helt annat spel rent praktiskt, oavsett regelsystem.

Ett annat spel, ja, men samma sport.

Citat:
Damerna spelar sin egen variant av sporten fotboll, och då får man förhålla sig till det.

De spelar exakt likadant enligt gällande regler och med ambitionen att anfalla och försvara för att förhindra och förvärva mål i protokollet. Det är samma sport som herrarna, men utförandet är inte lika förfinat och taktiken inte lika prickfri så själva spelet i den gemensamma sporten blir inte lika maskinlikt.
Citera
2022-07-19, 14:56
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Det är på nå't vis både gulligt och sexigt med hästsvans (ja, Hurtig har jag sorterat bort).

Åtminstone Fridolina Rolfö och Stina Blackstenius har pojkvänner.
Citera
2022-07-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle

25% har kille, resten är lesbiska.
Hade varit intressant om någon skulle forska varför flator dras till fotboll, för de är ju helt klart överrepresenterade. Även överrepresenterade i lägre divisioner . En tjejkompis sa att de flesta i hennes lag var lesbiska 🙂
Är det som pedofiler som dras till att bli lärare, präster, dagispersonal för att de vet att det finns barn på platsen.
Citera
2022-07-19, 15:08
Medlem
Farbaute666s avatar
Ni som har negativa synpunkter på damernas spel, är kanske under trettio och närmare tjugo år gamla. Titta tillbaks några år och se hur mycket bättre de är idag. De gör fortfarande många misstag, men bollbehandlingen har utvecklats.

Sedan skulle jag väl egentligen ha kortare speltid och kanske även fotbollsplan för damerna, men det kommer nog inte att hända.
Citera
2022-07-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
25% har kille, resten är lesbiska.
Hade varit intressant om någon skulle forska varför flator dras till fotboll, för de är ju helt klart överrepresenterade. Även överrepresenterade i lägre divisioner . En tjejkompis sa att de flesta i hennes lag var lesbiska 🙂
Är det som pedofiler som dras till att bli lärare, präster, dagispersonal för att de vet att det finns barn på platsen.
Det har nog att göra med att de inte känner att de "behöver" förhålla sig till vad olika män tycker om vad de sysslar med (många män tycker uppenbarligen inte att tjejer ska spela fotboll) och skiter man i vad man ger för intryck till män blir man därför friare att ägna sig åt vad man tycker är kul. Heterosexuella kvinnor blir mer begränsade av samma anledning och det finns säkert massor av heterosexuella kvinnor som skulle vara jättebra på fotboll om de tilläts/tillät sig att fortsätta spela upp till vuxen ålder.
Citera
2022-07-19, 15:36
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjusexett
Det har nog att göra med att de inte känner att de "behöver" förhålla sig till vad olika män tycker om vad de sysslar med (många män tycker uppenbarligen inte att tjejer ska spela fotboll) och skiter man i vad man ger för intryck till män blir man därför friare att ägna sig åt vad man tycker är kul. Heterosexuella kvinnor blir mer begränsad av samma anledning och det finns säkert massor av heterosexuella kvinnor som skulle vara jättebra på fotboll om de tilläts/tillät sig att fortsätta spela upp ttill vuxen ålder.
Det är nog enklast att fråga tjejerna om varför.
Lite o.t. Diskussion här.
Många jättesöta tjejer i fotboll.
On topic. Vilka tjejer får vi räkna med. är i karantän på fredag?
Tror vi slår Belgien ändå 😀
Citera
2022-07-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Åtminstone Fridolina Rolfö och Stina Blackstenius har pojkvänner.

Och Elin Rubensson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in