2022-07-19, 08:35
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Sverige kommer gå till semifinal utan att möta ett enda bra lag, vilket skämt.

Det är det som är fördelen med att vara seedade. Nu har de dock mött Nederländerna som kom 2a i VM och vann EM senast.
Citera
2022-07-19, 08:42
Medlem
bonbonshrimps avatar
Forza Sverige! Jag tror på EM-guld bara inte truppen rubbas för mkt av covid...
Citera
2022-07-19, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonbonshrimp
Forza Sverige! Jag tror på EM-guld bara inte truppen rubbas för mkt av covid...

Inb4 Belgien skrälla på fredag
Citera
2022-07-19, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Det är det som är fördelen med att vara seedade. Nu har de dock mött Nederländerna som kom 2a i VM och vann EM senast.
Ja och dom var ju värdelösa.
Citera
2022-07-19, 11:10
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Jag har inte tittat så mkt på damerna tidigare, men sett de flesta matcher nu under EM.

Vilken nivå håller spelet? Division 3 för herrarna? 4?

Förstår inte hur kvaliten är så låg? Jag fattar att män är starkare, men kvinnorna borde väl ha koll på teknik? Bollkontroll? Passningar?

Kvaliten är riktigt låg, är lite chockerad.
Citera
2022-07-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Jag har inte tittat så mkt på damerna tidigare, men sett de flesta matcher nu under EM.

Vilken nivå håller spelet? Division 3 för herrarna? 4?

Förstår inte hur kvaliten är så låg? Jag fattar att män är starkare, men kvinnorna borde väl ha koll på teknik? Bollkontroll? Passningar?

Kvaliten är riktigt låg, är lite chockerad.

Inte ens närheten av Div3/4, det går inte ens att jämföra. Ett helt okej P-15 gäng kör över vårt damlandslag. Det är två helt olika sporter.
Citera
2022-07-19, 11:21
Medlem
Snubchurps avatar
Sverige har inte mött Belgien sedan 2009 eller vadå? Finns alltså inget att jämföra mot, ändå ser man Belgien som drömmotståndet? Är det inte snarare bäddat för en skräll då?
Citera
2022-07-19, 11:22
Medlem
Inga fler smittade i laget skönt!!

Skriver Aftonbladet
Citera
2022-07-19, 12:43
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Sverige har inte mött Belgien sedan 2009 eller vadå? Finns alltså inget att jämföra mot, ändå ser man Belgien som drömmotståndet? Är det inte snarare bäddat för en skräll då?

Belgien är rankade 19 i världen, strax före Österrike och Schweiz. De ligger tvåa i sin kvalgrupp till VM efter Norge.

Underskattning vore ödestigert med tanke på att konkurrensen mellan landslagen ökar till varje nytt mästerskap. Det finns inga givna segrar längre.

Men visst, det lutar åt semi mot England. Jävlar vilken match det kan bli.

Edit: Det är inte självklart att England spöar Spanien på något sätt. Rent tekniskt finns inget lag som kan mäta sig med Spanien och skulle de få igång målskyttet också är det ett lag som kan gå hela vägen.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2022-07-19 kl. 12:47.
Citera
2022-07-19, 13:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Inte ens närheten av Div3/4, det går inte ens att jämföra. Ett helt okej P-15 gäng kör över vårt damlandslag. Det är två helt olika sporter.

Det fetmarkerade är ju en oerhört märklig formulering. Det är ju exakt samma sport, samma regler och samma utrustning. Det är förmågan som är helt olika.
Citera
2022-07-19, 13:15
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det fetmarkerade är ju en oerhört märklig formulering. Det är ju exakt samma sport, samma regler och samma utrustning. Det är förmågan som är helt olika.

Det är ändå intressant hur allt kan vara så låg nivå? Alltså tjejerna borde lära sig bollkontroll? Vändningar? Jag förstår inte hur det kan vara sån skillnad. Jag sitter och tittar på matcherna och tänker att jag hade platsat -utan att skämta- (har spelat på relativt hög nivå som yngre).

Jag kan inte förstå hur det kan vara sån låg nivå.
Citera
2022-07-19, 13:18
Medlem
Jag tror Corona blir svårare motstånd än Belgien.

Martin Sjögren får sparken efter fiaskot Norge gjorde detta EM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in