2022-07-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
ja jag börjar också undra om det inte är mer signalpolitik då man pratar om återtagande av Krim.
Ett faktum man måste förhålla sig till är att just där så identifierar de flesta sig som Ryssar och det är uppenbart att de har sin lojalitet mot Moskva med tanke på avsaknad av partisanverksamhet under eg alla år sedan 2014.

En legitim fråga är ju hur gärna Ukraina vill ha 2 miljoner ryssar som förändrar demografin?
De får land, men de får också 2 mille bångstyriga invånare.

Tror att efter det här så är nog Ukraina med all rätta mer inne på att se till att landet ska bli mer och mer homogent och minde och mindre ryssigt.

Förstöra svartahavsflottan låter därmot extremt rimligt och legitimt. Hoppas det sker snabbt.

Jag håller med i dina funderingar. Det bästa vore ändå att Krim tillhörde Ukraina och att Ryssland får hyra halvön och Sevastopol för en rimlig penning. Det kan ge Ukraina bra inkomster. Men jag tror inte en sådan lösning tilltalar Ryssland.
Citera
2022-07-19, 13:09
Avstängd
scips avatar
Det märks att EU nu börjar bli desperata med alla de här sanktionerna mot Ryssland och deras medborgare!
I EU,s senaste och sjunde kraftpaket om restriktioner mot Ryssland så har idioterna bland annat nu då bestämt sig för att svartlista den ryska motorcykelklubben Night - Wolves?
Citera
2022-07-19, 13:09
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Viljan att försvara sin frihet ska inte underskattas!
Varför inbillar Du dig att det finns någon mer som vill hjälpa Ryssland eller acceptera fler invasioner?
Att putte skulle använda kärnvapen är trots allt inte rimligt då det finns NOLL acceptans i världen för detta, möjligtvis Nordkorea men inte fler.

Detsamma gäller Ryssland. Det är enkelt för Putin att få ryska män att tro att NATO är på väg att invadera Ryssland. Då kommer dem. Man skall inte underskatta män som har skäl att strida.
Citera
2022-07-19, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Det märks att EU nu börjar bli desperata med alla de här sanktionerna mot Ryssland och deras medborgare!
I EU,s senaste och sjunde kraftpaket om restriktioner mot Ryssland så har idioterna bland annat nu då bestämt sig för att svartlista den ryska motorcykelklubben Night - Wolves?

och guld...
Citera
2022-07-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Putin förefaller ju sparka fler... De som sparkas i Ukraina på sistone har gjort det då de visat tydlig inkompetens och i vissa fall dessutom samarbetat med ryssarna. Inte så konstigt att dessa sparkas kan jag tycka.

Zelensky lär inte försvinna, det är inte Ryssland, och stödet för honom i hela landet är urstarkt.

Zelensky bör nog sitta kvar några år till, men sedan (speciellt när kriget är över) ser jag inte positivt på ifall han stannar kvar vid makten i herrans många år till.

Jag hoppas att han inser att demokrati innebär maktskifte regelbundet. Putin kringgick reglerna och gjorde det möjligt att sitta kvar i många år till. Nu ser vi hur det gick.

Max 8 år vid makten är en bra tumregel.
Citera
2022-07-19, 13:13
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Du är bara patetisk.

Detta är fakta, gamla människor och misslyckade människor blir kvar, ingen vill leva sådär.
Citera
2022-07-19, 13:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
50 engelska mil (~ 80 km). Det är som att stå vid domkyrkan Uppsala och bombardera Kungliga slottet i Stockholm.

När jag tittar på Deepstate-kartan så kan man göra "ringar" beroende på artilleri. Där står det 84 km. Men intressant att de har med Archer, men det står "not in service". Men att den ens finns med på listan tyder på något............
Citera
2022-07-19, 13:15
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip

Ingen slump att de svartlistas, bara googla den klubben och Putin så förstår du.
Citera
2022-07-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det verkar som det bubblar under ytan i Ukraina. Kanske börjar alltfler inom det styrande skiktet tröttna på narkomanen Zelensky och hans drängtjänst hos USA.

Jag ser en spirande optimism inom Ukraina. Det verkar faktiskt som om Ryssland långsamt, långsamt förlorar kriget nu.
Ett sådan praktfiasko, så illa planerat krig.
Citera
2022-07-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det finns bara två broar över Dnipro vid Kherson. Igår attackerades den vid Nova Kakhovka och idag small det vid den andra också. Detta är Antonivka bron något öster om Kherson. Denna är inom räckhåll för 155 mm artilleri också så svårt att veta vad som hänt än så länge.

https://twitter.com/PierreDBorrelli/status/1549320458318893057

Skadorna verkar ganska små. Ofta för att lyckas förstöra en bro måste man spränga pelarna. Broar är svåra att förstöra. Vi har byggt broar i minst 3300år. En bro i Grekland är så gammal och fungerar fortfarande.

Sen måste man fundera på ska man stänga inne fienden eller låta dem ha en väg att fly? Sun tzu tyckte det senare. Själv tycker det beror på.
Citera
2022-07-19, 13:17
Medlem
Citat:
Rätt stor explosion i vad som ser ut som nån form av "elverk" på Krim, ganska nära Sevastopol. Försöker UAF stänga av elen till Sevastopol kanske?

https://twitter.com/RoksolanaKrim/status/1549307533915000833

Riktigt bombastiskt! Jag njuter.
Citera
2022-07-19, 13:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Rätt stor explosion i vad som ser ut som nån form av "elverk" på Krim, ganska nära Sevastopol. Försöker UAF stänga av elen till Sevastopol kanske?
https://twitter.com/RoksolanaKrim/status/1549307533915000833

Det är 250 km från fronten. Kanske sabotage från partisaner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in