2022-07-19, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du frågade. Fundera på hur du själv framstår istället.

Nej. Du påstod, och jag citerar:

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag har nog fler timmar i svenska försvaret än du.

Som ett försök att överglänsa med din kunskap, överlägsenhet (eller gud vet varför du tog upp dina sketna månader under grundutbildningen).

Så jag synade dig. Och du visade dig vara en halvtaskigt målad fasad.

Och med det så behöver ingen bry sig om dina irrelevanta inlägg i fortsättningen.
Citera
2022-07-19, 12:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det verkar som det bubblar under ytan i Ukraina. Kanske börjar alltfler inom det styrande skiktet tröttna på narkomanen Zelensky och hans drängtjänst hos USA.

Zelensky tar inga droger. Alla påståenden på internet om detta har varit baserade på förfalskningar, lögner och rysk desinformation. Falska videoklipp mm.

Lite exempel:
https://www.flashback.org/sok/?query=kokain&userid=736&search_post=1&sp=1&date_f rom=2000-01-01&date_to=2022-07-19&so=pd
Citera
2022-07-19, 12:45
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Gud vad Zelensky sparkar folk till höger och vänster. Paranoid? Känns lite som Hitlers sista dagar i bunkern.

Förvånar mig inte om Zelensky "försvinner" närmaste månaderna.
Putin förefaller ju sparka fler... De som sparkas i Ukraina på sistone har gjort det då de visat tydlig inkompetens och i vissa fall dessutom samarbetat med ryssarna. Inte så konstigt att dessa sparkas kan jag tycka.

Zelensky lär inte försvinna, det är inte Ryssland, och stödet för honom i hela landet är urstarkt.
Citera
2022-07-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det verkar som det bubblar under ytan i Ukraina. Kanske börjar alltfler inom det styrande skiktet tröttna på narkomanen Zelensky och hans drängtjänst hos USA.

Hahahaha inte ens nära. zelensky är oerhört populär, något han knappast var 2021....
Citera
2022-07-19, 12:47
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Nej. Du påstod, och jag citerar:

Som ett försök att överglänsa med din kunskap, överlägsenhet (eller gud vet varför du tog upp dina sketna månader under grundutbildningen).

Så jag synade dig. Och du visade dig vara en halvtaskigt målad fasad.

Och med det så behöver ingen bry sig om dina irrelevanta inlägg i fortsättningen.

Sluta ta upp andras tid med ditt dravel. Inga mer svar från mig och förhoppningsvis andra nu. Du skrev "När alla vi andra, vi som gjort lumpen och lärt oss att slåss till sista man, att landet vi slåss för, aldrig kapitulerar, inte ens för ryssen - då förespråkar du en snabb fred, ”för att spara människoliv”."

varpå jag svarade.
Citera
2022-07-19, 12:50
Medlem
X3treams avatar
Putin kränkt!

"Russian Embassy in #Switzerland threatened to take legal action against newspaper Neue Zürcher Zeitung. Diplomats have complaints about article with memes about Russian war in #Ukraine. Among illustrations is an image of Putin with a clown nose and a rainbow pattern on his face."

https://twitter.com/nexta_tv/status/1548762071738744835
Citera
2022-07-19, 12:55
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Problemet är att du bygger dina teorier på fel grund. Det blir därför helt fel slutsatser.

Ukraina vill ha tillbaka sitt land, hela sitt land. Det är målet som Ukraina inte på något sätt kommer att avvika ifrån.

Jag skulle kunna slå vad om en ganska stor påse pengar om att Ukraina inte får tillbaka Krim innan detta krig övergår i fryst konflikt. Jag tror du kommer upptäcka att de kommer tvingas vara rätt dynamiska med sina mål. Men OK att tycka olika.
Citera
2022-07-19, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Problemet är att du bygger dina teorier på fel grund. Det blir därför helt fel slutsatser.

Ukraina vill ha tillbaka sitt land, hela sitt land. Det är målet som Ukraina inte på något sätt kommer att avvika ifrån. Även för resten av världen är det en fördel om så blir. Det enda snabba sättet att uppnå det målet är att se till att ryska armén och då deras försörjningslinjer kollapsar. Det är där långdistansartilleri som HIMAR kommer in.

Det mesta annat som du skriver är inte väsentligt. De människor som blev fasttejpade på lykstolpar var plundrare, man ha sin åsikt om straffmetoden men trots allt så sköt man inte ihjäl plundrarna såsom man gör i många andra länder.

Det blir gärna så.

Och har man ingen grund alls, då hamnar man snabbt utanför spelplanen.

Är helt överens med dig om den beskrivna målbilden.
Citera
2022-07-19, 13:04
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Absolut. Om det du säger stämmer så blir det världskrig oavsett. Då ser jag hellre att Ryssland går in i ett sånt krig kraftigt försvagat.

Kina kommer till förstärkning.
Citera
2022-07-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Bron vid Antonivka är fanimig träffad direkt. Ja om den försätts ur bruk så är staden Kherson instängd om UAF rycker fram från öster.

https://twitter.com/Liveuamap/status/1549331146164641792

Bra!!! Ett stort tack igen att du kommer med glädjande underrättelser.
Citera
2022-07-19, 13:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja visst fan jag glömde den. Ja den kan man ju säkert gå över iaf. Osäker på om man kan köra över med fordon där. Men de senaste bombningarna vid broarna är nog en sista varning till Röda Armén att retirera annars så är de instängda. Då kan de ju ge upp och överleva men det känns ju skumt att ge upp så mycket resurser väl?

Jag tror inte Ryssland kommer göra som Ukraina i Mariupol. Sprängs broarna så måste de retirera eller bygga nya broar. Deras fördel är att bron vid Nova Kakhovka är en damm, så den kan de inte spränga för då sprängs dammen (kanske?) och det blir översvämningar.
Citera
2022-07-19, 13:08
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Produktionen av troll har däremot gått upp med 50%
Liksom förbrukningen av vodka. Upp 16% och då de inte längre kan importera vodka så är det producerat i Ryssland. Kan det bli vodkaproduktion som ska rädda ryssarnas BNP?

Dä ä gött att supa pöjkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in