2022-07-19, 12:09
Medlem
somenknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Hade Puma något band?

Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det tror jag inte, men han kände ju många inblandade förstås.

Citat:
Aldrig hört att han skulle haft något band.

"Puma" skrev en del låtar till Pluton Svea men spelade mig veterligen inte i något band som gav ut något. Jag har för mig att var med nåt "band" nån gång. Kanske hette nåt med Eugenik, eller Rashygien? Jag kan inte ta gift på det men har ett svagt minne.
Han fortsatte sen att göra förfärlig Hip-Hop.
Citera
2022-07-19, 12:14
Medlem
somenknivs avatar
När vi ändå är inne på smaskiga detaljer om gamla RAC/WP band och även utländska sådana; en av de tongivande medlemmarna i det Amerikanska bandet The Voice (Mike Magro) gick och blev bög.
Odins Law från Canada, där ska tydligen hela bandet gått ner sig tungt på droger.
Arno från det Amerikanska bandet Centurion är ju med i nåt Exit/Hope Not Hate liknande och föreläser, samma med Chris från Final Solution från USA.
Nu minns jag inte vad han heter (Edit: Achim Schmid heter han ju!), men han hade ett RAC band som hette Celtic Moon (faktiskt ganska bra band) och ett akustiskt band som hette Wolfsrudel från Tyskland. Numera bor han i USA och föreläser om hur farligt det är att vara WP och satsar på Rock/Country musik istället.
Sångaren (och egentligen den ende medlemmen) i ett av Tysklands bästa band Hate Society lämnade också, och var involverad i nån Exit-verksamhet om jag inte minns fel.
En av frontmännen i Kamaedzitca från Vitryssland, som har spelat allt från NS Straight Edge Hatecore till NSBM och Folk-Metal ska tydligen fått ett ryck och blivit frälst, tagit bort sina tatueringar etc.
Senast redigerad av somenkniv 2022-07-19 kl. 12:24. Anledning: Kom på namnet till Celtic Moon
Citera
2022-07-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenkniv
När vi ändå är inne på smaskiga detaljer om gamla RAC/WP band och även utländska sådana; en av de tongivande medlemmarna i det Amerikanska bandet The Voice (Mike Magro) gick och blev bög.
Odins Law från Canada, där ska tydligen hela bandet gått ner sig tungt på droger.
Arno från det Amerikanska bandet Centurion är ju med i nåt Exit/Hope Not Hate liknande och föreläser, samma med Chris från Final Solution från USA.
Nu minns jag inte vad han heter (Edit: Achim Schmid heter han ju!), men han hade ett RAC band som hette Celtic Moon (faktiskt ganska bra band) och ett akustiskt band som hette Wolfsrudel från Tyskland. Numera bor han i USA och föreläser om hur farligt det är att vara WP och satsar på Rock/Country musik istället.
Sångaren (och egentligen den ende medlemmen) i ett av Tysklands bästa band Hate Society lämnade också, och var involverad i nån Exit-verksamhet om jag inte minns fel.
En av frontmännen i Kamaedzitca från Vitryssland, som har spelat allt från NS Straight Edge Hatecore till NSBM och Folk-Metal ska tydligen fått ett ryck och blivit frälst, tagit bort sina tatueringar etc.

En annan av medlemmarna i Hate Society, Matthias Fischer, har nyligen tillträtt som partiledare för Der Dritte Weg.

En avhoppare man kan lägga till är Martin Cox (Final War, Hate Crime) som är ett känt ansikte för Exit-verksamheten i USA sedan många år.

Beträffande Kamaedzitca vet jag inte vem du syftar på. De som utgjorde den senaste lineupen innan bandet la ner är mig veterligen inga avhoppare. Två av dessa är fortfarande aktiva i NSBM-orienterade band.
Citera
2022-07-19, 12:41
Medlem
Freedomterrors avatar
Citat:
En avhoppare man kan lägga till är Martin Cox (Final War, Hate Crime) som är ett känt ansikte för Exit-verksamheten i USA sedan många år.

Vad tusan snackar du om, Martin Cox som för övrigt gick bort dec 2018 var trogen in i döden.
Citera
2022-07-19, 12:44
Medlem
somenknivs avatar
Det var en av sångarna i Kamaedzitca som gick ut med det på VK med video och lite annat. Det ska tydligen vara Luty det rör sig om, men nu är sidan låst: https://vk.com/id241533159
Antar att de kör vidare med Wehrwolf och andra band numera.
Är du helt 100 på Martin Cox? Han dog ju för inte så länge sen och hyllas fortfarande inom "rörelsen".
Hate Society var enbart Pernod, sen vid live och lite annat var han uppbackad av andra medlemmar från olika band (från olika länder) men att nån i Dritte Weg kan ha spelat med honom är inte omöjligt.
Citera
2022-07-19, 12:47
Medlem
Citat:
Nu är inte jag medlem (Jag har en del ungdomskamrater som är/varit B&H) men jodå, men det är samma. Det har varit "vilande" till och från, lite omgrupperingar etc och självklart en del nya ansikten jämfört med exempelvis 1997 (fast en del originalmedlemmar är fortfarande med).
Anledningen till att de nya så kallade "B&H" dök upp tror jag har att göra med att mellan 2009 och 2012 var det väldigt tyst från B&H i Sverige. Aktiviteter var främst utomlands, så det gänget trodde nog det var fritt fram, att B&H Scandinavia var dött.
Det finns en snubbe som varit B&H rätt länge som är lite "crazy" som ska ha tagit av tröjor från en del fake "B&H" så jag tror inte de syns så ofta längre. Jag har inte hört nåt om dem på flera år.

Första var väl Blod och Ära som Melander och VA-Göran hade i Södertälje. Dom var väl absolut först.
Sedan startade Blucher B&H Scandinavia med Marcel Shilf. Detta dog väl ut när Shilf och Ljunggren dog och Jäsä hoppade av och Blucher pensionerade sig.
Sedan kom B&H Småland som Carlkvist hade. Sen var det väl Anna-Lena och Bisson och sen var det dött länge tills det kom något nytt för några år sen.
Citera
2022-07-19, 12:47
Medlem
somenknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedomterror
Vad tusan snackar du om, Martin Cox som för övrigt gick bort dec 2018 var trogen in i döden.

Du hann före, haha! Men som sagt, han dog för inte så länge sen och var aktiv fram till sin död. Aldrig hört eller sett nåt annat.
Citera
2022-07-19, 12:52
Medlem
Citat:
Det är vad "kända" personer i både England och andra länder påstått att han ska ha sagt under sin aktiva tid, och därför antog var en av anledningarna. Han "landade på fötterna" ganska omgående och var med i stora TV-produktioner, böcker och tidningar efter att han försvann så det låter inte helt otroligt.
Fadern skulle göra dem (han och brodern, som faktiskt också lirade lite RAC) arvlösa annars.

Enligt dokumentären om pappan så var han dock luspank hela sitt liv. Det enda han hade var kulturellt kapital. Jag tror inte på det där. Jag tror att Paul helt enkelt tröttnade och "växte upp" och insåg att det fanns ingen framtid med att hålla på med No remorse.
Citera
2022-07-19, 12:53
Medlem
somenknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Första var väl Blod och Ära som Melander och VA-Göran hade i Södertälje. Dom var väl absolut först.
Sedan startade Blucher B&H Scandinavia med Marcel Shilf. Detta dog väl ut när Shilf och Ljunggren dog och Jäsä hoppade av och Blucher pensionerade sig.
Sedan kom B&H Småland som Carlkvist hade. Sen var det väl Anna-Lena och Bisson och sen var det dött länge tills det kom något nytt för några år sen.

Blod & Ära blev det ju aldrig nånting av och upplöstes kort därpå, för att sedan bli B&H Scandinavia nåt år efter. Första B&H Scandinavia tidningarna (under Blucher) Viking Order gavs väl ut 93 eller 94, och de första under namnet B&H Scandinavia 96 (med Blucher och Schilf).
Nja. Carlqvist kom in med Jäsä och co. Carlqvist lämnade rörelsen kort därefter (han är väl BMC idag) och Jäsä kickades ut ur B&H nån gång runt 2004 eller 2005 tror jag.
Dog gjorde det aldrig, eftersom det finns än idag.
Det har inte kommit nåt "nytt B&H" i Sverige efter Bissons & co vad jag vet.
Senast redigerad av somenkniv 2022-07-19 kl. 13:05.
Citera
2022-07-19, 12:56
Medlem
somenknivs avatar
Citat:
Enligt dokumentären om pappan så var han dock luspank hela sitt liv. Det enda han hade var kulturellt kapital. Jag tror inte på det där. Jag tror att Paul helt enkelt tröttnade och "växte upp" och insåg att det fanns ingen framtid med att hålla på med No remorse.

Ja kanske. Sen kan det inte varit lätt att vara på landsflykt heller. Ingen gillade honom. Skandalen vid Waterloo, förskingrade pengar, prenumerationsregister till tidningen etc, att han såg sig som den store Ledaren etc etc etc.
Jag bläddrade igenom lite gamla Engelska B&H tidningar från min ungdom och English Rose, Brutal Attack, Celtic Warrior m.fl. har inga goda ord att säga om den mannen.
Citera
2022-07-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ja kanske. Sen kan det inte varit lätt att vara på landsflykt heller. Ingen gillade honom. Skandalen vid Waterloo, förskingrade pengar, prenumerationsregister till tidningen etc, att han såg sig som den store Ledaren etc etc etc.
Jag bläddrade igenom lite gamla Engelska B&H tidningar från min ungdom och English Rose, Brutal Attack, Celtic Warrior m.fl. har inga goda ord att säga om den mannen.

Engelska B&H tidning var nog en aning biased eftersom den drevs att Burnleys ärkefiender, och banden fick väl ett ultimatum. Antingen stöder ni oss och våra skivbolag, tidningar och konserter och ignorerar dom andra eller så bombar vi era familjer. Charlie Sargent var väl ingen direkt trevlig typ.

Men stod Brutal Attack verkligen på Sargents sida? För Ken fortsatte släppa skivor på Nordland.
Citera
2022-07-19, 13:09
Medlem
somenknivs avatar
Citat:
Engelska B&H tidning var nog en aning biased eftersom den drevs att Burnleys ärkefiender, och banden fick väl ett ultimatum. Antingen stöder ni oss och våra skivbolag, tidningar och konserter och ignorerar dom andra eller så bombar vi era familjer. Charlie Sargent var väl ingen direkt trevlig typ.

Men stod Brutal Attack verkligen på Sargents sida? För Ken fortsatte släppa skivor på Nordland.

Martin Cross var den främste skribenten/redaktören för den Engelska B&H tidningen. Seargent hade sin egna; The Order och några andra.
Det var inte förrän ett par år senare som det verkligen blev splittring, men folks uppfattning om "Burnley" var innan dess.
De hade heller inte hunnit starta sitt egna skivbolag ISD Records än, och tonen var fortfarande god mot många band, skivbolag och profiler inom "rörelsen" som senare skulle bli bittra fiender.
I flera nummer har de till och med reklam för Resistance records, en intervju med George Burdi "Eric Hawthorne" etc. Burdi på Resistance svarar på frågan varför de planerar att fortsätta släppa musik med "Burnley" trots att alla i England hatar han som pesten att det handlar om rättigheter, typ licenser, pengar investerade, redan inspelat material etc.
Hade inte B&H och C18 startat sitt "nya" No Remorse efter splittringen så tror jag inte "Burnley" hade återfått sin glans igen som han fick.
Senast redigerad av somenkniv 2022-07-19 kl. 13:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in