2022-03-19, 21:00
Medlem
iAmTheEnemas avatar
Finns det medlemmar från gamla klassiska svenska vit makt-band som har sagt hejdå till ideologin och hoppat av rörelsen? För jag har uppfattat det som att särskilt banden från 90-talet hade väldigt stark gemenskap sinsemellan och att kopplingarna till rörelsen sällan brutits.

Nu syftar jag på band som Storm, Odium, Pluton Svea, Triskelon, Germania, Brigad Wotan/Somalia Kickers, Division S, Vit Aggression, Svastika, Dirlewanger osv. Ni fattar. Är alla deras medlemmar fortfarande trogna ideologin på ett eller annat sätt?

Soloartister som Saga också förstås.
Citera
2022-03-19, 22:35
Medlem
grungewhores avatar
Av de jag känner så har de uttryckt privat att de är sleepers, d v s när stormen kommer är de där. Men de är inte aktiva längre, nej
Citera
2022-03-20, 07:28
Avslutad
Dom flesta av dom som listades där är idag medelålders och har väl jobb och familj så tiden kanske inte finns heller att aktivera sig?
Citera
2022-03-20, 09:59
Medlem
Nitton från Midgårds Söner är väl den ende som offentligt gått ut och tagit avstånd.
Citera
2022-03-20, 10:04
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
Finns det medlemmar från gamla klassiska svenska vit makt-band som har sagt hejdå till ideologin och hoppat av rörelsen? För jag har uppfattat det som att särskilt banden från 90-talet hade väldigt stark gemenskap sinsemellan och att kopplingarna till rörelsen sällan brutits.

Nu syftar jag på band som Storm, Odium, Pluton Svea, Triskelon, Germania, Brigad Wotan/Somalia Kickers, Division S, Vit Aggression, Svastika, Dirlewanger osv. Ni fattar. Är alla deras medlemmar fortfarande trogna ideologin på ett eller annat sätt?

Soloartister som Saga också förstås.

Trummisen i Strom hoppa väl av och gav information till AFA?
Citera
2022-03-20, 18:50
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Nitton från Midgårds Söner är väl den ende som offentligt gått ut och tagit avstånd.
Hade Puma något band?
Citera
2022-03-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Hade Puma något band?

Det tror jag inte, men han kände ju många inblandade förstås.
Citera
2022-03-20, 18:58
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Det tror jag inte, men han kände ju många inblandade förstås.
Gjorde han inte hiphop ett tag efter han lämnade? Det var därför jag trodde han haft något WP band också.

Räknas ROHAWAs sångare George Eric Hawthorne även gast han kör WP igen?
Citera
2022-03-20, 19:00
Medlem
Citat:
Gjorde han inte hiphop ett tag efter han lämnade? Det var därför jag trodde han haft något WP band också.

Räknas ROHAWAs sångare George Eric Hawthorne även gast han kör WP igen?

Aldrig hört att han skulle haft något band.

Nej, Burdy och Jocke Karlsson räknas ju inte eftersom de båda är tillbaka i gamla hjulspår
Citera
2022-03-20, 19:05
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Aldrig hört att han skulle haft något band.

Nej, Burdy och Jocke Karlsson räknas ju inte eftersom de båda är tillbaka i gamla hjulspår
hahaha snyggt där, och du hade rätt om Puma enligt https://www.discogs.com/artist/7879489-Johnny-H%C3%B6glin

Kan vi kasta in Ace of Base Uffe, lite på sniskan?
Citera
2022-03-20, 19:09
Medlem
Citat:
hahaha snyggt där, och du hade rätt om Puma enligt https://www.discogs.com/artist/7879489-Johnny-H%C3%B6glin

Kan vi kasta in Ace of Base Uffe, lite på sniskan?

Uffes "band" var mest på skoj, så det är lite tveksamt!
Citera
2022-03-20, 19:13
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Uffes "band" var mest på skoj, så det är lite tveksamt!
Jo jag håller med, MEN Bisson har ju droppat nyligen så då får vi in enhärjarna,, steelcapped strength, Forbidden rage, Battle scared
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in